Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
ivan schreef: Lizzy, kan het ook zijn dat hij misselijk is van de furosemide?
Ivan was in het begin ook erg missselijk, niet van de digoxine maar van de furosemide.
Toen we dat hadden afgebouwd ging het weer goed.
Op het DCM-forum zijn meerdere honden ziek van de furosemide.
Oh...? Dat is interessant om te lezen! Ik dacht dat dit middel hoegenaamd geen bijwerkingen had? Nu geef ik vandaag de helft van de dosering (zoals afgesproken met DA) en ik zal kijken of dat beter gaat! En anders in overleg met DA stoppen met dit middel. Want blijkbaar is het niet de digitalis, waar hij niet van wil eten.

Hij heeft vandaag een klein beetje gekookte prut gegeten. Het was niet veel maar wel genoeg om in leven te blijven.
Door ivan
Fijn dat hij in ieder geval iets gegeten heeft.
Als hij meer furosemide nodig heeft, dan dat hij aankan, zo noem ik het maar even, dan kun je de furosemide ook fijn maken,
in water oplossen, en in zijn bekje spuiten.
Het werkt dan sneller en je kunt met minder toe bijv de halve dosering.
Deze tip kreeg een forum-lid van haar cardioloog.
Heel veel sterkte met je mannetje.
Door pallas
Leo en Lizzy, het is heel verdrietig om te lezen dat het zo slecht met Brutus gaat. :(
We duimen dat hij er toch nog bovenop krabbelt en jullie nog iets meer tijd samen mogen hebben.
Maar voor dit moment genieten van je manneke en heel veel zachte knuffels voor jullie allemaal.

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door Eef+Stippels
Lizzy schreef: Oh...? Dat is interessant om te lezen! Ik dacht dat dit middel hoegenaamd geen bijwerkingen had? Nu geef ik vandaag de helft van de dosering (zoals afgesproken met DA) en ik zal kijken of dat beter gaat! En anders in overleg met DA stoppen met dit middel. Want blijkbaar is het niet de digitalis, waar hij niet van wil eten.

Hij heeft vandaag een klein beetje gekookte prut gegeten. Het was niet veel maar wel genoeg om in leven te blijven.
Hopelijk helpt dat  :-*
Door conleeuw
ach toch, wat een moeilijke situatie, ik vraag mij alleen af of hij niet ook last kan hebben van een virus infectie, hier in de buurt heerst er weer zo iets, en in de kader van, When you hear hoofbeats, think horses, not zebras..... is het misschien toch gewoon een griepje en is het toch het proberen waard om hem even over de misselijkheid heen te tillen met iets als primperan, ach, wat weet ik, ja, dat het verdraaid moeilijk is om te weten wanneer is genoeg genoeg, en wanneer moet je ingrijpen en wanneer moet je de boel maar de boel laten en gewoon genieten van de tijd die je nog heb. heel veel sterkte wat ook al jij beslis, het is goed :-*
Door Lefki&Amy
Misschien kun je hem een plezier doen met de bakjes van Renske??
(makkelijk te eten, makkelijk te verteren en zonder ranzige toevoegingen)

Yuk vindt ze heerlijk en doet t er prima op  :-[
Door Angelique
yuki11 schreef: Misschien kun je hem een plezier doen met de bakjes van Renske??
(makkelijk te eten, makkelijk te verteren en zonder ranzige toevoegingen)

Yuk vindt ze heerlijk en doet t er prima op  :-[
Mmmmm, persoonljk zou ik dan toch de voorkeur geven aan een prakje uit eigen pan. :)
Door henneke
Angelique schreef: Mmmmm, persoonljk zou ik dan toch de voorkeur geven aan een prakje uit eigen pan. :)
zeker als je weet wat voor heerlijkheden Lizzy hem voorzet er is nog net geen Kaviaar gekocht  ;D
Door Charlie Angel
Ach Leo en lizzy, ik weet gewoon niet goed meer wat te schrijven, vind het zo verdomd moeilijk voor jullie. :'( :'(
Ik wil jullie veel sterkte wensen en hoop en bid dat het toch een virusje is wat er voor zorgt dat Brutus amper wil eten en niet de mediijnen.
Geef jullie man maar een hele dikke knuffel en een dikke kus op zijn neusje. :-* :-*
Door Fokke-Sido
oh dit is naar....Ik lees dit nu net pas.
Lizzy, alles wat ik kan zeggen is: luister naar Brutus. Als het moment daar is dan zal hij je dat duidelijk weten te maken.
Sterkte!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door