Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

dit krijgen mijn honden ong. per week:
dogo canario, 63kg:maandag,800gr. paardenvlees, 3kalk. nekken,dinsdag,800gr. rundvlees met kippenkarkassen, woensdag, 1kg schapenpens met parelhoender vleugels,donderdag ong. kilo hart met kippennekken,vrijdag als ik heb, hert, anders paardenvlees, 750gr.met eendennekken, zaterdag, groentepuree400gr, ,lever,niertjes,, met roeryoghurt, noten en sardienen 4 grote. zondag weinig, alleen pens en hart met speuren,
voor mijn meiden 2 acd, hetzelfde alleen dan voor 18 kg hond, minder dus.
mijn dogo houd ik een beetje schraal omdat hij de neiging heeft erg aan te komen.
Ik droog als beloning nog schapenlong en hart voor ze om mee te trainen.
ze krijgen niet erg groot bot, want dat eten ze niet zo goed, vooral die dogo niet.
graag jullie reactie
Wellicht kun je even neerzetten welke % je hanteerd.
Daarnaast ook even de hoeveelheid vleesbotten.  3 kalkoennekken kan nogal verschillen. Ik heb dr van 100 gram gezien, maar ook van 600 gram.

Het zou ook fijn zijn als je de dagen even onder elkaar zet, met een beetje witruimte ertussen. Zo is het lastig om te lezen en te onderscheiden...

Ik doe een gooi..Op zaterdag voer je groete met lever en nier, yoghurt EN sardien.. Dit is HET recept voor spuitpoep zondag op de speurtraining. Als je zondag dan ook nog pens geeft is het helemaal kassa. Zou ik niet doen.. Ik zou 4x per week 100 gram groente geven. En bij orgaan sowieso bot.

je geeft 1 kilo hart en 1 kilo pens. dit klopt qua verhouding niet. Je voert altijd meer pens dan hart. wat je aan verder orgaan geeft is ook onduidelijk (hoeveelheid) wellicht kun je ook dit nog iets specificeren.
Heb je vraag gelezen in de andere rubriek.
Je voert nu 8 (incl hert) diersoorten + vis, dat is echt meer dan genoeg. het minimun zit op 5, daar zit je dus per week ruim overheen.
Hier hoeft je geen zorgen over te maken dat ze tekorten oplopen.

Je voert zo te lezen ook hart,lever en nier, de belangrijkste organen.
Als je percentages dan hiertussen vallen:
40-50% vleesbot
0-15% groente
15-20% orgaan (incl. pens)
15-35% spiervlees

Dan lopen je honden echt geen tekorten op, sterker nog ze eten erg luxe met BARF  :biggrin2:

Zoals Nadia al roept kan de combinatie op zaterdag niet voor elke hond goed vallen en krijgen dan diaree. Maargoed sommige honden kunnen hier wel weer prima tegen, dat zie jij het beste  ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door