Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
wat een interessant stuk,
bedankt lizzy dat je dat vertaald hebt. ;D

ik ga t eens goed tot me door laten dringen.
het was een erg duidelijk stuk.

en ik denk dat ik gelijk stop met de suplementen die ik geef,
we geven namelijk schapevet blokjes met veel calcium,
dat is hun belonings koekje.

maar uit dit artikel blijkt dat t niet zo heel handig is. :-\
Door danielle1980
ok toch maar gestopt met de vetblokjes.

maar nu vroeg ik me af of dat dan weer geen kwaad kan,
want ze is nu 6 weken zwanger en heeft dus nu wel 6 weken extra gehad!

omdat in dat stuk staat dat je t moet blijven geven,
omdat t anders een probleem word?

iemand ideeen over?
Door sylvia
danielle1980 schreef: ok toch maar gestopt met de vetblokjes.

maar nu vroeg ik me af of dat dan weer geen kwaad kan,
want ze is nu 6 weken zwanger en heeft dus nu wel 6 weken extra gehad!

omdat in dat stuk staat dat je t moet blijven geven,
omdat t anders een probleem word?

iemand ideeen over?
je kan er niets meer aan veranderen dus ......gewoon niet meer geven en het zal verder best loslopen.
Door oebaya
Een late reactie, maar ik was er dus even niet. Dat koortsverhaal herken ik helemaal. Bij mijn teefje, die in april beviel, precies hetzelfde verhaal. Geen aanwijsbare oorzaak, maar wel hoge koorts. Heb toen op advies van een heel ervaren dierenarts de warmteapparaten afgezet. Het was in de werpkist daarna nooit warmer dan 21 graden. Daarnaast een mengel van marjolein en lavendel gebrand om de stress van de moeder te verminderen, had de indruk dat die stress nl. ook bijdroeg aan de hoge temperatuur, voor de zekerheid toch doorgegaan met antiobiotica geven en kreeg de teef Methergin om de baarmoeder sneller te reinigen.
Persoonlijk heb ik echter de indruk, dat het verlagen van de temperatuur in de werpkist eigenlijk het meeste werk heeft gedaan. De teef bleef vanaf dat moment nl. in de kist liggen, terwijl ze daarvoor naast de kist ging liggen op de koele tegels en de puppen meenam. Die puppen lagen dan natuurlijk wel te krijsen van de kou.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door