Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laika
Ach Lizzy en Leo, wat een zorgen om die oude heer. Gelukkig gaat het nu iets beter met Brutus. Met onze dober Laika gingen we vorige maand naar de da omdat ze licht hoestte en kieskeurig werd met eten. Een half jaar daarvoor was al een lichte hartruis ontdekt en wij gingen er van uit dat het daarmee te maken had. Er werd een rontgenfoto gemaakt van haar longen om te kunnen zien of er vocht achter haar longen zat. Uit de foto bleek al dat het heeel slecht was. Haar longen zaten vol met uitzaaiingen (zo erg had de da het nog nooit gezien) Diagnose: een haemangiosarcoom. Prognose: een aantal weken. De foto is ook door een radioloog bekeken. Zelfde conclusie. We hebben Laika prednison gegeven (zonder prednison wilde ze echt niets eten) maar ze kreeg steeds meer moeite met ademen. Vooral als ze ging liggen. Het warme weer deed er ook geen goed aan. Als ze in beweging was zag je bijna niets aan haar. Ze speelde nog volop en wandelen ging prima. We wisten niet waar de tumor precies zat maar de mogelijkheid bestond dat de tumor zou knappen en als het bloed dan in haar luchtpijp zou komen zou ze stikken! Zo ver wilden we het niet laten komen natuurlijk. Op een zeker moment (na 2,5 week) kreeg ze het (vooral 's nachts) erg zwaar, toen hebben we besloten om haar in te laten slapen. Vlak voor we met haar naar de da gingen hebben we nog een lange boswandeling gemaakt. Meer dan dit konden we haar niet geven. Ze is 12 jaar geworden. Ze had o.a. een ernstige vorm van verlatingsangst dus was ze altijd bij me.
Ik weet dat we de juiste beslissing genomen hebben maar het doet wel vreselijk veel pijn nu ik mijn schaduw kwijt ben. Missen doe ik haar nog elke dag.
Ik hoop echt dat jullie nog een poosje van Brutus mogen genieten en ik wil jullie sterkte wensen voor de toekomst.
Mariska
Door Lizzy
Dank lieverds, voor het vragen :-*

Mjah, op en af. De afgelopen dagen is hij hevig aan de diarree geweest. Zul je net zien, op een nieuw stuk tapijt dat we afgelopen weekend voor Biscuit hadden gekocht :-X (kon gelijk weer weggegooid worden). Maar vervelender was dat hij zich echt beroerd voelde, de afgelopen dagen. Vanmorgen is hij vrij rustig en had hij zowaar trek.

Ik experimenteer wat met de medicijnen en met eten. Omdat het lijkt alsof hij geen vet meer kan verdragen, geef ik hem alleen nog maar gekookt mager vlees/orgaanvlees, geen vleesbot en om aan de kcal te komen doorgekookte zilvervliesrijst of havermout. Het is even aankijken hoe dat gaat.....
Door Truus
pffff ..Liz, het is afzien met die ouwetjes  :-* Ik hoor graag of het helpt. Timo is ook opeens aan de dunne schijt en de poep stinkt verschrikkelijk.
Door Charlie Angel
Ach Lizzy, het is echt per dag wisselend met de oude man dan. Hij wordt in ieder geval super verzorgd. :-*
Fijn dat hij vanmorgen in ieder geval trek had.
Geef Brutus maar een dikke knuffel. :-*
Door Ine
Wat word je heen en weer geslingerd tussen een beetje hoop en vrees.
Jij kent je Brutus het beste en ik hoop, dat je hem toch weer een beetje op de rails kunt krijgen, zodat hij zich prettig voelt.
Alle boeken gewoon aan de kant en geven en doen, wat jou het beste lijkt en waar Brutus zich redelijk goed bij voelt.
Sterkte en knuffels.  :-*
Door Borke
Het voelt wel goed he zo lang je nog wat weet te bedenken om te experimenteren.
Hoe is hij verder, heeft hij nog wel interesse in de wereld, in zijn ondeugende jonge vriendinnetje?
Laten we hopen dat het een beetje lukt met hem en inderdaad jij kent hem het beste!
Door Lizzy
Nou, ik moet zeggen dat ik vandaag licht in "joegheid" stemming ben! Hij heeft vanmorgen vroeg een volle bak eten op gegeten en zojuist weer! En in de tussentijd is ie niet aan de diarree gegaan (afkloppen op ongelakt hout). Hij voelt zich ook best aardig vandaag, hij hijgt niet en blafte zojuist zowaar dat hij zijn eten wilde! Hij kijkt ook behoorlijk kwiek uit zijn ogen!

Kortom, vandaag heeft hij een top-dag. Morgen kan het weer anders zijn. Dus vandaag gaan we mega-genieten.

En ja, hij speelt een paar keer per dag met zijn dinnetje. Biscuit is helemaal gek van Brutus en hij vindt haar ontzettend lief. Ze weet ook wel precies hoe ze hem om haar pootje moet winden hoor, de sloerie :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door