En makreel is toch zeevis? Moet dat ook 2 weken in de vriezer voordat ik het kan geven?
Moderator: Lizzy
Audrina schreef: De makreel was niet zo'n succes. Donny weigerde het te eten, zelfs nadat ik het heel even in de keukenmachine had gestopt om het kleiner te maken. De dames hebben er wel lekker van gegeten, maar Tess is er een nacht en een dag goed ziek van geweest en heeft flink lopen spugen.Hmm vreemd dat ze er ziek van werd...misschien toch TE veel gegeven?Ik had toch 3 makrelen dus ik heb ik het nog een keer geprobeerd en Tess werd er weer ziek van.
![]()
Ik snap er niks van, want ze heeft ook al zo vaak gerookte makreel (ja, dat is ook niet alles) op en ook al een paar keer kleine stukjes rauwe makreel. Ze werkt zo hele forellen, haringen, schollen en sardienen naar binnen en dat gaat wel goed. En als die makreel niet meer goed was geweest had daisy ook ziek moeten zijn, want dat is juist degene met de zwakke maag.
Geen makreel meer dus voor mijn hondjes.
Audrina schreef: Ze loopt dan een nacht en een ochtend om de 15 minuten te spugen, zelfs als er niks meer uit komt.Zou het kunnen dat ze misschien toch last heeft van de graten? En dat het eigenlijk meer irritatie is en niet echt spugen?
Zou het kunnen dat ze misschien toch last heeft van de graten? En dat het eigenlijk meer irritatie is en niet echt spugen?Ik weet het niet. Andere vis eet ze ook zo op en daar heeft ze geen last van. Nu is een makreel wel iets groter dan een forel, dus die graten zullen ook wel groter zijn. Maar ze was echt goed ziek, dus ik durf ze geen makreel meer te geven en ik durf ook niet te proberen wat er gebeurt als ik de makreel eerst maal met de keukenmachine. Het is niet fijn om je hond zo ziek te zien en nu ruikt kots nooit fijn, maar uitgekotste makreel is echt verschrikkelijk.
Audrina schreef: En jij hebt toch ook grote honden.Ja, en hele kleine makreeltjes al speciaal uitgezocht om uit te sluiten dat de graten te groot of te dik zouden zijn.![]()
Ik weet niet of ze hier sardienes lekkerder vinden, volgens mij proeven ze hier af en toe niet eens wat ze eten.![]()