Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Kati
Ik heb een puppy van 5 maanden, een kruising ts een cavalier en een cocker en ik zou graag overschakelen op verse voeding. Momenteel krijgt hij droogvoer maar met alle problemen vandien, zoals braken en diarree.
Miss. kan iemand mij wat tips geven, zodat ik weet wat ik het beste kan geven, zodat hij niks tekort komt.
Ik zou dan ook op termijn volledig op deze voeding willen overschakelen. Alvast vriendelijk bedankt voor de reacties,

Kati
Door sylvia
Dit is een lijst met linken van fabrikanten van versvoer
www.ahv-breda.nl
www.banditvoeding.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.energique.nl
www.prinspetfood.nl
www.rodipetfood.nl

Als je eens begint met het geven van een kompleet versvoer (kvv) dan kun je van daaruit verder kijken wat je wilt, of je blijft alleen kvv geven of je gaat ook beginnen met dagen in te lassen dat je zelf gaat samenstellen
Door Lizzy
Tip: lekker overschakelen op verse voeding ja! Niet alle merken kun je bij de super of dierenwinkel kopen, maar op de sites kun je zien waar ze dan wel te koop zijn. En aangezien jouw hond blijkbaar wat gevoelig is op de darmen, zou ik (geloof ik) kiezen voor een langzame overschakeling. Bijv. door de eerste keer dat je het geeft er gekookt water overheen te gooien. Krijgt de pup dunne ontlasting, dan kun je dit nog een paar dagen blijven doen (gekookt water erover) en dan afbouwen. Je moet het wel snel afbouwen want de voeding verliest een tikje aan vitamines door het gekookte water en de voeding hoort natuurlijk rauw gegeven te worden. Schrik niet als de pup ook wat dunne ontlasting krijgt. Zo erg is dat allemaal niet. Het hoort er een beetje bij wanneer je van voer overschakelt. Maar, je hebt ook kans dat de pup helemaal geen dunne ontlasting krijgt en juist direct mooie ontlasting er van krijgt!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door