Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#165847
wij hebben ontwormingspasta gehaald bij de da,dus speciaal ook voor essie tijdens dr dracht.
nu hebben we vitaminthe van virbac gekregen,maar staat duidelijk dat t niet voor de dracht is. >:(

nu adviezen ze ons dus drontal.(?)
is dat wel ok want staat duidelijk dat op dat aan t begin vd dracht niet gegeven kan worden?
maar nu essie 7 weken is dus wel??? :-\

ik twijfel even dus vraag ik het maar,
want tja je wilt een zwangere teef van 7 weken toch niet de verkeerde ontworming geven.
(zeker omdat we dus eigenlijk eerst de verkeerde hebben gehad :-X)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#165929
danielle1980 schreef: wij hebben ontwormingspasta gehaald bij de da,dus speciaal ook voor essie tijdens dr dracht.
nu hebben we vitaminthe van virbac gekregen,maar staat duidelijk dat t niet voor de dracht is. >:(

nu adviezen ze ons dus drontal.(?)
is dat wel ok want staat duidelijk dat op dat aan t begin vd dracht niet gegeven kan worden?
maar nu essie 7 weken is dus wel??? :-\

ik twijfel even dus vraag ik het maar,
want tja je wilt een zwangere teef van 7 weken toch niet de verkeerde ontworming geven.
(zeker omdat we dus eigenlijk eerst de verkeerde hebben gehad :-X)
Ik geef een drachtige teef uberhaupt geen ontworming. Die fabrikanten raden het ook niet voor niks af.
Hier wordt de teef tegelijk met de pups ontwormd.
Door Lizzy
#165945
Ik raad het je ten zeerste af om uberhaubt te ontwormen! Ik zou even in mijn archieven moeten gaan zoeken, maar ontwormen tijdens de dacht kan zelfs schade aanbrengen aan de ongeboren pups!
Door danielle1980
#165975
nou ze raden aan om juist iets van 10 dagen voor de bevalling te ontwormen,
zodat de pupjes er via de moedermelk nog iets van binnen krijgen.

is dat niet juist dan?
Door danielle1980
#165976
Lizzy schreef: Ik raad het je ten zeerste af om uberhaubt te ontwormen! Ik zou even in mijn archieven moeten gaan zoeken, maar ontwormen tijdens de dacht kan zelfs schade aanbrengen aan de ongeboren pups!
ok bedankt :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#165984
danielle1980 schreef: nou ze raden aan om juist iets van 10 dagen voor de bevalling te ontwormen,
zodat de pupjes er via de moedermelk nog iets van binnen krijgen.

is dat niet juist dan?
Wie "ze" ?

Vroeger werd het wel gedaan en dan wel vlak voor de bevalling. Ik weet niet beter of je ontwormd nietnevernooit tijdens de dracht.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#166007
Ik sluit me aan bij de rest, dat werd voorheen inderdaad zo gedaan , maar geef het beslist niet als ze drachtig is.
Er na kan ook, maar niet tijdens.
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 13 sep 2004, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#166032
onze Joepie was vlak voordat ze loops werd ontwormt en daarna pas weer toen ze der pups had en die dus ook ontwormd werden.

Het is puur gif wat erin gaat dus ik kan het mij echt niet voorstellen dat het geen kwaad kan met ongeboren pups, mijn idee = niet doen tijdens de dracht.
Door danielle1980
#166050
ok heel erg bedankt.
we doen t nu gewoon pas weer als de pups 2 weken zijn.
want ze heeft idd voor de loopsheid nog gekregen.

ze waren andere fokkers en de da.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door