En mensen zijn vaak angstig gemaakt of van zichzelf angstig voor ziektes en kwalen en denken 'meer is beter' dus hoe vaker inenten, hoe beter de immuniteit.
Wat vaak verhelderend werkt (ook op dierenartsen

Moderator: Lizzy
Angelique schreef: Is dat niet die neusenting die ze apart doen. De PI zit bij deze vorm van coctail in, dus daar hoeft dacht ik niet extra voor geprikt te worden.Nee pneumodog is niet de neusenting, pneumodog is para-influenza en bordetella en wordt onderhuids gegeven.
*Dorothea* schreef: Nee pneumodog is niet de neusenting, pneumodog is para-influenza en bordetella en wordt onderhuids gegeven.Zenk joe....maar die neusenting is toch wel de KC en dat is ook Para-influenza en Bordetella....of ben ik nou helemaal buis ??? (en te lang uit de kennelhoestentingen
Angelique schreef: Zenk joe....maar die neusenting is toch wel de KC en dat is ook Para-influenza en Bordetella....of ben ik nou helemaal buis ??? (en te lang uit de kennelhoestentingenJa klopt hoor, KC is de neusenting.)
*Marga* schreef: Maar ik kan gewoon vragen aan de DA alleen de lepto.Natuurlijk kun je aan de DA alleen lepto vragen. Ik zou wel even van tevoren bellen of ze een losse lepto hebben, anders kom je voor niks of gaat er alsnog een combi in.
en iemand schreef pas in het voorjaar waarom dat?
Inge en Bono schreef: Maandag ga ik met Boon naar de dierenarts, gevraagd om alleen een lepto enting. Dat was mogelijk, maar ze raden wel aan om daar ook P.I. te laten enten.... Ik heb gezegd dat ik dat niet wil (n.a.v. de info die ik hier allemaal lees) dus hij krijgt alleen lepto. (heb nog wel ff getwijfeld, want de da liet er speciaal nog voor terugbellen dat dat hun advies was....)Lepto vaccins werken inderdaad ongeveer 1 jaar. Pi = Para Influenza en is een niet dodelijke ziekte. Ik zie niet in waarom daarvoor gevaccineerd moet worden. Je belast er wel het lichaam onnodig mee! Dus, goed dat je die niet laat geven hoor.
Vorig jaar hij heeft hij de cocktail gehad, vanaf volgend jaar wil ik eerst titerbepalingen laten doen. Maar Lepto is max een jaar werkzaam toch? Dus die komt zowiezo ieder jaar terug?
*Marga* schreef: Ik heb gevraagd of ze lepto apart kunnen doen in het voorjaar.Moeten ze dit nog jaar nog verder een inenting of pas over 2 jaar?
Nog een vraag moeten ze dit jaar nog een inenting?
verleden jaar gehad
nobivac PPI/lepto
en pneumodog en nobivac L+DHPPI
dit jaar krijgen ze dan
Novibac Lepto en novibac DHPPi (maar hebben het niet gehad
Nu dan in het voorjaar de lepto inenting en wat moeten ze dan dit jaar verder nog? of volgend jaar?