Gisteren met Olivier naar de DA geweest, hij heeft een hele rare ronde bult onder zijn buik, ten hoogte van zijn navel. Duidelijk niet in de huid maar echt vanuit zijn buikholte. Ik vond hem ook behoorlijk traag...
Volgens de DA kon het een navelbreuk zijn en dat is ook wat mij als eerste door het hoofd schoot (maarja ik heb er geen verstand van). Maar het kon ook een anderssoortig gezwel zijn

Olivier braakt veel haarballen de laatste tijd en toen ik dat vertelde ging hij aan zijn keel voelen en daarop kuchte olivier wat. Hij had geen koorts.
Tóch krijg ik een ABkuur mee, omdat die keel "misschien wel ontstoken is" of anders die bult onder zijn buik "misschien wel een ontsteking is". Giswerk eerste klas dus, voor volgende week een afspraak voor een biopt maar ik moet eerst ff denken of ik dat wil laten doorgaan, misschien wil ik eerst ff wachten hoe het zich ontwikkelt. Want, meteen na een abkuur lijkt een narcose me niet echt prettig als ik eerlijk mag zijn

Maar is het niet zo dat als er iets ontstoken is dat de kat dan ook koorts moet hebben?
En kan die irritatie van de keel niet iets te maken hebben met dat haarballen braken?
Is het verstandig om hem meteen al probiotica te geven? En hoeveel moet hij daarvan hebben?
Gr een toch wel een beetje bezorgde Femke