Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Hoe oud is/zijn je hond(en) overleden en welk voer werd er gevoerd?

7 - brok
9
4%
8 - brok
9
4%
9 - brok
14
7%
10 - brok
8
4%
11 - brok
16
8%
12 - brok
13
6%
13 - brok
16
8%
14 - brok
19
9%
15 - brok
10
5%
16 - brok
15
7%
17 - brok
9
4%
18 - brok
1
0%
7 - kvv.barf,met de pot mee
1
0%
8 - kvv.barf,met de pot mee
1
0%
9 - kvv.barf,met de pot mee
3
1%
10 - kvv.barf,met de pot mee
1
0%
11 - kvv.barf,met de pot mee
3
1%
12 - kvv.barf,met de pot mee
4
2%
13 - kvv.barf,met de pot mee
10
5%
14 - kvv.barf,met de pot mee
5
2%
15 - kvv.barf,met de pot mee
8
4%
16 - kvv.barf,met de pot mee
1
0%
17 - kvv.barf,met de pot mee
1
0%
18 - kvv.barf,met de pot mee
Geen stemmen
0%
anders, bv deels brok, deels kvv,barf,met de pot mee
26
13%
malamute opa 'Istar' is onlangs overleden en 13 geworden.

2/3 van zijn leven op vers
1/3 van zijn leven brok

3 malamute oma's zijn reeds 9 en in goede gezondheid. (leven dus nog)

1 tje van hen krijgt brok al heel haar leven (soms een vleesbotje)
2 van haar zusjes krijgt 1/3 brok - 2/3 vers
Sheela, kruising pittbull/herder, 11 jaar geworden, haar hele leven brok gehad, overleden aan kanker
Imbo, ruwharige teckel, 12,5 jaar geworden, zijn hele leven brok gehad, overleden aan kanker (zou net beginnen met kvv)

Lajos is nu 11, wordt eind juni 12, heeft een hartkwaal, zit sinds november 2009 op kvv en daarvoor op brok,zolang als hij er nog is is hij er, maar heb nu door schade en schande en hier een hoop te lezen bijgeleerd en weet wat ik bij mijn volgende honden ga doen.
Lajos is voor mij het levende bewijs dat kvv beter is dan brok, wat is dat mannetje verandert in gedrag, vacht en al zijn allergiën zijn weg.
Imbo en Lajos kregen canex dynamic vis, ze waren beide voor veel allergiës en toen kreeg ik inernet en ben veel gaan zoeken zo kwam ik hier (eerst een poos als gast) en ging er een wereld voor me open.
Mijn eerste hond, Tonga, een Alaska Malamute, is 12 jaar en 7 maanden geworden, heeft altijd brok (met vlees, blik en tafelrestjes) gehad en is overleden aan ouderdom.

Onze tweede hond, Gayud, ook een Alaska Malamute, is 11 jaar en 2 maanden geworden, altijd op brok (met vlees, blik en tafelrestjes) en is overleden aan de gevolgen van Cushing.

De derde hond, Chaka, ook Alaska Malamute, is 14 jaar en 1 maand geworden en in mijn armen gestorven van ouderdom. In zijn leven heeft hij 12,5 jaar brok (met vlees, blik en tafelrestjes) gehad en de laatste ruim 1,5 jaar heeft hij Barf gehad.
mijn eerst tervuenaartje is op een week na 12 jr geworden, op brok, maar was een hele moeilijke eter met wisselende ontlasting en met een 'moeilijke' vacht, hij is overigens overleden aan kanker....
mijn weirdo stond op vers, zijn eerste 3 jr heeft ie brokken en vlees gehad, daarna zag ik het licht en ging ie barfen....helaas mocht hij maar 6 jr worden, weirdo is overleden aan een verslikkingslongontsteking en stond dus ook buiten hetgeen wat hij te eten kreeg...
Ernie heeft altijd brok gehad. Het was altijd een beetje een kwakkelhondje qua gezondheid. Hij had een voedingsallergie. Had ik maar geweten wat ik nu weet dan was hem veel ellende bespaard gebleven. Hij heeft zelfs een tijd lang op astronautenvoeding moeten leven. Na 5 jaar dubben vonden we de "geschikte brok".

Eddy is 8 jaar geworden, het laatste jaar KVV en BARF. Hij genoot er zo van, de lieverd.

Benjy is straks 3 en staat vanaf mei vorig jaar op KVV en later BARF
Misty is nu bijna 9 maanden en vanaf 5 maanden op BARF

Edit: Alle honden zijn raszuivere Golden Retrievers
Laatst gewijzigd door Benjy en Misty op wo 26 mei 2010, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ons 1e hondje is 16 1/2 geworden, stond altijd op brok. Was een kruising. Vader was een witte keeshond, moeders een kruising driekleur bordercollie. brandy zelf leek sprekend op een kooikerhondje. Is van ouderdom overleden. Op castratie na, eigenlijk nooit bij de DA geweest.

Rusty, Bordercollie, werd maar 3 en een half. Hij had een zeer zeldzame afwijking aan zijn nieren, waardoor zijn longen verteerd werden en had bij sterven nog geen 5% longcapaciteit. Hij at brok.

De honden die ik nu heb zijn resp 11, 6 1/2, 4 1/2 en 18 maand. Waarvan de 1e 3 tot anderhalf jaar geleden op brok hebben gestaan, daarna vers. Bora staat al vanaf geboorte op vers.
Allen Border Collies.
Wij hebben Flatjes en die staan bekend om héél gevoelig te zijn aan kanker. Het is dan ook nog een kanker waarbij je ze in zeer korte tijd kwijt bent.
Het is zelf zo erg dat er in Engeland een grootschalig onderzoek bezig is naar mogelijke genetische verbanden. Het is ook een onderzoek waar de rasclubs aan meewerken.
Wij hebben Flatjes verloren op de leeftijd van 2 jaar, 4 jaar, 5 jaar en 8 jaar.
Mijn ouders hebben zelfs een nestje gefokt waarvan op 4-jarige leeftijd 50% van het nest was gestorven aan kanker. Verschrikkelijk !
Ze stonden allemaal op brokken.
Daarom heb ik besloten om al mijn honden te laten barfen want dit is de enige manier dat ik er nog een beetje de hand in kan houden zodat ik weet wat ik hen geef.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door