Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Ik ben ook heel blij hoor, echt. Maar ik ga pas uit mijn plaat, feesten, dak-eraf, feestje, kruk-eraf, etc. als over 10 dagen het bloed nog steeds goed is. Ik ben een muts, ik weet het maar ik ben liever voorzichtig. De laatste paar weken ben ik een paar keer zo op mijn bek gegaan, helemaal blij met een hogere SG en dan toch weer slechter bloed. Lichte verbetering, qua waardes en dan toch weer een verslechtering.... Ik ben blij onder voorbehoud.....Heel logisch dat je nog voorzichtig blij bent, de duimen blijven hier gewoon nog draaien
Unique schreef: Fijn te lezen dat het weer beter gaat. Is het vele drinken nu ook minder geworden ?De afgelopen 3 dagen heeft ze minder dan een liter gedronken. We schrijven het tijdstip + hoeveelheid op dus vanmorgen kreeg ik een hartverzakking toen ze om 08:15 uur ineens 400 ml weg dronk terwijl ze de afgelopen 3 dagen pas om een uur of 10 a 11 een ml of 300 dronk. Ik ben natuurlijk gisteren gestopt met Benakor + dieet. Dus we zullen zien.
Jacqueline1968 schreef: ik heb trouwens een vraag (in context met het onderwerp)55 + (1.2 x lichaamsgewicht) umol/L. En sommige hanteren inderdaad weer 1.5 x lichaamsgewicht.
hoe zat de formule voor de kreatine waarde nu ook alweer in elkaar, iets van 1.5x het gewicht + 50 ofzo?
dat SG vind ik een lastig ding, Kilian (onze vorige hond) had -ook- nierproblemen, zijn SG is altijd laag gebleven, die uitslag kwam dan als eerste en dan was de da gelijk bezorgd, maar toch volgde (na het overzetten op versvlees) een goede ureum en een vrijwel normale kreatinine. En bij Gorby hebben we dat nu ook al een paar maal gezien.
Lizzy schreef: 55 + (1.2 x lichaamsgewicht) umol/L. En sommige hanteren inderdaad weer 1.5 x lichaamsgewicht.hoe dat nou precies zit? :-\ Als je kijkt naar die bloedanalyseapparaten, die hanteren veel hogere normaalwaarden. En dan maakt de spotchem onderscheid in 3 gewichtsklasses. Geen idee waarom die waardes hoger zijn. Misschien dat Tannetje dat weet?
*Dorothea* schreef: hoe dat nou precies zit? :-\ Als je kijkt naar die bloedanalyseapparaten, die hanteren veel hogere normaalwaarden. En dan maakt de spotchem onderscheid in 3 gewichtsklasses. Geen idee waarom die waardes hoger zijn. Misschien dat Tannetje dat weet?Geen idee. Ik pluk dit van de WHG dierenartsen site. Misschien dat Tannetje/Erwin daar inderdaad haar/zijn licht op kan/kunnen laten schijnen?!
Lizzy schreef: Maar wat doe je qua fosfor in jullie nierdieet? Want ik begreep van Erwin juist weer dat je bij verhoogde-maar-niet-al-te-verhoogde-waardes juist ook geen fosfor moet beperken?Ik lees in de boekjes dat je pas fosfor moet beperken als er ook sprake is van een hyperfosfatemie. Het advies om juist niet te gaan minderen met vleesbotten was niet zozeer vanwege de fosfor alswel dat je dan ook minder mineralen geeft waardoor het zuurbase evenwicht van het lichaam verstoort raakt.
*Dorothea* schreef: Ik lees in de boekjes dat je pas fosfor moet beperken als er ook sprake is van een hyperfosfatemie. Het advies om juist niet te gaan minderen met vleesbotten was niet zozeer vanwege de fosfor alswel dat je dan ook minder mineralen geeft waardoor het zuurbase evenwicht van het lichaam verstoort raakt.OK, maar in Bandit nierdieet zit dus een laag fosforgehalte en veel vocht 'waardoor de nieren ontlast worden'. Dus dan rest de vraag waarom verlaagt Bandit toch het fosforgehalte? Moet dat? En hoe doen jullie dat? Want als je het botpercentage verlaagt, krijg je dan niet een zuurbase evenwicht dat verstoort raakt?