Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Nou dat onderzoek is nog heel prematuur en mag nog niet uitgevoerd worden; er moet nog officieel goedkeuring voor komen begreep ik. Overigens schrok hij er wel van dat ik de Cortaphen voorgeschreven had gekregen: "Zo da's heftig" zei hij. Hij herkende de bijwerkingen van het hijgen wel heel goed.
Rovanna schreef: Momenteel zijn ze bezig met een test voor honden (die bij mensen met artrose al gebruikt word) waarbij er een bestraling plaatsvindt waardoor de hond een half jaar pijnvrij is.
Rovanna, enig idee wie bezig is met deze test of hoe deze methode heet?
*Remy* schreef: Rovanna, enig idee wie bezig is met deze test of hoe deze methode heet?

Radiosynoviorthese heet die methode ;), wordt echter nog maar weinig
bij mensen totgepast, je moet wel zo'n beetje alles geprobeerd hebben, wil
je voor deze therapie in aanmerking komen.

Sterkte met Annak
Rovanna schreef: Nou dat onderzoek is nog heel prematuur en mag nog niet uitgevoerd worden; er moet nog officieel goedkeuring voor komen begreep ik. Overigens schrok hij er wel van dat ik de Cortaphen voorgeschreven had gekregen: "Zo da's heftig" zei hij. Hij herkende de bijwerkingen van het hijgen wel heel goed.
Wie heeft dan die Cortaphen voorgeschreven eigenlijk?? En waarom?? (ik nam aan dat andere pijnstillers niet werkten, maar blijkbaar heb je die nog helemaal niet gehad??)
Wat zijn de klachten van Annak precies (ik probeer mee te denken, maar heb geen compleet beeld  ;))?
yuki11 schreef: Wie heeft dan die Cortaphen voorgeschreven eigenlijk?? En waarom?? (ik nam aan dat andere pijnstillers niet werkten, maar blijkbaar heb je die nog helemaal niet gehad??)
Wat zijn de klachten van Annak precies (ik probeer mee te denken, maar heb geen compleet beeld  ;))?
Mijn DA heeft Cortaphen voorgeschreven; hij heeft ooit in het verleden (vlak na de diagnose LSI) Corta RX gekregen. Lizzy had daar goeie ervaringen mee. Ik in het begin ook maar uiteindelijk reageerde Annak er nauwelijks nog op. Ik ben er toen mee gestopt omdat ik het ook erg duur vond. Hij heeft toen een tijd lang niets gehad. Hij ging wel steeds moeizamer lopen en minder makkelijk opstaan. Mijn toenmalige DA schreef Carprodyl voor. Dat ging ook een tijdje goed; ik ben daar weer mee gestopt om te kijken of het ook zonder kon (misschien had ik dat niet moeten doen). Toen ik verhuisd ben (vorig jaar september) kreeg hij dus niets. Hij reageert gewoon wisselend op medicijnen; hij raakt snel verslaafd lijkt het wel. Maar het gaat ook tijden goed zonder iets. Toen kreeg hij die rare bult en daarna is hij overgegaan op Cortaphen en dat ben ik toen echt elke dag gaan geven. Eerst 1 per dag, daarna 2 en zelfs 3. Maar bij 3 kreeg hij dezelfde verschijnselen als Brutus (iets minder erg), dus heel veel hijgen, veel drinken en dus veel plassen. Ik ben teruggegaan naar 2 maar dat is eigenlijk niet genoeg voor hem. Ofschoon hij soms wel een goeie dag heeft. Vanmorgen lag hij gewoon op de bank wat hij al tijden niet gedaan heeft (niet kon?). Het blijft zo moeilijk om een goede balans te vinden. Misschien probeer ik het te kort allemaal hoor maar wat moet je dan?
Rovanna schreef: Mijn DA heeft Cortaphen voorgeschreven; hij heeft ooit in het verleden (vlak na de diagnose LSI) Corta RX gekregen. Lizzy had daar goeie ervaringen mee. Ik in het begin ook maar uiteindelijk reageerde Annak er nauwelijks nog op. Ik ben er toen mee gestopt omdat ik het ook erg duur vond. Hij heeft toen een tijd lang niets gehad. Hij ging wel steeds moeizamer lopen en minder makkelijk opstaan. Mijn toenmalige DA schreef Carprodyl voor. Dat ging ook een tijdje goed; ik ben daar weer mee gestopt om te kijken of het ook zonder kon (misschien had ik dat niet moeten doen). Toen ik verhuisd ben (vorig jaar september) kreeg hij dus niets. Hij reageert gewoon wisselend op medicijnen; hij raakt snel verslaafd lijkt het wel. Maar het gaat ook tijden goed zonder iets. Toen kreeg hij die rare bult en daarna is hij overgegaan op Cortaphen en dat ben ik toen echt elke dag gaan geven. Eerst 1 per dag, daarna 2 en zelfs 3. Maar bij 3 kreeg hij dezelfde verschijnselen als Brutus (iets minder erg), dus heel veel hijgen, veel drinken en dus veel plassen. Ik ben teruggegaan naar 2 maar dat is eigenlijk niet genoeg voor hem. Ofschoon hij soms wel een goeie dag heeft. Vanmorgen lag hij gewoon op de bank wat hij al tijden niet gedaan heeft (niet kon?). Het blijft zo moeilijk om een goede balans te vinden. Misschien probeer ik het te kort allemaal hoor maar wat moet je dan?
En zo goed mogelijke balans vinden (een acceptabele), en een deel achteruitgang accepteren??  :-\
De bijwerkingen van de Cortaphen zou ik niet acceptabel vinden, zeker niet als t ook nog eens niet super duidelijk werkt.
Ik heb Metacam gegeven, en daarvoor Rimadyl en vond t ook weinig doen...maar gaf de da een injectie Rimadyl, dan merkte ik wel duidelijk verschil (dus ik vermoed dat de opname ook niet geweldig is bij Yuki)...dus uiteindelijk maar gestopt met de Metacam.
Nu krijgt hij visolie en Corta RX, en ik vind dat hij het er goed op doet.

Ik zou voor Annak de reguliere pijnstillers uitproberen, dus bv 2 maanden Metacam, zie je niks, dan 2 maanden Previcox...in de hoop dat er 1 bij zit waar hij goed op reageert. Zo niet, dan zou ik ermee stoppen en dus ook maar supplementen geven en er het beste van maken samen  ;)
yuki11 schreef: Merk je al verschil??  ::)

Ja gigantisch eigenlijk! Hij drinkt helemaal niet meer (of zoals hij normaal deed en dat was al niet veel) en hijgt ook niet meer. Hij loopt niet echt veel beter/slechter maar ik ben pas twee dagen bezig dus dat heeft misschien meer tijd nodig. Hij krijgt nu (nog) één pil per dag want ik begin rustig.
K@rin schreef: Kan zijn, dat ie dan toch al minder pijn heeft, daardoor minder hijgt, daardoor minder dorst heeft !
Ik hoop, dat het hem verder ook nog gaat helpen !
Knuffels voor Anak  :-*
Ik denk dat het komt omdat hier geen prednison in zit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door