Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door ~anna~
Ze is niet dik te krijgen ze gaat allleen maar de lucht in ik durf haar schofthoogte niet meer te meten.
Ik wil dat ze nu moet stoppen met de lucht ingaan minder voeren kan niet want ze is al zo slank.
Door Ordell
Balupa hier kun je helemaal niets aan doen, omdat het nu eenmaal in haar genen zit. Minder voeren zal uiteindelijk niet gaan helpen omdat ze alleen maar magerder zal gaan worden en haar uiteindelijke gentisch bepaalde "eindresultaat" toch zal gaan behalen. Je moet je er ook niet druk over maken want sommige honden ook binnen hetzelfde ras gaan pas uitzwaren na het jaar en bereiken pas op 3 jarige leeftijd het eindresultaat en andere honden zijn met het jaar al klaar. Niets om je zorgen over te maken, het komt uiteindelijk allemaal goed... ;)
Door jeanne
wat Sil voorheen gegeten heeft weet ik niet, maar die 10 dagen dat ie in het asiel verbleef wat het diner, geen brokjes, allen diner :-\
Wél zag ik daar een mevrouw met een grote emmer de hokken langslopen, en wat bleek, zij kwam twee maal per week, als vrijwilligster langs met allemaal lekkere rauwe botten :D
Hier krijgt ie gewoon carnibet, het eerste portie is al met smaak naar binnen gewerkt ;)
Door jeanne
vanochten geitenvlees gesneden, Bes had het zo op, maar Sil die stond er wat mee te hannessen en verstopte het achter de klimop :-\ (dat verdween later dus ook in Bessy's buik)
Een kippennekje wist ie ook niet zeker of ie dat wel kon eten, en liet het maar op de stoep liggen
(ook die verdween in Bessy's buik)
Maar als ik de carnibest openmaak, dan is meneer niet meer te houden!!!!!!!!!!!! Hap slik weg!
Door jeanne
meneer en mevrouw liggen heerlijk op een groot soepbot te knagen. Voor Bes is dit een peuleschilletje, omdat ze dit al vaker heeft gehad, die had dus in no time het vlees eraf getrokken. Maar Sil, hahaha, die vond het wel heel erg lekker, maar wist niet goed hoe en waar te beginnen, die heeft eerst een half uur door de tuin gelopen met dat bot in zijn bek. Toen is ie in de grind (rare hond hoor, wie gaat er nu in de grind liggen) gaan liggen en probeert ie het vlees eraf te knagen.
En Bes maar loeren op een afstandje, die heeft haar kale bot ergens begraven en wacht nu tot SIl even niet kijkt, maar Sil die kijkt wel hoor, die zegt even grrrrrrrr en dan weet Bes hoe laat het is. ;)
Heerlijk , kan ik uren naar kijken :-*
Door jeanne
vandaag hebben ze beide voor het eerste een heel lamshart gekregen. Ik hou ze wel apart met eten, want Bes is een schrokkerd en vliegt dan op Sil af om zijn bak leeg te vreten :-[
Maar goed, ze hebben alletwee even lekker zitten kauwen, ik was met Bes vooral bang dat ze het in 1 keer zou doorslikken, gelukkig heeft ze netjes zitten kauwen
Door Ollie
[quote="jeanne"]
vandaag hebben ze beide voor het eerste een heel lamshart gekregen. Ik hou ze wel apart met eten, want Bes is een schrokkerd en vliegt dan op Sil af om zijn bak leeg te vreten :-[
Maar goed, ze hebben alletwee even lekker zitten kauwen, ik was met Bes vooral bang dat ze het in 1 keer zou doorslikken, gelukkig heeft ze netjes zitten kauwen
[/quote]

Geef jij de lamsharten heel , dus niet is stukken gesneden? :o Dat hoef ik hier dus echt niet te doen! ;D
Door tieneke
[quote="Ollie"]
[quote="jeanne"]
[/quote]

Geef jij de lamsharten heel , dus niet is stukken gesneden? :o Dat hoef ik hier dus echt niet te doen! ;D
[/quote]
Hier ook niet ;)
Door jeanne
[quote="tieneke"]
[quote="Ollie"]
[quote="jeanne"]
[/quote]

[/quote]
Hier ook niet ;)
[/quote]Hoezo, zo heel erg groot zijn ze niet, vuistgrootte zeg maar.
Ze hebben er lekker op zitten knagen, want schijnbaar zijn die dingen best taai ::)
Ik zet ze dus wel apart, want anders weet ik zeker dat het schrokken word. Zometeen ligt er voor ieder een stuk geitevlees, dit ga ik ook voor het eerst heel geven, kijken of ze gaan kauwen ;)
Door Ollie
[quote="jeanne"]
[quote="tieneke"]
[quote="Ollie"]
[quote="jeanne"]
[/quote]

[/quote]
Hier ook niet ;)
[/quote]Hoezo, zo heel erg groot zijn ze niet, vuistgrootte zeg maar.
Ze hebben er lekker op zitten knagen, want schijnbaar zijn die dingen best taai ::)
Ik zet ze dus wel apart, want anders weet ik zeker dat het schrokken word. Zometeen ligt er voor ieder een stuk geitevlees, dit ga ik ook voor het eerst heel geven, kijken of ze gaan kauwen ;)
[/quote]

Omdat ze dat hier zo snel mogelijk naar binnen willen werken, en het dan in hun strot blijft hangen! :-\

Tsja ik heb een apart stel honden! ;D
Door jeanne
ja, dat heeft bes ook een keer gedaan met een groot stuk pens :o de schrokkerd.
De lap geit heb ik vastgehouden bij Bes, en wat een gereedschap zo'n gebit, je hoort ze het vlees gewoon doormidden 'knippen' met de kiezen. Sil heeft heerlijk buiten in het zonnetje zijn lap op liggen knagen, die schrokt niet zo.
Door avalon
Hier gaan ze ook op hun gemakkie kauwen op een lap vlees of op een hart, dus ook ik geef het heel. Ik heb in het begin wel het vlees in blokjes gesneden maar dat was zoveel werk om 2 geiten aan blokjes te snijden dat ik de blokken steeds groter ging maken om eerder alles in de vriezer te hebben. Achteraf bekeken hebben ze de blokken vlees sneller op dan de lappen. Bij de lappen moetten echt de tanden en kiezen het werk doen en kan ik genieten van een hond die met haar ogen dicht zit te knagen ;D
Door jeanne
Nou, inmiddels eet meneer ook alles wat de pot schaft ;)
Ik ben langzaam aan een paar keer per week weer wat zelf in elkaar aan het flansen. Vanavond dus ieder 200 gram koolvisfilet met 250 gram carnibest en ieder een capsuletje glucosamine, (dat doe ik 2 keer per week)
Gister avond hadden ze lamshart met geitenvlees en een eitje met schaal en een lekker botje na.
Zondag staat er een groot stuk soepvlees op het menu.
Morgen denk ik een lapje pens.

Smorgens eten ze dus gewoon ieder 250 gram carnibest, en savonds ook als ik niet zelf wat samenstel.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door