Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Nou ja, ik moet natuurlijk wel iets, want ik vind het ook niet fijn dat hij regelmatig diarree heeft...
Niet zozeer omdat we ineens zoveel van het nachtleven meekrijgen  ;), maar hij mist daardoor natuurlijk essentiële nutriënten.

Het zal dus maar weer koken worden, denk ik.
Maar dan wel complete maaltijden en geen kip en rijst.

Tips zijn welkom!

Rutteman noemde het voeren van pancreas...60 a 70 gram per dag, een half uurtje laten staan alvorens te geven, zodat de vertering wat makkelijker gemaakt wordt. (zou ie aan mijn gezicht hebben afgelezen dat het toch geen Hills ging worden?  :biggrin2:)
Iemand ervaring??
Je kunt verse pancreas bij het IC kopen. Of dat werkt durf ik je echt niet te zeggen. Ik denk dat je dat vast moet stellen.... Complete gekookte maaltijden zonder kip en zonder rijst :g:. Wil je wel koolhydraat voeren of helemaal niet? Want ik denk dat je het best gekookte groenten + gekookt vlees + orgaanvlees + eierschaalpoeder kunt geven (1 theelepel poeder op 500 gram vlees/orgaanvlees).
[quote="Lizzy"]
Je kunt verse pancreas bij het IC kopen. Of dat werkt durf ik je echt niet te zeggen. Ik denk dat je dat vast moet stellen.... Complete gekookte maaltijden zonder kip en zonder rijst :g:. Wil je wel koolhydraat voeren of helemaal niet? Want ik denk dat je het best gekookte groenten + gekookt vlees + orgaanvlees + eierschaalpoeder kunt geven (1 theelepel poeder op 500 gram vlees/orgaanvlees).
[/quote]

Ik was even niet helemaal duidelijk...ik bedoelde eigenlijk alleen; geen rijst.
Wel kip dus!
Ik voer liever geen koolhydraten, zeker ook omdat dat voeding is voor tumorcellen.

Is dat eischaalpoeder ook ergens te koop??  ::)
en zitten we dan niet met dioxine??  ;D  ;D
Wat fijn dat de klieren goed zijn! Gefeliciteerd!

En wat Rutteman betreft: tja. Wat zou hij feitelijk over rauw voer versus brokken weten? Ik neem aan dat hij ook alleen maar de Hill's Cursus  Diervoeding Van Maar Liefst Vijf Lessen heeft gehad tijdens zijn opleiding...
Door Sella
Je mag wat van de pancreas verterings pillen van mijn schatje voor jouw schatje proberen?
Mijn ervaring is dat je best wel heel veel verse pancreas moet voeren wil het goed werken, en dan kom je weer scheef met alle andere orgaan verdelingen.
Die pillen schijnen bijzonder lekkur te zijn.
Ik heb geef ook pancreas ondersteunings pillen. daar mag je ook wel wat van proberen?
[quote="yuki11"]
Ik was even niet helemaal duidelijk...ik bedoelde eigenlijk alleen; geen rijst.
Wel kip dus!
Ik voer liever geen koolhydraten, zeker ook omdat dat voeding is voor tumorcellen.

Is dat eischaalpoeder ook ergens te koop??  ::)
en zitten we dan niet met dioxine??  ;D  ;D
[/quote]

Wat ik niet begrijp: als koolhydraten voeding is voor tumorcellen, waarom zou je volgens Rutteman dan brokken moeten voeren? Daar zitten toch voornamelijk koolhydraten in? Het lijkt me dat hij barfen dan juist zou moeten toejuiche. Of heeft Hill's een koolhydraatarme voeding voor dit soort gevallen?
[quote="Anne in Duitsland"]
Wat ik niet begrijp: als koolhydraten voeding is voor tumorcellen, waarom zou je volgens Rutteman dan brokken moeten voeren? Daar zitten toch voornamelijk koolhydraten in? Het lijkt me dat hij barfen dan juist zou moeten toejuiche. Of heeft Hill's een koolhydraatarme voeding voor dit soort gevallen?
[/quote]

Hé, die beste man is voorlopig nog geen 65 hoor  :D  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door