Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sonja
arnold schreef: dat van de teef zal ik nog op zoeken, hier zat meer in van de werkhonden.
Die van 't frieskelan zijn inderdaad voor de show, maar een ontzetend lief karakter, de onze dan, en hele grove honden

http://members.home.nl/arnold58/boef.jpgn.
Vandaar dat die donkerder is. In de werklijnen zit meer zwart dan in de showlijnen. De van 't frieskelanhonden die ik ken zijn ook heel lief, maar eigenlijk ken ik alleen maar lieve bouven. ;)

Die link doet het trouwens niet.
Door sylvia
Sonja schreef:

Vandaar dat die donkerder is. In de werklijnen zit meer zwart dan in de showlijnen. De van 't frieskelanhonden die ik ken zijn ook heel lief, maar eigenlijk ken ik alleen maar lieve bouven. ;)

Die link doet het trouwens niet.
Ik ook eigenlijk, onze bouv was ook een gouden hond, eerlijk als wat en hij stond er als je em nodig had
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 13 sep 2004, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sonja
sylvia schreef:
Ik ook eigenlijk, onze bouv was ook een gouden hond, eerlijk als wat en hij stond er als je em nodig had
Zelfs Stan kan, ondanks zijn uitgebreide gebruiksaanwijzing, ook errug lief zijn. ;)
Door oebaya
sylvia schreef: Dat van die bloedarmoede kan ik me niet zo voorstellen, er zijn over alle rassen en rasloze teven die ieder meerdere keren per jaar loops zijn en daar geen bloedarmoede van krijgen.
Ja, maar zo vaak? En er stond dat er nogal veel bloedverlies is. Gezien de frequentie die werd genoemd, is deze teef toch 4 tot bijna 5x per jaar loops. Ik geloof toch dat, dat een enorme impact moet hebben op het gestel en misschien dan wel geen bloedarmoede, maar dan de hormonale druk wel. Maar wellicht komt Tannetje nog met een antwoord dat ons in deze verder brengt.
gr.
Nicolette
Door sylvia
Sonja schreef: Ja, het lijkt mij toch ook wel vermoeiend. Zowel voor de teef als voor de reu èn de eigenaar. :-\
Dat staat buiten kijf, ik zou zelf ook zeer zwaar een castratie overwegen in dit geval.
Door Hitam
Dat van die bloedarmoede zal wel meevallen. Het lijkt vaak meer dan dat het echt is. Zeker zo'n grote hond kan aardig wat missen.
Soms duurt het even voordat ze in het juiste ritme zijn. Dus niet meteen steriliseren maar gun haar even de tijd.

Onze Bowyn had de eerste loopsheid heel laat en werd daarna heel snel achter elkaar loops. Na vier loopsheden werd dat beter.
Door arnold
hallo

De hond krijgt er geen medische klachten van hoor, na de loopsheid is ze gewoon weer de oude, ook nu speelt ze de hele dag alleen slaapt ze wat meer.
Castratie is uitgesloten, we hebben een stel omdat we een nestje willen hebben dus we kijken het zo wie zo nog ruim een jaar aan.

De lijn van de teef is als volgt :

vader - chicco- kyra v.h. witteveenseven
opa - xaroch - malou v.d. lage banken
oma - kyra - desy v.h. witteveenseven

moeder - kino v. raisa's hof
opa - amigo danissa off soeranda's home
oma - raisa v.d. langestraat

allebei de opa's zijn kampioen geweest en het lijkt mij dat je met deze honden niet ga fokken als er 1 is met een probleem ( reu of teef )

vanochtend met de da gebeld en die begon ook over castratie of sterrelisatie maar dat is voorlopig nog niet bespreekbaar.
Het kan en dat hoop ik dan maar dat er nog gewone regelmaat in komt.

