Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Het gaat (weer) niet goed met Annak.

Vorige week zondag nog meegelopen met de Pyrs. Dat ging eigenlijk boven verwachting goed. De afgelopen week is het snel bergafwaarts gegaan. Hij heeft erg veel dorst (door de cortaphen vermoedelijk) en drinkt dus veel. Dan kan hij 's nachts zijn plas niet ophouden dus plast hij binnen. Gelukkig heb ik nu 's nachts de deur naar de tuin openstaan en kan hij naar buiten maar vandaag ging het gewoon naast mij staan en plaste in de kamer. Ook wil hij niet lopen. Thuis wel maar ook minimaal. Zojuist - temperatuur is nu erg lekker - nog een poging gedaan en dan moet ik hem toch wel meesleuren zeg maar. Hij loopt dan na 20 meter al mank. En flink ook.
Hij krijgt nou 2 cortaphen per dag; van 3 moet hij zo hijgen en dan loopt ie constant te ijsberen dus die dosis gaan we niet opvoeren.

Wat kan ik nog doen?
Rovanna schreef: Het gaat (weer) niet goed met Annak.

Vorige week zondag nog meegelopen met de Pyrs. Dat ging eigenlijk boven verwachting goed. De afgelopen week is het snel bergafwaarts gegaan. Hij heeft erg veel dorst (door de cortaphen vermoedelijk) en drinkt dus veel. Dan kan hij 's nachts zijn plas niet ophouden dus plast hij binnen. Gelukkig heb ik nu 's nachts de deur naar de tuin openstaan en kan hij naar buiten maar vandaag ging het gewoon naast mij staan en plaste in de kamer. Ook wil hij niet lopen. Thuis wel maar ook minimaal. Zojuist - temperatuur is nu erg lekker - nog een poging gedaan en dan moet ik hem toch wel meesleuren zeg maar. Hij loopt dan na 20 meter al mank. En flink ook.
Hij krijgt nou 2 cortaphen per dag; van 3 moet hij zo hijgen en dan loopt ie constant te ijsberen dus die dosis gaan we niet opvoeren.

Wat kan ik nog doen?
Waarin is ie bergafwaarts gegaan?? (veel drinken en plassen reken ik daar even niet bij, want dat komt van de corta...)
Behalve dan dat ie niet lopen (dat mag toch wel af en toe op zijn leeftijd?). Waarschijnlijk heeft ie het ook sneller warm door de medicatie...merk je dat??

Is Corta RX niks voor hem, of krijgt ie dat al? En wat krijgt ie nog meer??
(en waardoor loopt ie mank?)
yuki11 schreef: Waarin is ie bergafwaarts gegaan?? (veel drinken en plassen reken ik daar even niet bij, want dat komt van de corta...)
Behalve dan dat ie niet lopen (dat mag toch wel af en toe op zijn leeftijd?). Waarschijnlijk heeft ie het ook sneller warm door de medicatie...merk je dat??

Is Corta RX niks voor hem, of krijgt ie dat al? En wat krijgt ie nog meer??
(en waardoor loopt ie mank?)

Ja ik weet dus niet of het door de cortaphen komt of door de leeftijd. Hij mag best af en toe niet willen lopen maar het wordt van kwaad tot erger. Hij wil gewoon niet meer mee wandelen. Zelfs geen klein ommetje. Nou mag hij alles van mij in de tuin doen, daar niet van, maar dan is wel erg snel afgelopen met hem vermoed ik.
Hij krijgt alleen 2x Cortaphen Forte. Hij heeft weleens Corta RX gehad maar ik vond het behoorlijk prijzig en had toen niet het idee dat het hielp. Misschien nogeens proberen of heeft dat geen zin bij de Cortaphen?
Rovanna schreef:
Ja ik weet dus niet of het door de cortaphen komt of door de leeftijd. Hij mag best af en toe niet willen lopen maar het wordt van kwaad tot erger. Hij wil gewoon niet meer mee wandelen. Zelfs geen klein ommetje. Nou mag hij alles van mij in de tuin doen, daar niet van, maar dan is wel erg snel afgelopen met hem vermoed ik.
Hij krijgt alleen 2x Cortaphen Forte. Hij heeft weleens Corta RX gehad maar ik vond het behoorlijk prijzig en had toen niet het idee dat het hielp. Misschien nogeens proberen of heeft dat geen zin bij de Cortaphen?
Waarom krijgt ie Cortaphen en hoe gaat t met hem als ie dat niet krijgt??
Ik weet niet of je al andere pijnstillers geprobeerd hebt. Als je dat nog niet gedaan hebt dan zou ik hem op een maximale dosis van bv rimadyl, previcox of metacam zetten. Met de cortaphen kan je hem  blijkbaar niet de maximale dosis geven (ging bij mijn hond trouwens ook niet; had ook teveel last van bijwerkingen). Manuele therapie kan ook verlichtend werken (denk hierbij vooral aan fysiotherapie; spierspanning verminderen).
Rymadill, ontstekingsremmend, fijn bij artrose en pijnstillend!
Misschien dat dat beter gaat ? En ja het is 'troep' maar als dat helpt om een pijnloos en fijn leven te hebben dan moet het maar.....
Rovanna schreef: Omdat ie zo slecht begon te bewegen, slecht opstond.
Weet je ook waar hij last van heeft uit de Cortaphen??

Yuki krijgt Corta RX en prednison en doet t eigenlijk erg goed, weet dus niet waar t van komt, maar misschien is dat voor jou ook een idee??
(Eerder stond Yuki ook moeizaam op, maar nu is ie weer zo overeind)...
Op 2,5 tablet deed Yuk t niet goed gezien de bijwerkingen, maar op 1 gaat alles prima...

En wandelen, tja...daar loop Yuki ook niet echt meer warm voor, tenzij bv zoals vandaag met andere mensen en honden, maar er moet dus gewoon wel een interessante aanleiding voor hem zijn. Tegenwoordig rij ik vaak naar t bos, vlakbij een grasveldje, waar hij graag komt en hangen we wat op dat grasveld (beetje rollebollen, soms wat zoekspelletjes, en gewoon lekker liggen kijken (maar dat kan Annak ook gewoon bij jou in de tuin))...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door