Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sonja
Katten in huis zijn iets anders dan katten buiten. Stan heeft het hier gepresteerd om onze eigen Snowball in de tuin in de boom te jagen, terwijl hij hier binnen op 1 meter afstand van hem ging liggen slapen.
Maar helemaal lekker verloopt het hier ook niet tussen honden en katten. Maar dat ligt niet alleen aan de honden. ;) Honden en katten houd ik dus meestal gescheiden. Ik heb daar gelukkig de ruimte voor.
Door An
Ik mis echt een hoop variatie in je menu en vooral bot!! gemalen kipkarkassen zijn meestal zo'n 50 procent bot ofzo? Dan bestaat je voeding nu uit 1/5 bot (wat dan nog enkel afkomstig is van kip) Ik vind het echt erg weinig!
Door arnold
als ik nu dus 1 kilo voer dan is dit :

500 gram gemalen kipkarkas daarvan zou dan 250 gram bot zijn,
Dan zitten we op 25 %
Als ik meer dan 50 % van het totaal kip of ander bot ga voeren krijgen ze ook last met de ontlasting, dus ik denk dat er meer dan 50% bot in zit.

In voorgaande stukjes schreef ik dat ze ook regelmatig andere botten krijgen, dit is dan extra en komt hier nog bovenop.
In de vriezer ligt op dit moment
spiervlees / kip / pens / hart / lever en vis
Dat word toch wel eens wat lijkt mij
Door arnold
het probleem is opgelost. ;D
Het zat hem inderdaad in het gebrek aan vezels, ze heeft nu een paar dagen 1 snee bruinbrood erbij gehad en er is niets meer aan de hand.
Ik denk dat ik net als Sonja maar eens zemelen ga proberen.
De andere hond heeft nergens last van, deze begint alleen wat af te vallen. Dit kan echter nog geen kwaad, hij kan wel wat missen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door