Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

ikzelf zou naar chemo neigen.. :shy:
maar ik respecteer jouw beslissing natuurlijk mocht je dat niet willen..
ik denk dan.. wat zijn de lange termijn gevolgen?
in hoeverre maak je yuki "kapot" met chemo?
meestal zijn die gevolgen op de lange termijn pas te zien..
en yuki heeft natuurlijk al een respectabele leeftijd.. dus die lange termijn gevolgen zijn in zijn geval misschien niet helemaal reeel..

wat moeilijk meis.. balen dat die klieren weer groeien..  :'(
Karin! Je zit in cirkels te denken en komt er niet meer uit. JIJ maakt Yuki niet kapot!!! Yuki is ziek en oud. Alles dat leeft wordt of ooit het een of het ander of allebei. Het enige dat jij doet is Yuki het leven zo fijn mogelijk maken. Je hebt met je verstand gekozen en nu zorgen je emoties voor twijfel omdat je hem wilt houden en omdat zijn gedrag jou nog niet heeft overtuigd dat het zijn tijd is. Die twijfel zal veranderen in het besef dat hij graag wil dat je hem laat gaan als hij zover is. Neems eens een kijkje op http://www.naturescornermagazine.com/he ... nions.html.
Zet je redenen voor en tegen chemo nog eens op een rijtje. Iemand die oud en ziek is heeft een andere kijk op 'overstappen' dan een gezond en jong iemand. Het verlies, de leegte en verder moeten zonder je beste maatje is afschuwelijk. Is chemo het verlengen van samen zijn of het verlengen van afscheid nemen?
Op het ogenblik is Yuki nog niet zover. Geniet van hem en wees trots op jezelf dat je altijd keuzes hebt gemaakt die op dat moment de beste waren. Yuki heeft de allerbeste en allertrouwste moeder. Dit ben je zonder erbij na te denken omdat jij nu eenmaal zo in elkaar zit. Je kunt nu nog geen beslissing nemen omdat jullie dat punt nog niet hebben bereikt. Vertrouw op je gevoel, dan zul je altijd zeker weten dat je de juiste beslissing hebt genomen.
Je hebt zoveel aan je hoofd de afgelopen weken... Je zult er doodmoe van zijn en je helemaal beurs voelen. Wij zijn er allemaal voor je en als je zin hebt in gezelschap en koffie dat weet je ons te vinden.
Knuffels aan jullie allebei!
Oké, de uitkomst van het beraad;

Morgen bel ik Rutteman om te vragen of we woensdag nog een L-asparaginase injectie mogen halen, zodat er meer tijd is om te kijken of de Iscador iets gaat doen.
Mocht dat niet zo zijn, en de klieren dus al vrij snel weer gaan groeien, dan gaan we de week erna voor de 1e chemo.
(zei ze, heldhaftig, terwijl het echt niet zo voelt  :( :-X)
Aangezien de 1e chemo een probeersel is qua afstemmen van dosering, kan het zijn dat er wat bijwerkingen zijn. Daarop gebaseerd zal een 2e behandeling afgestemd worden.
Het is dus reeel om na de 2e behandeling te kunnen zeggen of het de kwaliteit van Yuk's leven waarborgt....met dat gegeven mag er gewerkt worden aan extra kwantiteit.

:-[  :-\  :weep:
Door Do
nee het voelt niet zo omdat je geen van de 2 dingen uit wilt kiezen, omdat het 2 kwaden dingen zijn
dus het zal nooit goed voelen
je zou willen kiezen dat de kanker weg getoverd wordt, maar die keuze heb je niet
daarom zal je nooit goed voelen bij de keuzen die je maakt
maar 1 ding moet je niet vergeten, jou liefde voor hem zal je de keuzes laten maken
Je bent zo falikant tegen chemische middelen, dat het grote tegenstrijdige gevoelens oproept bij je. Ik vind het knap dat je dat opzij probeert te zetten omwille van yuki. Ik denk dat je de mogelijkheden zo goed op een rijtje heb. Je geeft beide mogelijkheden een kans. :bigarmhug:
Do schreef: nee het voelt niet zo omdat je geen van de 2 dingen uit wilt kiezen, omdat het 2 kwaden dingen zijn
dus het zal nooit goed voelen
je zou willen kiezen dat de kanker weg getoverd wordt, maar die keuze heb je niet
daarom zal je nooit goed voelen bij de keuzen die je maakt
maar 1 ding moet je niet vergeten, jou liefde voor hem zal je de keuzes laten maken
dit verwoordt mijn gevoel inderdaad heel goed.

"Als ik kon toveren, kon toveren, kwam alles voor elkaar!!"
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door