Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Dorothea*
Lizzy schreef: Ik weet het eerlijk gezegd niet. De CREA is aan de hoge kant en bovendien krijgt Linga nog AB + Solidago. Dus daar zouden we dan ook eerst mee moeten stoppen, alvorens dat aan te kunnen nemen, denk ik. Maar, ik speel de vraag ff door aan Dorothea :biggrin2:

Ik hoop dat de CREA lager is door het stoppen met de benakor. Het is toch gek dat ze klinisch beter is dan aan het begin van deze ellende, maar dat de CREA hoger is dan ooit?  :-\
Lizzy schreef: Ja, dat vind ik ook :-\
Misschien toch omdat ze meer urine produceert en daardoor haar blaas makkelijker lekt? Bij Sita merk ik echt een verband tussen veel drinken en meer lekken. Toen ze een paar weken geleden zoveel dronk, toen druppelde het er aan de achterkant gelijk weer uit.
Dan hopen we echt heel hard dat bij de volgende test de CREA een normale waarde laat zien.
En het blijft natuurlijk moeilijk dat er geen oorzaak bekend is, maar belangrijkste is nu dat Linga weer de oude wordt. :-*
Moet ze die AB nog lang blijven slikken?

Maar nog over die incontinentie; in verhouding tot veel andere honden is wat Linga nu drinkt niet abnormaal veel toch?
Dus is het wel vreemd zou je zeggen dat ze daarvan zou gaan lekken. Zou dat ook nog met de sterilisatie te maken hebben?

Sorry dat ik soms zoveel vragen heb. :-[

In ieder geval blijven de duimen keihard doordraaien hier. :-*
Door Lizzy
*Dorothea* schreef: Ik hoop dat de CREA lager is door het stoppen met de benakor. Het is toch gek dat ze klinisch beter is dan aan het begin van deze ellende, maar dat de CREA hoger is dan ooit?  :-\
Ja, dat vind ik dus ook heel gek. Dus ik hoop op een verlaging van de CREA door het stoppen met de Benakor. Maar ik durf nergens meer op te hopen, eerlijk gezegd. En wat als ie niet gedaald is?
Misschien toch omdat ze meer urine produceert en daardoor haar blaas makkelijker lekt? Bij Sita merk ik echt een verband tussen veel drinken en meer lekken. Toen ze een paar weken geleden zoveel dronk, toen druppelde het er aan de achterkant gelijk weer uit.
Ja, dat denk ik ook. Ze drinkt gewoon nog steeds veel meer dan ooit daarvoor en dat maakt dat ze het niet kan ophouden. Ze heeft het overigens niet eens in de gaten dat ze het laat lopen....
Door Lizzy
Bernie schreef: Dan hopen we echt heel hard dat bij de volgende test de CREA een normale waarde laat zien.
En het blijft natuurlijk moeilijk dat er geen oorzaak bekend is, maar belangrijkste is nu dat Linga weer de oude wordt. :-*
Moet ze die AB nog lang blijven slikken?

Maar nog over die incontinentie; in verhouding tot veel andere honden is wat Linga nu drinkt niet abnormaal veel toch?
Dus is het wel vreemd zou je zeggen dat ze daarvan zou gaan lekken. Zou dat ook nog met de sterilisatie te maken hebben?

Sorry dat ik soms zoveel vragen heb. :-[

In ieder geval blijven de duimen keihard doordraaien hier. :-*
Ja, het is heel vervelend dat de oorzaak onbekend is. Maar ja, liever dat de CREA en UREA volgende week gewoon goed zijn. Ik denk dat de oorzaak moet liggen in vergiftiging. Of in een ontsteking. Een van beide.

Ze moet nog bijna twee weken AB.

Het kan zeker met de castratie te maken hebben hoor, dat ze minder goede controle over de sluitspieren heeft! Hiervoor was dat geen probleem, omdat ze zo weinig dronk. En nu dus wel. Zou ze ongecastreerd zijn, zou ze het mogelijk goed op kunnen houden. Of aan kunnen geven dat ze moest plassen.
Door pike
Bernie schreef:
Rond de liter per dag is, vergeleken met wat mijn honden drinken, heel erg veel. Twee zijn dan met 40 cm wel wat kleiner, maarl Duc is 50 cm). Ze drinken met zijn drieën samen nog geen liter. In zijn brokkentijd dronk Pike 6 dl per dag.

