Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Nou hij zwemt niet maar gaat wel graag het water in. Nee hij krijgt geen visolie. Is dat nodig dan met drie keer per twee weken vette vis?
Oké dus terug naar DA en Metacam proberen? Contact zoeken met een osteopeaat? Weer Corta RX erbij gaan geven?
Door ulla
Met Corta RX zie ik wel verbetering,maar ik heb het vermoeden dat er bij Annak , gezien zijn leeftijd ook degenaratie meespeelt,en daar is helaas weinig aan te doen.
Sterkte Monique.
Waarschijnlijk is het niet genoeg (maar dat weet ik eigenlijk niet) en wellicht heb je dat al geprobeerd en zit je nu al in een volgend stadium, maar heb je duivelsklauw geprobeerd? Chooky was stijf, mankte regelmatig en werd veel sneller moe, trok het allemaal niet meer. Ze krijgt nu 1x 400mg duivelsklauw + 1x er dag een gluco/chondro combi pil. In het begin kreeg ze 2x de duivelsklauw per dag. En ik heb een andere hond terug. Ze doet weer puppyachtig, ze besluipt en bespringt :o Flea weer, is veel vrolijker en houdt de hele wandeling moeiteloos vol.
Wellicht kan het in ieder geval wat verschil maken. Ik heb deze: http://www.elvitaal.nl/detail/duivelsklauw en ben erg tevreden over de samenstelling
(PS, als ik iets te veel geef, merk ik dat wel aan haar, dan wordt ze wat overmoedig en komt het duiveltje naar boven ::) :-X :o)
Geeft Annak een dikke knuffel! :-*
(en neem er zelf ook een ;), en vergeet natuurlijk Rakker niet he :D)
bah, balen.
zou het in en uit de auto tillen makkelijker gaan met een 'helping hand'?  of de simpeler versie..gewoon een band/sjaal oid onder z'n buik door zodat je makkelijker kunt tillen.

pijnstiller zul je wel langdurig in de maximale dosering moeten geven om de boel rustig te krijgen (er vanuit gaande dat je wel  verbetering gaat zien), voordat je kunt kijken of lager ook kan ter onderhoud.
Gina heb ik een maand of 3 maximaal moeten doseren voordat ik kon gaan minderen.
Gina kreeg en krijgt meloxicam (metacam/meloxidyl/novacam/flexicam) in combi met de Corta RX en Doils Joint.
Novacam is voor zover ik weet op dit moment de goedkoopste versie meloxicam.
Voordeel van de novacam is dat het suspensie is zodat je heel makkelijk met de dosering kunt spelen.

In de corta zit trouwens ook duivelsklauw oa.

Met vette vis paar keer in de 2 week redt je het in dit geval niet.
Het gaat om de ontstekingsremmende werking van mn de EPA en DHA, daar heb je hoge gehaltes van nodig gerelateerd aan het lichaamsgewicht dat redt je zo niet en van gewone zalmolie of visoliecapsules  moet je dan veel en veel meer geven in vergelijking met de Doils (1cc per 10kg lich.gewicht).
Rovanna schreef: Annak slikt nu vier dagen deze pijnstillers maar het gaat niet beter. Het gaat zelfs niet goed. Hij loopt slechter (loopt nu voor mank), kan minder goed opstaan en gaat moeilijker liggen.
Tot overmaat van ramp heb ik hem gisteren laten vallen >:( >:(: als hij in de auto moet, dan zet ik zijn voorpoten op de rand van de achterbak en til dan zijn achterpoten de auto in. Gisteren maakte ik een verkeerde draai en hij lazerde zo op zijn zij en toen op zijn rug op straat. O, ik heb me een partij zitten janken bij hem. Echt vreselijk gewoon. Ik kon er niets aan doen. Hij is best zwaar. :'( :'( Toen liep ie overigens al mank. 's Morgens was hij zelf al van mijn bordes gelazerd; hij zet dan zijn achterpoot per ongeluk verkeerd en kan zichzelf dan niet meer corrigeren. Ik vind het zo vreselijk allemaal.

Mensen, wat kan ik nog doen om voor hem het leven draaglijker te maken. Het is nog lang zijn tijd niet, echt niet........ :'(
O sjips Monique.... :'( Wat moet jij je vreselijk rot hebben gevoeld! Voor jullie allebei:  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door Fynn
Kan je geen loopplank gebruiken om hem de auto in te krijgen Monique?
En eventueel ondersteunen met een handdoek onder zijn buik.
Je voelt je zo shit als er zoiets gebeurt dat snap ik heel goed  :bigarmhug:

Groetjes Rian
ach  :'( :'( :'(
er zijn tuigjes voor gehandicapte/gewonde honden, met een soort handvat om te tillen. Voor schouders of heupen, ik meen van Julius K9. Misschien dat dat makkelijker is voor jullie allebei?
Nou wat lief dat jullie allemaal zo meeleven. Dat doet me echt goed :-*
Ik heb nu veel tips gekregen zowel voor als achter de schermen. Ik moet even nadenken wat wijsheid is nu. In ieder geval wil ik toch weer die Corta RX bestellen. Ik heb alleen geen credit card. Kan iemand het voor mij bestellen misschien? Liefst iemand die in de buurt (Veluwe) woont?
Vandaag heeft Annak een redelijke dag. Ik zat de hele dag op school en dan komt de uitlaatdienst. Die heeft een klein stukje met hem gelopen maar hij wilde niet de bus in. Een uur wandelen gaat ook niet meer :( Hij kwam wel heel enthousiast naar me toe, toen ik thuis kwam en liep goed. Maar ja, dan komt lompe Rover weer met zijn Pardoes aanzetten, stoot tegen zijn heupen en hup.... zakt ie zo door zijn achterhand. Klote weer...... Ben benieuwd hoe dat straks gaat met een pup erbij. Ik hoop dat ie dat aankan. :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door