Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lekker kort
Een teek laat zich meestal de derde dag vol gezogen vallen soms de vierde, ik krijg wel trimhonden en dan ben je toch vrij intensief bezig en verwijderd er soms een paar en dan kom je na het wassen toch nog een teek tegen, het zijn echte gnieperts
Fritz schreef: Een teek laat zich meestal de derde dag vol gezogen vallen soms de vierde, ik krijg wel trimhonden en dan ben je toch vrij intensief bezig en verwijderd er soms een paar en dan kom je na het wassen toch nog een teek tegen, het zijn echte gnieperts
Zolang Fritz :o, dan zit hij er dus langer dan 24 uur eer je het merkt :-\
Ik was laatst bij Stan die klitjes die altijd tussen z'n ballen en de binnenkant van z'n achterpoot ontstaan aan het uitpluizen en toen voelde ik er eentje zitten. Dus Stan van tafel gehaald en op z'n rug gelegd. Beentjes wijd en teekje eruit gehaald. Stan was erg blij dat ik die gniepert er uit had gehaald en bleef ook heel netjes en geduldig ligggen.
Door lekker kort
Truus schreef:
Zolang Fritz :o, dan zit hij er dus langer dan 24 uur eer je het merkt :-\
Jaren geleden toen we het pension nog maar pas hadden had ik twee fauve's te logeren en daar halade ik dagelijks 10 tot 15 teken vanaf, en dat deed ik iedere dag op dezelfde tijd, ik wist toen niet dat die zwarte torretjes teken waren, en dan waren ze zo groot als een spelde knop ook had ik er wel in een middelmaat omdat die de dag ervoor teklaein waren om te verwijderen dus vandaar dat ik denk dat ze zich de derde hooguit de vierde dag loslaten want een volgezogen teek is twee keer zo groot als de middelmaat
De laatste tijd hier ook weer erg veel last van die rotbeesten.
Onlangs lag er een platgedrukte volgezogen dode teek :-X :-X in één van hun mandjes, moet dus ook best wel een tijdje op de hond gezeten hebben. :-\ Terwijl ze toch regelmatig grondig nagekeken worden, ik snap het soms zelf echt niet. Zal waarschijnlijk wel van Shiba geweest zijn, zijn vacht is heel dicht en tamelijk lang voor een labrador, daar kan er zich al eens eentje in verstoppen... Bij Binno gisteren nog een klein teekje in de hals gevonden, het kreng had zich al vastgezet... >:(
Door gonny
het zal er toch ook wel mee te maken hebben, hoeveel honger de teek heeft? ik weet niet hoelang zo'n beest zonder kan maar als hij veel honger heeft zal die sneller vol zitten!! o jak!! Mijn honden hebben ze nog nooit gehad!!! maar het lijkt me zo goor!!!!
senadance schreef:

Ieder dier heeft een recht op leven en heeft zijn rol in de natuur te vervullen;D ;Dook de arme door iedereen vervloekte teek ;) ;)
Ben van plan een opvangtehuis op te richten voor verjaagde ,uitgerukte, half verdronken, weggeslagen,
schlechtbehandelde teken 8) 8) 8)
Spenden op rek.nr. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Heb je ook nog toevallig een heel klein plekje voor mijn schoonmoeder ;) ;D ;D
senadance schreef:

Ieder dier heeft een recht op leven en heeft zijn rol in de natuur te vervullen;D ;Dook de arme door iedereen vervloekte teek ;) ;)
Ben van plan een opvangtehuis op te richten voor verjaagde ,uitgerukte, half verdronken, weggeslagen,
schlechtbehandelde teken 8) 8) 8)
Spenden op rek.nr. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Gepost door jou op 24 augustus 8)

>>>>verschillende mogelijkheden, ten eerste vond ik eergisteren een dikke vieze volgezogen teek op de grond, met kippevel geruimd.<<<< 8) 8) ;D
Door ine
Angelique schreef:

Gepost door jou op 24 augustus 8)

>>>>verschillende mogelijkheden, ten eerste vond ik eergisteren een dikke vieze volgezogen teek op de grond, met kippevel geruimd.<<<< 8) 8) ;D
Oeps, Sena probeert geld in te zamelen voor zichzelf! ;) ;D ;D ;D

Maar eh, kan een half volgezogen teek niet gewoon op je hond vallen en zich vastbijten? Of is het altijd een kleintje? :-\
Ine schreef:

Oeps, Sena probeert geld in te zamelen voor zichzelf! ;) ;D ;D ;D

Maar eh, kan een half volgezogen teek niet gewoon op je hond vallen en zich vastbijten? Of is het altijd een kleintje? :-\
Het is altijd een kleintje, net een spinnetje en zuigt dan het bloed op van mens of dier.
Yuk goor he! Van de week vond ik een grijs hard rozijntje op de keukenvloer. Was het een teek >:( Vakkundig verzopen en doorgespoeld. Vanavond in ene voelde we een bult op de borst bij Sacha. Kijken, dikke korst. Ik voelen en korst viel eraf. Zat een verdikking onder met wond, bah heel vies. Gewoon niet bij stilgestaan toen ik die teek vond, dat ik ff Sas zijn lijf moest afzoeken :-\
Maar weet iemand of je nou een teek mag verbranden? Ik hoorde laatst van iemand dat je die nooit mag verbranden want dan heb je eitjes van de teek overal ???
Lisa schreef: Yuk goor he! Van de week vond ik een grijs hard rozijntje op de keukenvloer. Was het een teek >:( Vakkundig verzopen en doorgespoeld. Vanavond in ene voelde we een bult op de borst bij Sacha. Kijken, dikke korst. Ik voelen en korst viel eraf. Zat een verdikking onder met wond, bah heel vies. Gewoon niet bij stilgestaan toen ik die teek vond, dat ik ff Sas zijn lijf moest afzoeken :-\
Maar weet iemand of je nou een teek mag verbranden? Ik hoorde laatst van iemand dat je die nooit mag verbranden want dan heb je eitjes van de teek overal ???
Dan heb je hooguit gebakken eitjes ???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door