Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

spreeuwtje schreef: Je bent zo falikant tegen chemische middelen, dat het grote tegenstrijdige gevoelens oproept bij je. Ik vind het knap dat je dat opzij probeert te zetten omwille van yuki. Ik denk dat je de mogelijkheden zo goed op een rijtje heb. Je geeft beide mogelijkheden een kans. :bigarmhug:
Dit klopt ook als een bus....mijn maag krimpt in elkaar bij de gedachte die troep in Yuki te laten lopen... :'(
Maar ik ben bang dat, als ik het niet doe, ik niet met volle overtuiging achter het beeindigen van zijn leven zal kunnen staan....omdat ik niet deed wat tot de mogelijkheden behoort.
koffie schreef: Karin! Je zit in cirkels te denken en komt er niet meer uit. JIJ maakt Yuki niet kapot!!! Yuki is ziek en oud. Alles dat leeft wordt of ooit het een of het ander of allebei. Het enige dat jij doet is Yuki het leven zo fijn mogelijk maken. Je hebt met je verstand gekozen en nu zorgen je emoties voor twijfel omdat je hem wilt houden en omdat zijn gedrag jou nog niet heeft overtuigd dat het zijn tijd is. Die twijfel zal veranderen in het besef dat hij graag wil dat je hem laat gaan als hij zover is. Neems eens een kijkje op http://www.naturescornermagazine.com/he ... nions.html. Zet je redenen voor en tegen chemo nog eens op een rijtje. Iemand die oud en ziek is heeft een andere kijk op 'overstappen' dan een gezond en jong iemand. Het verlies, de leegte en verder moeten zonder je beste maatje is afschuwelijk. Is chemo het verlengen van samen zijn of het verlengen van afscheid nemen?
Op het ogenblik is Yuki nog niet zover. Geniet van hem en wees trots op jezelf dat je altijd keuzes hebt gemaakt die op dat moment de beste waren. Yuki heeft de allerbeste en allertrouwste moeder. Dit ben je zonder erbij na te denken omdat jij nu eenmaal zo in elkaar zit. Je kunt nu nog geen beslissing nemen omdat jullie dat punt nog niet hebben bereikt. Vertrouw op je gevoel, dan zul je altijd zeker weten dat je de juiste beslissing hebt genomen.
Je hebt zoveel aan je hoofd de afgelopen weken... Je zult er doodmoe van zijn en je helemaal beurs voelen. Wij zijn er allemaal voor je en als je zin hebt in gezelschap en koffie dat weet je ons te vinden.
Knuffels aan jullie allebei!
Mooi site, Jir!!
Yuki scoort slechts 5 punten, dus over 30 dagen opnieuw kijken  ;)
mijn onderschrift bevat niet voor niets de tekst 'if love alone could have saved you, you never would have died'......

Hetzelfde vreselijke dilemma, kiezen uit twee kwaden en weten dat je de strijd (uiteindelijk) zult verliezen... terwijl je voor je kanjer alleen maar het beste wilt, een pijnloos gelukkig leven... maar daarvoor moet je soms toch middelen gebruiken die je liever in de kast had laten staan.... een leven dat dan korter is maar wel zo gelukkig en pijnloos mogelijk.

Je moet gewoon je eigen gevoel blijven volgen dan zul nooit echt spijt krijgen.
yuki11 schreef: :circle: joehoeeeeee, woensdag mogen we weer een wonderspuit halen!!!  :)
    en dan? ik denk dat je niet onder chemo uitkomt met dit ziektebeeld,ik zou het proberen,je sleept yuki van hot naar haar,
dat is toch ook geen doen,zowel voor jou als voor yuki.
natuurlijk wil je hem alle rottigheid besparen,maar op een gegeven moment moet je wel iets zinnigs gaan doen
en niet langer afwachten.
robbiekomvoor schreef:     en dan? ik denk dat je niet onder chemo uitkomt met dit ziektebeeld,ik zou het proberen,je sleept yuki van hot naar haar,
natuurlijk wil je hem alle rottigheid besparen,maar op een gegeven moment moet je wel iets zinnigs gaan doen
Ik bedoel het niet onaardig  :) en mss wil Karin wel zelf antwoorden, maar Karin is heel zinnig bezig.
robbiekomvoor schreef:     en dan? ik denk dat je niet onder chemo uitkomt met dit ziektebeeld,ik zou het proberen,je sleept yuki van hot naar haar,
Ja, wat bedoel met iets zinnigs? Alles wat ze nu overweegt is zinnig.
yuki11 schreef: Dit klopt ook als een bus....mijn maag krimpt in elkaar bij de gedachte die troep in Yuki te laten lopen... :'(
Maar ik ben bang dat, als ik het niet doe, ik niet met volle overtuiging achter het beeindigen van zijn leven zal kunnen staan....omdat ik niet deed wat tot de mogelijkheden behoort.
Ik wil hier nog even in het openbaar op reageren ;).

Het maakt je geen minder goede hondenbaas omdat je alle behandelingsmogelijkheden die er zijn niet uitprobeert. Ergens NIET voor kiezen kan ook een goede keuze zijn. :-*
Nitus schreef: Ik wil hier nog even in het openbaar op reageren ;).

Het maakt je geen minder goede hondenbaas omdat je alle behandelingsmogelijkheden die er zijn niet uitprobeert. Ergens NIET voor kiezen kan ook een goede keuze zijn. :-*
Hier ben ik het helemaal mee eens, soms is het gewoon klaar... hoe erg het ook voor jezelf is....
Alles uitproberen heeft meer met jezelf te maken dan kiezen voor de hond.....
Soms is een leven gewoon klaar  en sterven hoort ook bij een leven.
Het kan ook heel zinnig zijn om niet voor chemo te kiezen ;). Wat ik zo hier en daar in deze topic lees is dat mensen schijnen te denken dat chemo de enige oplossing is. Maar chemo is niet meer dan een laatste strohalm waarbij je je zeker moet afvragen of je daar je hond (en jezelf) plezier mee doet. Voor hetzelfde geld wordt Yuki er heel erg ziek van en dan zou Karin door niet voor chemo te kiezen Yuki een heleboel ellende besparen. Maar dat laatste weet je niet, net zoals je niet weet of chemo iets goeds oplevert. En dat maakt de keuze juist zo moeilijk denk ik.
Ik denk dat Karin wel zeker zinnig bezig is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door