Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sam28
wat moeilijk zeg. Maar positief dat haar nieren geen schade hebben en ze het ondanks alles goed doet.
Ik kan me je teleurstelling en zorgen voorstellen. Veel sterkte deze maand. Ik duim gewoon nog ff door voor je lieve linga.
Door spreeuwtje
heb je er wat aan als we kiek ook eens proberen?
ook een dalmaatje maar geen familie?

ik noem maar wat hoor.. wil best naar heiloo rijden..

verder denk ik ook.. als linga het verder prima doet.. kun je niet anders dan voorlopig weer even loslaten..
maar begrijp heel goed dat je veel liever normale waardes ziet...  :-*
Door Sammy1980
Jeetje, vervelend dat je nu geen zekerheid hebt.

Geluukig is er geen nierschade, dus dat is een klein beetje positief.
Voorlopig blijven de duimen nog draaien  :-*

Enne hier eventueel ook een dalmaatje voor vergelijking.
Door *Dorothea*
Geen nierschade dat is niet helemaal waar. In ieder geval is de filter van de nier, de glomerulus, niet beschadigd.
Bij de nierbuisjes is wel degelijk iets aan de hand, anders zouden de nieren beter concentreren. Dat gaat wel steeds ietsje beter, maar daar was zeker iets loos omdat Linga water plaste terwijl ze was uitgedroogd.
Door Lizzy
Bedankt voor jullie aanbod spreeuwtje en sammy1980 :-*! We hebben alleen genoeg Dalmaatjes voor handen op het moment (Linga, Pinkel, Brutus, Storm, Sita, Indy) dus we hebben genoeg om mee te vergelijken.

Er is natuurlijk wel iets loos met Linga. Zou alles in orde zijn, zou ze een hogere SG van de urine hebben, zou ze weer net zoveel drinken als voorheen, zou ze geen verhoogd UREA en CREA hebben. De pest is alleen dat we niet weten wat. En er lijkt dus qua drinkgedrag nog wel verbetering in te zitten, alleen vertaald zich dat helaas niet in betere bloedwaardes :-\

Overigens had ze een aantal weken geleden ook nog fors bloed in haar urine. Dat is nu niet meer het geval. Maar ja goed, ook dat zie ik als een klein lichtpuntje maar zou ik liever een vertaling in betere nierwaardes hebben gezien.... Maar ja, helaas is het wat het is...
Door Sammy1980
*Dorothea* schreef: Geen nierschade dat is niet helemaal waar. In ieder geval is de filter van de nier, de glomerulus, niet beschadigd.
Bij de nierbuisjes is wel degelijk iets aan de hand, anders zouden de nieren beter concentreren. Dat gaat wel steeds ietsje beter, maar daar was zeker iets loos omdat Linga water plaste terwijl ze was uitgedroogd.
Oh ok, ietsje duidelijker nu.
Door Lizzy
202Spots schreef: Ik zit ook mee te denken...
Is het wat om de results naar Dr.Dodds te sturen om te kijken wat zij er van denkt?
Het is altijd alleen maar heel erg fijn als er mensen zijn die mee willen denken. Dus als jij denkt dat Dr Dodds hierover mee zou willen denken... Heel graag :-*. Wil ik het hele verhaal proberen in het Engels op een rijtje te zetten?
Door Sanyo
Wat vervelend zeg, dat er nog steeds niet duidelijk is wat er aan de hand is. :-\
*Dorothea* schreef: Geen nierschade dat is niet helemaal waar. In ieder geval is de filter van de nier, de glomerulus, niet beschadigd.
Waarschijnlijk zeg ik nu iets waar jullie zelf ook al over hebben nagedacht, maar ik vraag het toch maar...

Gezien mijn ervaring met Jory, die diabetes insipidus had, vraag ik me af of het niet andersom kan zijn, dat Linga was uitgedroogd omdat ze water plaste?
Door *Dorothea*
Sanyo schreef: Gezien mijn ervaring met Jory, die diabetes insipidus had, vraag ik me af of het niet andersom kan zijn, dat Linga was uitgedroogd omdat ze water plaste?
Ja zo is het inderdaad gegaan, ze plast gewoon meer dan ze binnen kreeg met drinken. En ook het infuus druppelde er aan de achterkant net zo hard weer uit.
Ik heb dat verhaal even gemist van Jory  :-[ Had ze centrale of neftrogene diabetes insipidus? Hoe is de diagnose gesteld?
Door ducktails
Dag Dorothea en Lizzy.

Ik opper ook maar even wat, je weet maar nooit. ::)
Ik ben zelf medisch analist en heb veel van dit soort bepalingen gedaan.
Volgens mij kun je niet zeggen als een Urea waarde van b.v. 8 naar 11 is gegaan , dat er achteruitgang is.
Je hebt b.v altijd te maken met een ijking van de apparatuur.
Die ijking moet tussen normaalwaarden vallen.
Het kan de ene keer aan de bovengrens zitten en de andere keer aan de ondergrens.
Je krijgt dan ook een schommeling in waardes.
Verder weet ik niet de nauwkeurigheid van het apparaat waarmee gemeten wordt.
Het ene apperaat is nauwkeuriger als het ander, denk aan b.v. luchtdruk enz.
Miss eens bloed opsturen naar een groot lab?
Laatst gewijzigd door ducktails op wo 19 mei 2010, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
Lizzy schreef: Het is altijd alleen maar heel erg fijn als er mensen zijn die mee willen denken. Dus als jij denkt dat Dr Dodds hierover mee zou willen denken... Heel graag :-*. Wil ik het hele verhaal proberen in het Engels op een rijtje te zetten?
Ja, als je wil kan je het zelf allemaal opschrijven, ook scans van de Lab results maken en dan opsturen naar
Dr.Jean Dodds: [email protected] en haar  opinion of second opinion te vragen...
Of je kan het naar mij sturen wanneer je wil dat ik het doe..
Ik hoor wel...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door