Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Celicaatje
Ik heb ook al eens gekeken naar de site van Lotgering.
Het is iig niet duur zeg.....
Zag ook kattenvoer staan en dat er nu een verkooppunt redelijk dicht bij mij in de buurt zit sinds kort.
Dus ik ben voornemens om het eens te gaan proberen naast de Carnibest Eko.

Mag toch aannemen dat het compleet is, tenminste dat staat er.
Maar hoe zit dat nu met die groente?
Proberen kan geen kwaad in ieder geval lijkt me :).

Groet
Inge
Laatst gewijzigd door Celicaatje op zo 30 mei 2010, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Celicaatje
O ja en nog even over het KVV versus Barf wil ik ook nog wel even een bijdrage leveren ;):

Ik voel me eigenlijk wel welkom hier, niet uitgejouwd ofzo als ik iets te melden heb over KVV. Een kritische noot kan nooit kwaad en ik heb ook mijn kritische ideeen over mensen die Barfen (zie hieronder).

En ja ik ook ik vind dat de KVV leveranciers als paddestoelen uit de grond schieten. De controle is er niet of minimaal en dat baart mij wel zorgen.

Barf is natuurlijk wel het beste denk ik persoonlijk al zal ik dat niet gaan doen. Wel denk ik dat je Barft met producten die afkomstig zijn uit de bio-industrie dat je dan mss beter Eko KVV kan geven. Maar dat is mijn persoonlijke idee erbij omdat er in vlees gewoon een boel troep zit.
Barf met Eko producten geniet dan mijn voorkeur maar er zijn volgens mij niet veel Barfers die een compleet Eko maaltijd bereiden voor hun dieren (ken er wel een paar maar ik zie op dit forum ook  best veel mensen die hun producten van de bio-industrie aanschaffen).

Het blijft hoe dan ook een persoonlijk keuze...

Inge
Laatst gewijzigd door Celicaatje op zo 30 mei 2010, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bloemetje
[quote="Celicaatje"]
Ik heb ook al eens gekeken naar de site van Lotgering.
Het is iig niet duur zeg.....
Zag ook kattenvoer staan en dat er nu een verkooppunt redelijk dicht bij mij in de buurt zit sinds kort.
Dus ik ben voornemens om het eens te gaan proberen naast de Carnibest Eko.

Mag toch aannemen dat het compleet is, tenminste dat staat er.
Maar hoe zit dat nu met die groente?
Proberen kan geen kwaad in ieder geval lijkt me :).

Groet
Inge
[/quote]

Volgens mij zit er geen groente in en ook geen premix. Of het compleet is moet je altijd maar van de fabrikant aannemen. Dat is niet met zekerheid te vertellen.
Maar het is niet eko hoor? Dat wilde je toch?
Door Celicaatje
Liefst Eko, heeft wel mijn voorkeur.
Lotgering is scharrelvlees begreep ik?
Eko heeft weinig keuze helaas......... :(
Al wordt het wel steeds meer gelukkig
Door bloemetje
[quote="Celicaatje"]
Liefst Eko, heeft wel mijn voorkeur.
Lotgering is scharrelvlees begreep ik?
Eko heeft weinig keuze helaas......... :(
Al wordt het wel steeds meer gelukkig
[/quote]

Idd dat is niet heel veel..

Dat van dat scharrelvlees zou ik wel heel strikt navragen. Je kan er zo makkelijk mee bedonderd worden! In principe weet hij van elk vlees dat hij heeft de herkomst, vraag die ook gewoon.
Door signmodel
mijn job staat nu enkele weken op de lotgering.
ik heb nu barf besteld maar we we moesten eerst kvv-en
hij is er enorm van opgeknapt. het is beter dan brokken!
heb royal canin, cavom en hypo-allergeen gehad maar nergens deed hij het zo goed op als dit!
blijf het voor nood gewoon in huis halen en vriendin van mij gaat het nu ook bestellen naar aanleiding van ons.
heb er dus nu wel een mening over, en het is goed spul! er zitten geen groentes in maar die heb ik gewoon erbij gegeven.

groetjes
Door Celicaatje
[quote="bloemetje"]
Idd dat is niet heel veel..

