Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door poesiemauw
#158578
ik zit even in een dilemma.
mijn ene kat weegt zo'n 3 kg,de ander 4 kg.
ik maak het voer klaar op basis van hun totaalgewicht en bereken daar alle percentages uit. (hoeveel gr orgaanvlees,bot, etc per maand).
ik meng alle ingredienten (voeer voor 1 maand) door elkaar heen.van dit mengsel krijgen ze ider de helft.
nou vraag ik me af....of alles zo wel goed verdeelt is..in het ene gedeelte zal misschien wat meer bot zitten en in het andere misschien wat meer orgaanvlees.je krijgt t toch nooit gelijkmatig verdeelt.kan ik dit zo blijven doen?
ik zit te twijfelen tussen 3 opties,misschien kunnen jullie me zeggen wat t beste is:

1: alles per kat apart berekenen (dus ieder zn eigen voer en eigen mengsel.
2 : alles in totaal berekenen en dit verdelen over de twee katten.
3: alles in t totaal berekenen,dit voordat ik t ga mengen in 2en delen zodat ze ieder de helft hebben.

ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel?
het probleem is dat de katten tegelijkertijd hun eten krijgen en ze wisselen regelmatig van voerbakje tijdens t eten.dus weet ik nog niet of ze alles wel binnen krijgen.voeren jullie je katten ook samen of voeren jullie ze apart?

dus de 2 vragen zijn:
hoe moet ik het voer berekenen en verdelen en moet ik ze samen of apart voeren?
??? ??? ::) :-\ ik hoop dat jullie me uit de brand kunnen helpen.....want ik weet t niet hoor!ik wil er wel zeker van zijn dat ze allebij alles in de goede verhoudingen binnenkrijgen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#158580
Ik zou gewoon voor twee katten de ingredienten bijelkaar gooien en als je het gaat geven in twee bakjes deponeren, niet te moeilijk doen , de ene dag heeft de één meer van het ene en de andere dag de ander, en als ze zoals de meeste katten doen ook frequent van bakje wisselen eten ze helemaal van alles wat.
Voor jezelf ben je toch ook niet elke dag helemaal alles in ballance aan het wikken en wegen.
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 01 sep 2004, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door poesiemauw
#158582
nee dat weet ik wel,maar ik heb het idee dat ze toch een beetje zitten te vissen in hun voer,hoe fijngemalen t ook is ;D .als ze allbij iedere keer opeten wat ze t lekkerst vinden dan ben je die balans snel al kwijt natuurlijk....

waarom doet mn foto t niet eigenlijk? :(
Laatst gewijzigd door poesiemauw op wo 01 sep 2004, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door poesiemauw
#158870
mijn katten zijn nu officieel afgekickt!!!!! ;D
ik kwam een blikje kattenvoer tegen in de kast (daar waren ze voorheen dol op) en ik zette het voor ze neer en wat denk je??ze haalden hun neus er voor op!!! :P ik ben apetrots op ze!! :D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#158899
poesiemauw schreef: mijn katten zijn nu officieel afgekickt!!!!! ;D
ik kwam een blikje kattenvoer tegen in de kast (daar waren ze voorheen dol op) en ik zette het voor ze neer en wat denk je??ze haalden hun neus er voor op!!! :P ik ben apetrots op ze!! :D
;D ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door