Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dobermann
hallo allemaal,

ik ben nieuw hier,heb al enige dagen van alles gelezen maar kan over mijn vraag niets vinden.
Heeft iemand ervaring met plastabletten voor honden of weet iemand een site waar ik meer kan vinden over medicijnen.
alvast bedankt.

groetjes
Wilhelmina
Door Lizzy
Hoi Wilhelmina, plastabletten? Mag ik vragen waarom je hond deze krijg? Voor hartproblemen misschien? Ik denk dat het makkelijker is om je eventueel sites en meer informatie te geven als we beter weten welk medicijn jouw hond precies krijgt en waarom. Wil je verder sites over dit plasmedicijn of ook algemene sites waar je meer kunt vinden over medicijnen?
Groetjes, Lizzy
Door dobermann
Hoi Lizzy,

Wodan heeft inderdaad een hartprobleem (weten wij sinds 1 week) krijgt daarvoor vanaf nu iedere dag 1 harttablet Vasotop en een kuurtje van Furosemide (plastabl.)Zat geen bijsluiter bij en heb nu op de medicijnen lijst voor mensen gelezen dat dit geen prettig medicijn is en maag en darm problemen kan veroorzaken.Volgens de da.niet.Maar Wodan heeft nu een maag/darm infectie.
Zou graag willen weten of er dus een lijst met hondenmedicijnen bestaat met eventuele bijwerkingen want in de toekomst zal hij vaker een plaskuur moeten hebben i.v.m.vochtafdrijving,

groetjes
Wilhelmina.
Door Timmy
Die bijwerkingen worden voor dieren niet genoemd, dus waarschijnlijk is dit gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Ik heb ook eigenlijk nog nooit een link gezien tussen furosemide en maag/darmproblemen.
Maar ja, in ieder geval, als je hond een hartprobleem hebt en vocht vasthoud, moet dat toch opgelost worden.

Gr.
Linda
Door Hitam
Het lastige is dat er niet direct snel werkende alternatieven zijn voor plastabletten. Soms heb je ze gewoon nodig.
Door Joom
Hitam,
weet jij of Aquafleur van Bloem een optie zou kunnen zijn? zelf heb ik daar goede resultaten mee behaalt.
Door diana
ohh en nog wat
mijn d.a heb ik horen zeggen dat dobers op bepaalde medicijnen heftiger kunnen reageren dan andere rassen hij noemde er een paar uit een aantal groepen die ze daar liever noiet aan "evoelige rassen"" zoals dobers gaven .
weet jij daar van?
Door Hitam
De eerste drie zijn wel goed om vocht af te drijven, maar wat doet die kaliumchloride er in? Is dat homeopathische kaliumchloride of onverdunde?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door