We blijven duimen voor Linga  :-*
Door Lizzy
Vergeleken met wat Linga vroeger dronk dus ook. Ik denk dat Linga 200 ml per dag dronk. Een dag niet met de kleine laten spelen? Binnenkort ga ik een dagje weg met de kleine. Kan Leo gelijk haar drankgebruik monitoren!
Door Erna
Incontinentie in combinatie met AB is toch niet zo gek? Er zijn wel meer honden die van AB gaan lekken, zodra je stopt met de AB gaat dat weer over. Met Linga is dat dan nog even afwachten. Ik zou me daar nog niet zoveel zorgen over maken.

Het hondje van mijn ouders ( een gecastreerde kooikerreu) pieste alles onder zodra hij AB kreeg.
Door Lizzy
Erna schreef: Incontinentie in combinatie met AB is toch niet zo gek? Er zijn wel meer honden die van AB gaan lekken, zodra je stopt met de AB gaat dat weer over. Met Linga is dat dan nog even afwachten. Ik zou me daar nog niet zoveel zorgen over maken.

Het hondje van mijn ouders ( een gecastreerde kooikerreu) pieste alles onder zodra hij AB kreeg.
Oh? Dat wist ik niet! Goed dat je het zegt!
Op zich maak ik me niet druk om de incontinentie. Ling mag hier het hele huis volpiesen, bij wijze van. Maar dat ze nog steeds 1 liter per dag drinkt, vind ik wel redelijk zorgelijk..... :-\.
Door Erna
Lizzy schreef: Hoe komt het eigenlijk, dat ze van AB gaan lekken?
Geen idee. Ik weet alleen dat het iedere keer raak was wanneer Bobby AB kreeg. Zodra er werd gestopt was het weer over. Je kon de klok erop gelijk zetten. Bij de eerste pil was het binnen 2 uur raak en na de laatste pil was het ook zo weer voorbij.
Door *Natasja*
Lizzy schreef: Oh? Dat wist ik niet! Goed dat je het zegt!
Op zich maak ik me niet druk om de incontinentie. Ling mag hier het hele huis volpiesen, bij wijze van. Maar dat ze nog steeds 1 liter per dag drinkt, vind ik wel redelijk zorgelijk..... :-\.
Misschien een stomme vraag, maar heb je het idee dat ze ook echt dorst heeft? Kan het zijn dat ze gewend is geraakt aan zoveel drinken op een dag, dat ze het daarom nog steeds doet?  :-\
Door Lizzy
*Natasja* schreef: Misschien een stomme vraag, maar heb je het idee dat ze ook echt dorst heeft? Kan het zijn dat ze gewend is geraakt aan zoveel drinken op een dag, dat ze het daarom nog steeds doet?  :-\
Nee, helemaal geen stomme vraag. Ik heb namelijk van de 4 keer dat ze gaat drinken ze 2 keer dorst heeft en 2 keer drinkt omdat ze denkt dat het moet. Of omdat de andere honden ook drinken. Ze staat dan een beetje met een schuin oog naar die waterbak te kijken... Maar ja weet je, zo is het ooit allemaal begonnen. Ik dacht dat ze meer was gaan drinken door iets geestelijks. Toen bleek het wel degelijk een lichamelijke oorzaak te hebben. En nou durf ik dus niks meer te zeggen.......
Door *Natasja*
Lizzy schreef: Nee, helemaal geen stomme vraag. Ik heb namelijk van de 4 keer dat ze gaat drinken ze 2 keer dorst heeft en 2 keer drinkt omdat ze denkt dat het moet. Of omdat de andere honden ook drinken. Ze staat dan een beetje met een schuin oog naar die waterbak te kijken... Maar ja weet je, zo is het ooit allemaal begonnen. Ik dacht dat ze meer was gaan drinken door iets geestelijks. Toen bleek het wel degelijk een lichamelijke oorzaak te hebben. En nou durf ik dus niks meer te zeggen.......
Nee, dat snap ik, dat is het lastige ook, je kunt niet zien waarom ze nu nog steeds zoveel drinkt  :-\ Misschien dat ze van de week, als jij met de kleine gup op stap bent, inderdaad minder gaat drinken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door