Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Tja. Wat zal ik zeggen....?

Het SG van de urine was 1.025. Dat is laag/normaal en hoger dan de voorgaande keren. Dat is dus wel positief. Ook positief is dat de CREA iets gedaald is. Die was 156 en die is nu 149. Nog steeds aan de hoge kant. Helaas was het UREA 8 en is deze weer gestegen naar 11.

Storm z'n bloed is ook afgenomen. Om eens te vergelijken. Hij heeft een normaal UREA van 8 en zijn CREA is ook aan de hoge kant, namelijk 143. Op zich wel prettig om dit vergelijkingsmateriaal eens te hebben.

Maar ja goed, al met al drinkt Linga al 3 dagen minder dan de voorgaande weken. Vandaag bijv. heeft ze nog maar 150 ml op.

Dus om jullie eerlijk de waarheid zeggen.......... Ben ik toch wel wat teleurgesteld in deze waardes :-\
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 18 mei 2010, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
anneke62 schreef: en wat zegt Dorothea erover?
Dat onze twee Dalmaten dus blijkbaar een wat hoge CREA hebben. Omdat ze beide flink gespierd zijn. Ik vroeg al of er een genetisch component aan ten grondslag kon liggen. Maar goed, ja verder is Dorothea in die zin ook wel teleurgesteld. Aangezien Linga's drinkgedrag iets is verbeterd, had Dorothea ook verwacht dit terug te zien in de bloedwaardes. Volgens mij is zij iets minder teleurgesteld als ik (toch Dorothea?) omdat de SG iets beter is en de CREA ook. Ze snapt daar in tegen ook niet waarom de UREA nou weer hoger was. Mogelijk omdat Linga geen Benakor meer krijgt. Benakor verlaagt de UREA maar verhoogt de CREA. Dat gaf ik de vorige keer nog. En nu dus niet meer. En UREA is dus hoger en CREA is dus lager.

Over een maandje gaan we weer bloed prikken.

Ik ben natuurlijk doodsbenauwd dat out of the blue Linga ineens weer problemen ontwikkeld...... :-\
Door ulla
Ik vraag mij af of je het ooit wel gaat begrijpen, sommige dingen zijn niet anders.

Bij Roxanne vond ik de kreat ook altijd aan de hoge kant,het is wel even geleden maar toch.
Zij dronk overigens ook regelmatig erg veel.

Op 15-09-2004 was haar kreat 144 en op 27-06-2007 was het 119.
En het hoe en waarom zijn we nooit achter gekomen.
Door anneke62
Lizzy schreef:

Ik ben natuurlijk doodsbenauwd dat out of the blue Linga ineens weer problemen ontwikkeld...... :-\
Dat snap ik meis, je kan je vinger er maar niet opleggen hé, en dan blijft het toch onzeker en onvoorspelbaar wat er verder gaat gebeuren....kl*te hoor! Wel fijn dat je vergelijkingsmateriaal hebt met Storm en dat hij zo lief is wat van zijn bloed af te staan voor z'n zusje!
Door EllenL
Creat waardes zijn volgens mij altijd hoger als je rauw voert, dus daar zou ik me niet zo'n zorgen om maken!
Urea weet ik dan weer niet hoe dat zit  :-\

Maar ik snap dat je bezorgd blijft...  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door *Dorothea*
Lizzy schreef: Dat onze twee Dalmaten dus blijkbaar een wat hoge CREA hebben. Omdat ze beide flink gespierd zijn. Ik vroeg al of er een genetisch component aan ten grondslag kon liggen. Maar goed, ja verder is Dorothea in die zin ook wel teleurgesteld. Aangezien Linga's drinkgedrag iets is verbeterd, had Dorothea ook verwacht dit terug te zien in de bloedwaardes. Volgens mij is zij iets minder teleurgesteld als ik (toch Dorothea?) omdat de SG iets beter is en de CREA ook. Ze snapt daar in tegen ook niet waarom de UREA nou weer hoger was. Mogelijk omdat Linga geen Benakor meer krijgt. Benakor verlaagt de UREA maar verhoogt de CREA. Dat gaf ik de vorige keer nog. En nu dus niet meer. En UREA is dus hoger en CREA is dus lager.

Over een maandje gaan we weer bloed prikken.

Ik ben ook wel teleurgesteld  :( , maar goed ik blijft altijd positief. Ik vind het wel een goed teken dat het soortelijk gewicht steeds een ietsjepietsje beter wordt, de nieren kunnen klaarblijkelijk toch steeds iets beter concentreren. Kijk we hadden natuurlijk een sg van 1.006 bij een zwaar uitgedroogde hond. Dat is gewoon uien. Linga is nu in ieder geval in staat haar vochtbalans beter op peil te houden. Klinisch gaat het de goede kant op, het drinken lijkt minder. Nog steeds geen spoortje eiwit in de urine, dus gelukkig geen ernstige nierschade. Het is afwachten hoe het verder gaat.
Door conleeuw
voorzichtig positief lijk mij ;) ik kan mij voorstellen dat het niet lekker zit, mede omdat je nog steeds niet weet wat het nou wel is/was. Ik hoop dus dat het nu als maar blijf bij minder drinken en dat ze zich goed blijft voellen :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door