De reu is ook niet zo gek meer als de eerste keer, behang van de muur, ik hoge bloed druk enz. >:(

Dat die link niet werkt zou kunnen, ik ben er gister avond mee bezig geweest maar snap er nog niet veel van. Eigenlijk zou er een foto moeten staan, maar ook met het img verhaal lukte het niet. foto is ook te groot.
Door sylvia
als ze er geen probleem mee heeft dan zou ik er niet over denken te castreren, het is even misschien lastig met een reu maar ja tis niet anders.
Dus nu maar hopen dat het gaat stabiliseren.
Het hoeft trouwens niet echt voor te komen in de lijn , en trouwens , is het ook niet iets waarvoor je zou moeten uitsluiten van de fok.
Door arnold
ik denk dat de reu er een beetje aan went, hij loopt er wel wat achter aan maar als je er wat van zegt stopt hij ook meteen.
Voor de zekerheid hebben we ze toch s'nachts maar apart liggen ;D

Als het zich niet stabiliseert vind ik het toch geen normale situatie en vraag mij dan toch af waarom zo'n hond niet voor de fok wordt uitgesloten
Door sylvia
arnold schreef: ik denk dat de reu er een beetje aan went, hij loopt er wel wat achter aan maar als je er wat van zegt stopt hij ook meteen.
Voor de zekerheid hebben we ze toch s'nachts maar apart liggen ;D

Als het zich niet stabiliseert vind ik het toch geen normale situatie en vraag mij dan toch af waarom zo'n hond niet voor de fok wordt uitgesloten
Je hebt het ook anders om honden die maar 1 keer per jaar of zelfs 1 keer in de 18 maanden loops zijn.

Als het verder in de lijn niet voorkomt is het een uitzondering en als ze er geen last van heeft is dit voor haar normaal, maar voorals nog is het niet gezegd dat het niet rechttrekt.
Door arnold
We zien wel hoe het loopt, ik vond het alleen vreemd dat een hondje van 13 maanden al voor de derde keer loops is.
Maar misschien maak ik me druk om niets en is het inderdaad voor deze hond gewoon of lost het zich vanzelf op.
De tijd zal het leren.
Ik denk dat 1 keer per jaar mij toch beter was uitgekomen.
Door Sonja
arnold schreef: hallo

De hond krijgt er geen medische klachten van hoor, na de loopsheid is ze gewoon weer de oude, ook nu speelt ze de hele dag alleen slaapt ze wat meer.
Castratie is uitgesloten, we hebben een stel omdat we een nestje willen hebben dus we kijken het zo wie zo nog ruim een jaar aan.

De lijn van de teef is als volgt :

vader - chicco- kyra v.h. witteveenseven
opa - xaroch - malou v.d. lage banken
oma - kyra - desy v.h. witteveenseven

moeder - kino v. raisa's hof
opa - amigo danissa off soeranda's home
oma - raisa v.d. langestraat

allebei de opa's zijn kampioen geweest en het lijkt mij dat je met deze honden niet ga fokken als er 1 is met een probleem ( reu of teef )

vanochtend met de da gebeld en die begon ook over castratie of sterrelisatie maar dat is voorlopig nog niet bespreekbaar.
Het kan en dat hoop ik dan maar dat er nog gewone regelmaat in komt.

De reu is ook niet zo gek meer als de eerste keer, behang van de muur, ik hoge bloed druk enz. >:(

Dat die link niet werkt zou kunnen, ik ben er gister avond mee bezig geweest maar snap er nog niet veel van. Eigenlijk zou er een foto moeten staan, maar ook met het img verhaal lukte het niet. foto is ook te groot.
Dan komt ze toch hoofdzakelijk uit showlijnen. Wel mooie opa's, hoor. :D
Door sylvia
[quote="arnold"]
We zien wel hoe het loopt, ik vond het alleen vreemd dat een hondje van 13 maanden al voor de derde keer loops is.
Maar misschien maak ik me druk om niets en is het inderdaad voor deze hond gewoon of lost het zich vanzelf op.
De tijd zal het leren.
Ik denk dat 1 keer per jaar mij toch beter was uitgekomen.
[/quote]
;D ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door