Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Elizaw
Het is geen verdachtmaking, hij heeft zelf aangegeven dat het de grootste onzin is om botten te voeren ;) en hij was zeer overtuigend in zijn mening.
Het enige wat ik al aan gaf, dit is een aantal jaren geleden, het zou dus kunnen dat zijn mening is bijgesteld..de goede kant op :biggrin2:
Door MargaS
[quote="_Sandra_"]
Hallo allemaal,

Lotgering kwam met deze percentages, deze voeders van hen hebben een natuurlijke calciumbron en geen granen. Er zitten echter geen groenten in. De lamrijst is een uitzondering, daar zit wel rijst en groenten in, als enige.

Ik vroeg mij af of deze (verdere) percentages in de goede richting zijn?

Totaalvoer  15% organen, 15% botten, 70% spiervlees
Totaal met pens 20% organen, 15% botten, 65% spiervlees
Lam/rijst 14% groenten, 2% rijst, 15% organen, 15% botten, 70% spiervlees
Kiptotaal 15% organen, 19% botten, 66% spiervlees
Totaal met vis 30% vis, 15% organen, 25% botten, 60% spiervlees

Alvast bedankt!

Groetjes
Sandra
[/quote]

De openingspost!

Een heel ander verhaal. Waarom dan die oude koeien?
Door boskat
[quote="Orb"]
De openingspost!

Een heel ander verhaal. Waarom dan die oude koeien?
[/quote]

Uhhh misschiein omdat het kvv is???
Door bloemetje
Ik denk wel dat hij inmiddels zijn mening heeft bijgesteld wat betreft bot..

Ik vond namelijk grote stukken bot in de totaalvoeding. Waar ik overigens ook niet zo kapot van was. Mijn honden lieten het namelijk in de bak liggen die stukken. Dat verteld mij dat het te hard is. Want ze eten wel kippenbotten.
Mijn Guus heeft van Lotgering 2 weken diarree gehad (ik weet nu zeker dat het door het voer kwam). Mijn schoonpa heeft zelfs blauw plastic in het voer gevonden en ook hij vond grote stukken bot. Hij is lang brokvoerder geweest en hij schrok daar nogal van.
Dus nee, hier was het geen succes.

Mijn poezen vonden het kattenkvv niet lekker. Het rook namelijk precies eender als de totaalvoeding met pens en ik vermoed dat dat de oorzaak is dat ze het niet lustten.

Tot zover mijn ervaring met LG.
Dus nee ik ben er ook niet zo kapot van.
Door rheawithpixels
Toevallig gisteren gevraagd aan mijn DSZ die Lotgering in haar assortiment had en zij zei inderdaad dat 4 jaar terug het voer geen bot bevatte en dat het nu wel het geval is.
Door MargaS
[quote="bloemetje"]
Ik denk wel dat hij inmiddels zijn mening heeft bijgesteld wat betreft bot..

Ik vond namelijk grote stukken bot in de totaalvoeding. Waar ik overigens ook niet zo kapot van was. Mijn honden lieten het namelijk in de bak liggen die stukken. Dat verteld mij dat het te hard is. Want ze eten wel kippenbotten.
Mijn Guus heeft van Lotgering 2 weken diarree gehad (ik weet nu zeker dat het door het voer kwam). Mijn schoonpa heeft zelfs blauw plastic in het voer gevonden en ook hij vond grote stukken bot. Hij is lang brokvoerder geweest en hij schrok daar nogal van.
Dus nee, hier was het geen succes.

Mijn poezen vonden het kattenkvv niet lekker. Het rook namelijk precies eender als de totaalvoeding met pens en ik vermoed dat dat de oorzaak is dat ze het niet lustten.

Tot zover mijn ervaring met LG.
Dus nee ik ben er ook niet zo kapot van.
[/quote]

Misschien dat het per levering verschilt? Hier tot nu toe mooi vlees, niet te fijn gemalen en geen grote stukken bot. De katten komen snoepen als ik het klaar maak voor de hond.
Hond is er dol op en heeft goede ontlasting.

Dat er eens plastic of iets anders wordt gevonden zou goed kunnen als er pens is verwerkt. Koeien eten vanalles.
Ik pluis altijd de kvv goed na.

En nu is het afwachten of de hond in dezelfde goede conditie blijft dan ze nu is.
Door bloemetje
[quote="Orb"]
Misschien dat het per levering verschilt? Hier tot nu toe mooi vlees, niet te fijn gemalen en geen grote stukken bot. De katten komen snoepen als ik het klaar maak voor de hond.
Hond is er dol op en heeft goede ontlasting.

Dat er eens plastic of iets anders wordt gevonden zou goed kunnen als er pens is verwerkt. Koeien eten vanalles.
Ik pluis altijd de kvv goed na.

En nu is het afwachten of de hond in dezelfde goede conditie blijft dan ze nu is.
[/quote]

Dat is natuurlijk iets wat absoluut niet kan hè vind ik... Je verkoopt een produkt en garandeerd een bepaalde kwaliteit. Zo simpel is dat en dat mag je verwachten als consument.
Maar het is ook niet zo dat het er slecht uitzag, het rook ook niet verkeerd (afgezien van de poezen kvv wat ik vreemd vond dus). Maar er zaten grote stukken bot in en blauw plastic. Een brokvoerder schrik je af op die manier. Dat vind ik zonde. 
Dat blauwe plastic word trouwens meestal gebruikt om de vlees in te verpakken van de fabriek af. Daarom is het ook blauw. Zodat je het kunt zien als er wat achterblijft. Dus ik denk zelf dat het daarvandaan komt en niet uit de pens zelf.

