Hier ben ik weer
Ik moest even bijkomen....en ik durfde mij nauwelijks nog te bewegen

In de nacht van vrijdag op zaterdag heb ik Yuki om 3 uur s nachts wakker gemaakt voor de plasronde, en toen moest hij echt van heel ver komen...beetje eng om te zien. Hij lag met zijn ogen open, maar muisstil. Gelukkig ging zijn staart even op en neer toen ik vlak bij hem was
Normaal gesproken zou ik dit inderdaad misschien heel normaal vinden, tenslotte maak ik hem wel midden in de nacht wakker

, maar nu leidt alles bewust of onbewust naar het ziekzijn...
Hij is de nacht droog doorgekomen.
Zaterdagochtend kostte het hem ook wat moeite om op te starten.
Om 8.15uur zijn eten gegeven en om 10.30 uur een stukje gelopen.
Mijn vader zou rond 12uur komen op 'Yuki te sitten', zodat ik kon gaan tennissen (competitie is weer begonnen).
Eigenlijk zou Yuki zaterdag weer chemopillen moeten krijgen, maar ik had mij al bedacht om dat maar een dagje uit te stellen i.v.m. mijn afwezigheid.
En dat was een goede beslissing, want om 12.05uur, vlak voordat mijn vader aanbelde, werd Yuki ineens onrustig, zijn mondhoeken vertrokken en dus snel met hem de tuin in...en jawel, de hele maaltijd kwam er weer uit

Meteen daarna leek hij opgelucht en wilde wel weer wat eten (t liefst de zojuist verworpen maaltijd

)...ik heb hem een Primperidpilletje gegeven (Okugest werkt volgens mij niet in combinatie met prednison

) en daarna mijn vader instructies.
Die zag dat allemaal nog niet zo zitten, dus ze zijn maar meegegaan naar de tennisbaan. Yuki in de auto gelaten en mijn vader eerst maar eens een bak koffie en gebak gegeven.
Vanwege de regen werd er voorlopig niet getennist, dus maar even met Yuk naar t bos.
Uiteindelijk konden we om half 3 toch gaan tennissen, en besloot ik dat Yuki wel bij mij kon blijven, zodat mijn vader weer naar huis kon gaan (is druk met verbouwen).
Dat ging allemaal goed, gelukkig.
Om 20uur Yuki zijn volgende maal gegeven en dat ging ook allemaal goed.
Vanmorgen moest hij dus de chemopillen, dus die om 8uur gegeven, samen met de prednison en een primperidpil

Vervolgens dus van 8 tot 13uur zo stil mogelijk op de bank blijven zitten in de hoop dat de maaltijd de maag zou gaan verlaten via de onderkant!!!
Anders zouden dus die pillen er ook weer uit komen!
Het gaat nu dus goed, want t zit er allemaal nog in.
Donderdag de volgende lading.
En maandag de 12e terug, maar dan vragen we toch echt even een chemopauze aan!!! Ik ben het even zo zat!!!
8 maart zijn we begonnen en we hebben er nu volgens mij al 6 kuren opzitten...
Vincristine&Cytostar, Endoxan pillen 2x, Doxorubicine, Prednoral, Vincristine&Fluoro, Leukeran 2x
Dat zijn er 8, waarvan alleen Prednoral niet cytostatisch is.
Voor alle overige middelen gelden de restricties

En dat tesamen met incontinentie en braken...isniehandignie