Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Aquillo schreef: dat je Saluki's geen hele prooidieren wil eten zegt niets over ze. De Podenco stamt uit de tijd van de Feniciers en het oude Egyptische rijk (7000 v chr.). Deze eten dan wel niet graag een bevederde prooi (en dat zal meer uit miezemuizerigheid zijn omdat ze goed gevoed worden), maar een haas, konijn, rat, muis, hert in het jasje wordt graag gegeten. Overigens ook graag gevangen, gedood en gegeten als ze de kans krijgen. ;D
En vis kennen ze van oorsprong ook niet, maar ze eten met graagte hele makreel, zalmkoppen, sardines, poon etc. zolang het maar vers is. Ook aan het strand breken ze graag nog levende schelpdieren open om de inhoud op te peuzelen. ;D
Daar hoef je geen Podenco voor te zijn. Een van mijn Fauven vist mosselen van de zeebodem, bijt ze stuk en eet de inhoud op. Nr. 2 is niet zo clever/dapper maar die raapt ze bij laag water van het het strand. Ook grazen ze de alikruiken van de rotsen, die worden ompleet met schelp gegeten.  :D
pike schreef: Daar hoef je geen Podenco voor te zijn. Een van mijn Fauven vist mosselen van de zeebodem, bijt ze stuk en eet de inhoud op. Nr. 2 is niet zo clever/dapper maar die raapt ze bij laag water van het het strand. Ook grazen ze de alikruiken van de rotsen, die worden ompleet met schelp gegeten.  :D
  ;D ;D Die van jou zijn dus ook echte lekkerbekken  ;D
Aquillo schreef:   ;D ;D Die van jou zijn dus ook echte lekkerbekken  ;D
Ja, als Armagnac de kans krijgt zwemt hij naar een meerkoetennest en pikt daar een eitje. Zwemt er dan mee terug om het op land voorzichtig open te maken en leeg te lebberen. Hij mag dat niet van mij want ik vind het sneu voor die vogel, maar knap vind ik het wel van hem. Hij weet instinctief heel goed waar hij wat kan halen. Duc kijkt die dingen van hem af en probeert het dan ook, Pike daarentegen die snapt daar helemaal niets van.
Of wolven al dan niet groente eten, weet ik niet, maar ik zie hier in Zweden wel dat mijn honden zich vrijwillig te goed doen aan wilde aardbeitjes, frambozen etc. Ik wijs ze dan op een struikje, geef ze een aardbeitje o.i.d. en wroef, voor ik het weet staan ze professioneel te grazen!
Anne in Duitsland schreef: Of wolven al dan niet groente eten, weet ik niet, maar ik zie hier in Zweden wel dat mijn honden zich vrijwillig te goed doen aan wilde aardbeitjes, frambozen etc. Ik wijs ze dan op een struikje, geef ze een aardbeitje o.i.d. en wroef, voor ik het weet staan ze professioneel te grazen!
Hier ook, vooral bramen. Maar op het moment is gras ook erg lekker  ::)
danilina schreef: ik wou net een groentenmixje gaan maken, maar hoe doen jullie dat, blender ? staafmixer ? keukenmachine?
en welke groente? en koken of rauw?
Hier staan diverse topics over, zoek even m.b.v. de zoekfunctie op "groentemix" Ook in de bib staat een uitgebreid topic: de groe(n)ten van Dory !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door