Dat van dat scharrelvlees zou ik wel heel strikt navragen. Je kan er zo makkelijk mee bedonderd worden! In principe weet hij van elk vlees dat hij heeft de herkomst, vraag die ook gewoon.
[/quote]

Dank voor de tip, ik ga hem eens ff mailen...

Groetjes
Inge
Door Celicaatje
[quote="signmodel"]
mijn job staat nu enkele weken op de lotgering.
ik heb nu barf besteld maar we we moesten eerst kvv-en
hij is er enorm van opgeknapt. het is beter dan brokken!
heb royal canin, cavom en hypo-allergeen gehad maar nergens deed hij het zo goed op als dit!
blijf het voor nood gewoon in huis halen en vriendin van mij gaat het nu ook bestellen naar aanleiding van ons.
heb er dus nu wel een mening over, en het is goed spul! er zitten geen groentes in maar die heb ik gewoon erbij gegeven.

groetjes
[/quote]

Ik heb ook Darf gebruikt een tijdje. 2 Van mijn hondjes deden het er minder op.
Maar ik ga het nog wel eens weer bestellen (heb nu voor de poezen wat gehaald).
Hij schijnt nu ook actief te leveren dus dat is voor mij mss een optie.

Fijn dat je hond er zo van op geknapt is, hier dito!

Groet
Inge
Door MargaS
[quote="Orb"]
Ik bedoel of MIJN hond in dezelfde goede conditie blijft.
Het voer ziet er goed uit (buitenkant) maar wat doet het aan de "binnenkant".
[/quote]

Dus niet wat ik verwachtte. Vlees ziet er super uit, ruikt goed, maar de vachtconditie ging achteruit. De diepbruine glans werd dof lichtbruin met schilfers en als klap op de vuurpijl een lichte oorontsteking zonder mijt.
Wij zijn weer terug naar Energique met een keer per week Smuldier pens compleet.
Door bloemetje
[quote="Orb"]
Dus niet wat ik verwachtte. Vlees ziet er super uit, ruikt goed, maar de vachtconditie ging achteruit. De diepbruine glans werd dof lichtbruin met schilfers en als klap op de vuurpijl een lichte oorontsteking zonder mijt.
Wij zijn weer terug naar Energique met een keer per week Smuldier pens compleet.
[/quote]

Dat is duidelijk! Ik hoop dat hij er snel beter uit zal gaan zien nu en ook zonder oorontsteking!
Door Angelique
[quote="Orb"]
[/quote]

Hopenlijk knapt je hond weer snel op :)
Door dicedoozy
hier ook lotgering maar nu zit het een beetje door elkaar wat is kleurverschil tussen lam en eend kip en eend rund en totaal
Door Lil
[quote="dicedoozy"]
hier ook lotgering maar nu zit het een beetje door elkaar wat is kleurverschil tussen lam en eend kip en eend rund en totaal
[/quote]

dat zie je in de vriezer nooit meer. Hier wordt het daarom ook apart per smaak in 1 la gelegd (of als je kist heb plastic zak of kartonnen dozen gebruiken).

Hier nu ietsje langer aan de lotgering en als deze partij op is ga ik toch weer over op een andere kvv. Ook van deze weer neiging tot dik worden, alhoewel we weer op 1.2 % van het lichaamsgewicht zitten. Zucht...
Door luuntje
ook ik ben net(2 maand met 1 van mijn honden begonnen aan  van lotgering en af en toe wat BARF hapjes zoals eendennek, vis, hele kipetc.
nu heb ik de stap gezet af en toe hele dagen te gaan BARFen.
reden voor vers?
baby(amstaff teefje van 15 maand) haar hele vacht viel uit(en was schilverig (heb in 1 uur tijd haar hele rug van kop tot staart kaal kunnen plukken)
dit gebeurde op Cavom. rondom de loopsheid ging haar vacht hard achteruit en na een zware schijndracht viel dus heel de vacht uit.

nu eet ze van lotgering:
totaal, totaal paard, lam/eend en totaal vis. (totaal vis heb ik deze keer niet besteld ivm BARF 1 dag per week eet ze nu hele vissen van herby

kan ik hiernaast gewoon karkassen/vlees en orgaan geven?

off topic: ook is ze net weer loops, wat raden jullie mij aan qua voeding om haar schijndracht tegen te gaan?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door