Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eidos
Gelukkig gaat het weer goed met Mila!! Balen alleen dat Timo nog zo loopt te rommelen..... Probiotics is goed na een AB kuurtje...

Beterschap met die lieve kleine pavarotti ;D geef hem maar een knuffel van me ;)
Door Truus
Eidos schreef: Gelukkig gaat het weer goed met Mila!! Balen alleen dat Timo nog zo loopt te rommelen..... Probiotics is goed na een AB kuurtje...

Beterschap met die lieve kleine pavarotti ;D geef hem maar een knuffel van me ;)
Ik zal de knuffel overbrengen Barbara, Timo vindt dat heel fijn ;).
Ik had het via de zoekmachine opgezocht....probiotica ja. ;) Perenterol bij de apotheek, ik ga het halen.
Door Nitus
Truus schreef:
Ordell, wat doen jullie met een open wond?
De D.A. zei dat de wond nog open moest blijven zodat het vuil eruit kan maar zonder iets erop gaat hij rollen en kan er in ieder geval weer vuil bij toch?
Ben geen Ordell, hoop niet dat je dat erg vind ;). Je kunt er een t-shirt oid omdoen maar er voor zorgen dat het er niet strak omheen zit, dan kan er 'lucht' bij. Ik neem aan dat hij buiten gaat rollen? In dat geval doe je er alleen buiten iets omheen en in huis niets zolang je hem in de gaten kunt houden.
Maar het is wel balen natuurlijk, maar dat ie AB moet zou ik me niet zo druk over maken, Timo krijgt al zolang vers, die is daar zo weer overheen :). Beterschap Truus
Door lekker kort
Truus,

Bijt wonden spoel ik altijd uit met waterstofperoxide 3%, bij een oppervlakkig wondje gooi ik het er zo op, bij diepere even in en spuitje en dan in de wond brengen en leeg drukken, als het uitgebruist is goed droog deppen, dan eventueel wat prednicutin (jaja weet het een chemisch goedje) erop, als je dat 4 keer per dag doet in combi met de AB, zou ik me over het rollen niet al te druk maken.

Succes & :-* voor Timo
Door Ivonne
ach he wat jammer; maar idd de troep moet er uit dus de wond moet nu niet te snel dicht.

Tja, het enige wat je kunt doen is zorgen dat Timo niet in de rotzooi gaat rollen ;D (moet te doen zijn; bij Bas ging de wond onder zijn borstbeen toen ontsteken en ja... daar lag hij veel op. Het was een hele onhandige plek). Verder gewoon niet te veel gaan zitten prutsen aan die wond, laat de natuur zoveel mogelijk haar werk doen.

Die AB is "jammer" maar nu even een noodzakelijk kwaad.
Door Francisca
Voor Timo :-* en beterschap. Voor Truus, sterkte. Ik ben blij dat het iig met Mila weer goed gaat.
Door K@rin
Sterkte en beterschap !!!!

Romy had ook een keertje een gat in haar kop na een vechtpartij .
Wilde maar niet overgaan en was vies ontstoken ...
Ik heb er toen ook waterstofperoxide ingespoten.
Dit heb ik maar een paar keer hoeven doen en de volgende dag was het vurige er al af en je zag het slinken, indrogen en heel snel genezen ..........
Door Lizzy
Hoi Truus, he getver, balen zeg! Ik zou hem tot 3 weken na de antibioticakuur de maximale dosis probiotica geven. En je zou ook wat Cat's Claw na de AB kunnen geven. Dat helpt weer te ontgiften. Sterkte met Timo!
Door Truus
Bedankt voor jullie lieve woorden :-*.

Dus waterstofperoxide 3% in een spuitje en daarmee spoelen.
Fritz, wat is prednicutin? Is dat bij de apotheek te krijgen?Id sit beter dan jodium?

Ik heb een spuitje en de D.A. zei: spoelen met verdunde jodium.

Tieneke, collidiaal zilver heb ik niet in huis.

Groetjes en een vette lik van Timo.
Door Truus
Lizzy schreef: Hoi Truus, he getver, balen zeg! Ik zou hem tot 3 weken na de antibioticakuur de maximale dosis probiotica geven. En je zou ook wat Cat's Claw na de AB kunnen geven. Dat helpt weer te ontgiften. Sterkte met Timo!
Wat is de maximale dosis Lizzy? Timo weegt 12 Kilo.
Door Lupa
ik heb helaas geen goeie ervaringen met waterperoxide, de wond gaat daardoor niet dicht als je teveel er me behandeld.
de wond moet goed schoon gehouden worden en open blijven dat noemenze geloof ik secunder genezieng(of iets dergelijk) water peroxide maakt ook gooie groiende wijfsel kapot en daardoor krijgje wildvles groeie.
Laatst gewijzigd door Lupa op ma 23 aug 2004, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lekker kort
Truus schreef: Bedankt voor jullie lieve woorden :-*.

Dus waterstofperoxide 3% in een spuitje en daarmee spoelen.
Fritz, wat is prednicutin? Is dat bij de apotheek te krijgen?Id sit beter dan jodium?

Ik heb een spuitje en de D.A. zei: spoelen met verdunde jodium.

Tieneke, collidiaal zilver heb ik niet in huis.

Groetjes en een vette lik van Timo.

Prednicutin haal je bij de dierenarts (60 ml spray)

er zit per ml: 20mg salicylzuur, 2 mg prednisolon, 5 mg ammonium-bituminosulfonaat en 5 mg resorcinol in.

het heeft een ontstekingsremende en jeukstillende werking, ik gebruik het ook bij hotspots.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door