Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door zurca
Nee..niet te veel op de klok kijken ::) :-X ;)
We gaan zo maar effe wat shoppen, bij Ikea kijken...En dan..Noa halen..
Ben benieuwd hoe we haar meekrijgen..Ahhh je had haar moeten zien vanmorgen..De reismand in, zonder stoere broer..toen in de auto..en toen bij de dierenarts een enorme hond voor d'r mand..Gelukkig had ze dr "dottie" bij dr..Dat is een pluchen speeltje waar ze altijd op ligt te sabbelen en te dijen..Ik dach misschien vind ze dat wel fijn om bij zich te hebben, en ja hoor van pure zenuwen ging ze op dat ding liggen sabbelen...Het is zo jammer dat je je dieren niet kan uitleggen wat er gaat gebeuren, dat je ze gewoon weer op komt halen..Pfff gelukkig nog maar anderhalf uur...
Door Truus
Truus schreef: Spannend Liesbeth, ik hoop dat je Noa weer snel in je armen hebt en alles voorspoedig zal verlopen!
Je hebt ook babyrompertjes in alle maten....zou dat iets zijn?
Sterkte ;)
En ik ook Lia....geef niet hoor ;D
Door *Lia*
Truus schreef:

En ik ook Lia....geef niet hoor ;D

Nogmaals sorry :-[ :-[ het was heel goed bedoeld. ::)Nu hopen dat Noa het goed maakt
Door Ivonne
AB kuurtje zeker wel doen... het is toch een operatie!

Verder moet je "gewoon" even aankijken hoe het gaat... de katten hier hebben dit soort operaties zonder problemen doorstaan (en met kraag op was zieliger dan zonder voor hun).

Succes en beterschap met je beessie :-* :-*
Door Esther2
O meissie, je maakt je veel te veel zorgen! (Deed ik ook hoor toen mijn kleine meid onder het mes moest, heb 's avonds gewoon zitten janken),

Maar met mijn poezebeest is alles voorspoedig gegaan. Van die onderhuidse, zelfoplosbare hechtingen zag je alleen de paarse uitsteekseltjes aan de uiteinden van de wond, een klein knoopje zeg maar. Ik dacht ook dat ze daar gigantisch aan zou gaan knabbelen, maar nee hoor. Ze heeft zich wel op de wond gelikt, maar dat mag best even, als ze het maar niet heel de dag gaat doen, dan wordt het te week. Die paarse knoopjes waren pas met een week of drie verdwenen!

Dekt zo'n rompertje de wond niet teveel af? Er moet toch gewoon zuurstof bijkomen, het moet toch niet gaan broeien? En al het vuil wat er zich daar dan ophoopt...mmm. ik zou 't niet doen. Alleen als ze er echt niet vanaf kan blijven, 't is iets diervriendelijker dan zo'n kap!

Ze had een antibioticaspuit gehad en voor 3 dagen 2x per dag pijnstilling meegekregen. Dat doen ze in mijn praktijk standaard.

Nou meid, nog ff wachten en dan is ze weer thuis!!! Laat je nog even weten hoe het met haar gaat?

Groetjes, Esther ;)

PS: Mijn poes was echt gek en druk en ook lief, maar niet zo aanhankelijk. Nu krijg ik heel de dag kopjes van haar en loopt ze me overal achterna (en ze is ook nog steeds gek en druk!).
Door zurca
Bedankt allemaal voor de opbeurende woorden :-* Enne Lia, geeft nix hoor ;) beter meerdere keren een goeie tip dan helemaal nix :D

Nou ze is weer thuis en ik ben niet blij!!
Toen we d'r ophaalden stonden we zo even te kletsen..Alles was ok..Er was wel bij 1 poes aardig wat vet uit de wond gekomen, zij wist alleen niet welke..Nou dacht ik dat is niet Noa want die heeft amper vet..Stapt ze hier net uit dr mand...helemaal ingevallen achter de heupen :-\ Het beetje vet dat er zat is dus pleite en ik zit met een zeer zielig uitziende kat..Daarbij is de wond erg groot vind ik..ik heb ze echt kleiner gezien. En ze heeft een reactie op de zalf die ze in haar ogen hebben gedaan..Ze zijn helemaal rood..
Nu ligt ze op de grond in de keuken, ze wou niet in de mand blijven, niet op schoot dus ik laat haar maar..Tobias is naast haar gaan liggen en snapt er niets van..Ze wil niet spelen, en blaast naar'm..Ok denkt tie dan gaan we slapen maar ik kom wel naast je liggen...Lief he?!
Door zurca
Ohw, vergeet ik nog..Ze hebben oplosbare hechtingen gebruikt en ze hebben zo gehecht dat je aan de buitenkant bijna geen hechtingen ziet Dus toch een slimme dierenarts ;)
Ik heb trouwens geen rompertje gekocht, daar zag ik geen oplossing in maar wel een babyhempje.. Blauw met een beertje..hopelijk is het niet nodig.
Door Truus
Die Tobias, wat lief....Noa zal wel rust willen en zich nog niet lekker voelen maar vanavond is het alweer een stuk beter hoor.
Wel fijn dat er binnenshuid gehecht is, dat zal een hoop schelen.
Verwen Noa maar lekker. Blij dat ze weer terug is in ieder geval ;).
Door Francisca
Och DA's zijn ook wel eens slim. Gewoon lekker met rust laten. Ik ben 1 keer onder narcose geweest en wilde ook gewoon rust.
Wij hadden trouwens voor Cheetah een kamertje ingericht met een mand en een kattebak. Had ze rust. Daar sliep ze vaak de eeste week na de operatie. ;)
Sterkte met de zieke Noa. :-*
Door sylvia
Die zalf voor de ogen gebeurd wel vaker dat daar even een irritatie op komt, maar dat is niets ernstigs, gaat vanzelf over. Morgen zal ze er al wer een stuk beter uitzien, en dat ingevallen zal ook wel snel wegtrekken.
Fijn dat ze weer thuis is .
Door zurca
Die kamer, dat hebben ze hier ook..ik kijk het nog even aan en anders sluit ik haar daar zo lang alleen op..Arme ziel, ze moest net ook overgeven alleen maar slijm natuurlijk...
Door zurca
Inderdaad fijn dat ze weer thuis is..Die irritatie en dat ingevallen zijn opzich niets ernstigs maar ze ziet er nu dubbel zo zielig uit..Nog half suf van die narcose en dan die smalle heupjes, rode oogjes..Tobias snapt er echt niets van..Ligt naast d'r, staat weer op effe snuffelen, maar weer liggen..rondje om d'r heen lopen...
Door Truus
Ik zou ze lekker rustig ergens weg leggen zodat ze bij kan komen van het grote avontuur :-\.
Zielig he maar voor je het weet gaat het weer een stuk beter hoor.
Sterkte met de zieke en een zacht aaitje voor Noa :-*
Door zurca
sylvia schreef: Die Tobias zou eigenlijk moeten genieten van de rust ;D
;DHoewel ik denk dat hij de gangmaker is ;)

Noa ligt nu in de bench, op een eletrisch dekentje..Ze voelde koud aan en tja..hoe hou je een kat warm die niet op schoot wil, niet onder een deken wil liggen..Dus dan maar zo..Ze is rustig gaan liggen. Hopelijk knapt ze nu snel op..
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door