En wat dat 2e vetgedrukte betreft; dat heb ik een hele tijd afgewacht. Als het iets anders zou zijn was het er al uitgekomen. Ik heb hem goed laten onderzoeken. Dus ik roep echt niet zomaar wat.

Dus nogmaals. Het is een aardige vent en hij zal gerust zijn best wel doen. Maar het was mijn soort kvv niet. Ik verwacht een bepaalde constante kwaliteit waar hij blijkbaar niet aan kan voldoen. Daar betaal je voor. En daar is zijn prijs dus ook naar. Je moet niet voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten.

Dat is mijn idee erover.
Door MargaS
Ik bedoel of MIJN hond in dezelfde goede conditie blijft.
Het voer ziet er goed uit (buitenkant) maar wat doet het aan de "binnenkant".
Door bloemetje
[quote="Orb"]
Ik bedoel of MIJN hond in dezelfde goede conditie blijft.
Het voer ziet er goed uit (buitenkant) maar wat doet het aan de "binnenkant".
[/quote]

Oooww bedoel je dat  ;D. Als het aan de binnenkant niet goed gaat.. Dat kom dat er vanzelf uit denk ik.. Daar zal je op moeten wachten  ;)
Door Ener
Als het maar duur is dan is het goed, wie wordt hier nu in de maling genomen? Een jaar of 9 geleden voerde ik Bibi, en toen had je precies dezelfde reactie als nu met Lotgering. Nu Bibi 3 euro de kilo is, is het 1 van de beste kvv's. En inderdaad ik voer het nog niet zo lang, maar wel aan een pup, en dat beestje doet het er prima op. Glanst als een honden*** in de maneschijn, is tierig en groeit als kool. De honden hebben er weinig van nodig, de volwassen labs 5 tot 6 ons per dag en de teckel pup staat nu op 2 ons per dag. En uiteraard zullen er wel eens dingen mee mis geweest zijn, zoals een stuk plastic er in of zo, maar als 1 iemand dat meldt, wil dat niet zeggen dat dat heel veel voorkomt. Voor mij is het simpel, het ziet er goed uit, het voldoet aan de juiste verhoudingen en het is goed geprijst. En de pup doet het er goed op, volgens mij is dat toch wel een goede indicatie, of niet?
Door rheawithpixels
Of een voer goed is of niet zul je ben ik bang pas op de langere termijn gaan merken als je hond op latere leeftijd eerder te maken gaat krijgen met problemen als atrose.

Ik voer Haaksbarf niet omdat ik er veel geld voor wil betalen, maar omdat mijn hond hier het super lekker vindt en het product stabiel is. Er zijn genoeg varianten van en het bot soort van het betreffende dier zit er in verwerkt.

Als ik hoor dat Lotgering handmatig wordt ingepakt en de inhoud van de pakjes soms wel met 100 gram afwijkt  :-X
Door bloemetje
[quote="Ener"]
Als het maar duur is dan is het goed, wie wordt hier nu in de maling genomen? [/quote]

Dat is ook niet wat ik zei. Dit zei ik:

[quote="bloemetje"]
Ik verwacht een bepaalde constante kwaliteit waar hij blijkbaar niet aan kan voldoen. Daar betaal je voor. En daar is zijn prijs dus ook naar. Je moet niet voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten.

[/quote]

Dat is heel iets anders als wat jij nu roept.
Ik heb gewoon een hoge standaard voor het voer dat ik geef. Dat kan hij me niet bieden en daar is zijn prijs dus naar. Ik wil meer kwaliteit en ik ben bereid daarvoor te betalen. Dus geef ik CB. Dat is veel duurder kvv maar in mijn ogen constanter en hoogwaardiger.
Dat betekend dus niet dat zijn voer slecht is. Het is vast prima. Maar ik vond het niet goed genoeg.  That's all.
Door MargaS
[quote="rheawithpixels"]
Of een voer goed is of niet zul je ben ik bang pas op de langere termijn gaan merken als je hond op latere leeftijd eerder te maken gaat krijgen met problemen als atrose.

Ik voer Haaksbarf niet omdat ik er veel geld voor wil betalen, maar omdat mijn hond hier het super lekker vindt en het product stabiel is. Er zijn genoeg varianten van en het bot soort van het betreffende dier zit er in verwerkt.

Als ik hoor dat Lotgering handmatig wordt ingepakt en de inhoud van de pakjes soms wel met 100 gram afwijkt  :-X
[/quote]

Hoe toon je aan dat het product stabiel is? Niet aanvallend bedoeld hoor, maar vraag het me af.
Het lijkt mij ook dat Lotgering handmatig wordt ingepakt. Het zit in rolletjes verpakt in plasticjes net zoals ik vlees bij de slager haal.
Per pakje zou het gewicht kunnen verschillen. Ik weeg niet elk pakje, maar het gewicht van een volle krat klopt precies.

Hond is nog steeds helemaal idolaat van haar eten. Ontlasting blijft perfect.
De verhoudingen zijn goed. Natuurlijk calcium, dus waarom dan problemen zoals artrose?
Door deja
Ik voer ook Lotgering alleen s'morgens al een jaar en heb al heel veel kontakt met de vleesfabriek zelf gehad daar werkt Udo als je hem belt kan hij je alles uitleggen ben er ook al een paar keer geweest om te halen en het ziet er allemaal perfect uit daar.
Hij geeft aan 15 % kaal bot 20 % orgaan en derest is spiervlees dat is de gewone compleet.
Ik snap niet van die blauwe plastic omhulsels ik voer het al een jaar en in het begin zat er wat steviger plastic om tegenwoordig heel dun maar gewoon doorschijnend, heb nog nooit blauw gezien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door