Hi,
Onderstaande topic is van eind sept 2009:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1361196
Elvis had vanuit het nest al geen stabiele ontlasting.
Ze kregen per dag; 1x (mensen)pap, 1x brok, 1x blik en 1x rauw.

Dit heb ik geprobeerd te sturen door voor elvis 12 kg energique af te geven en hem alleen daar op te laten.
Lukte niet, als hij een hele dag kvv had gehad was het alleen maar diarree ipv "gewoon" dun... ???
Thuis gekomen (half oktober) ging het redelijk maar bleef de ene dag een borrelbuik houden, de andere dag misselijk, dunnere en dikkere ontlasting maar zelden een mooie stevige drol, hij ging de maanden erna steeds meer uit zn bek stinken, vieze lijflucht, vieze ogen en oren, wilde steeds minder eten maar had wel honger ect.
Een aantal keer ontwormt maar gaf geen verbetering. Uit pure wanhoop heb ik hem begin januari op farmfood brok gezet (is ook nog een topic van / help oproep) en dit gaf verbetering / verlichting. Eindelijk met smaak weer eten, geen pruttelbuik meer ect. Alle klachten werden minder. MAAR niet weg en de wisselende ontlasting wordt weer erger, zn stinkende bek is weer terug, af en toe een pruttelbuik en niet willen eten maar wel honger...
Ondertussen getest op Giardia maar de uitslag was negatief. Kon wel aan de ingeleverde drol liggen want die was iets steviger dan diarree en dan blijkt het moeilijk te zien in het lab. Toch maar een kuurtje Panacur gegeven maar zonder echte verbetering. Vanaf februari krijgt ie af en toe een week of iets langer gekookte kip met gekookte (bruine) rijst en dat gaat goed. Maar uiteraard maakt ik me steeds meer zorgen of ie wel voldoende voedingsstoffen binnen krijgt, zeker over de lange tijd dat er al problemen zijn.
Hij vind de kip met rijst wel lekker maar ook dan kan het per dag en zelfs per maaltijd verschillen hoe hij het eet cq uberhaupt wil eten. De porties moeten ook niet te groot heb ik gemerkt want dat kan al verschil maken.
De laatste dagen gaat het weer redelijk maar als ik een hele brok dag doe gaat het mis en wordt hij erg "down" en wil niet meer eten. Hij lijkt buikpijn te hebben. Doe ik 1 brok maaltijd en de rest kip met rijst dan gaat het goed. Maar inmiddels ben ik al 2 weken op de kip met rijst en is ie wel afgevallen...
Ben ten einde raad mede omdat ik er sinds eind december een pup bij heb, Anouk nu 5 maanden en zij ook deze ellende begon te vertonen. Nu is zij super opgeknapt van de panacur. En heb nog nooit zo vrolijke en enthousiaste pup gehad en nu was ze dat al veel meer dan elvis maar dit was ook voor de kuur al zo.
Ze spelen wel met elkaar en zijn vrolijk alleen per dag kan het (veel) meer of (veel) minder zijn.
Ook de hoeveelheid slapen en wel/niet met smaak eten hangt daar mee samen.
Omdat het al zo langdurig is en ik hiervoor nog nooit een pup gehad heb is het heel moeilijk te bepalen of het bv het wisselen is of groeipijnen of buikpijn of teveel gerend / gespeeld de vorige dag (spierpijn) of de parvo enting of de wormenkuur ect.
Zou het een chronische maag/darm infectie kunnen zijn? Of toch Giardia maar niet in 1x uitgeroeid omdat Anouk wel opgeknapt is maar minder langdurig is geweest?
Maandag laat ik de ontlasting, de urine en het bloed van Elvis testen. Anouk laat ik alleen urine testen omdat madame ernstig veel water drinkt maar kan nu niet inschatten of het een spelletje is of niet. Ze vind het namelijk ook nog steeds ernstig leuk om de poten in de bak te doen en met water in de bek de kamer rond te lopen 8)...
Mijn zorgen mogen duidelijk zijn omdat ik geen kvv meer kan geven (heb echt nog wel een dagje geprobeerd met flinke scheut gekookt water erover zonder succes), brokken gaan minimaal goed en op de kip met rijst gaat het redelijk goed maar wordt in ieder geval Elvis wel wat magerder naar mate het langer duurt. Dan heb ik het nog niet eens over de groei / ontwikkeling in deze belangrijke fases van zijn leven
Uiteraard wil je niet teveel sleutelen met medicijnen want bij mijn vorige DA / ouwetjes kreeg ik te pas en te onpas de ene ab kuur na de andere en dan ben je echt verder van huis... Ook hoop je dat het tijdelijk is en volgende week weer beter gaat maar voordat je het weet ben je weer een maand verder.
Er moet NU wat gebeuren!!!