Ik heb dan eindelijk mijn menu klaar........ Alle adviezen en commentaar zijn toegestaan......
ik wil gaan voeren 50% vleesbot, 20% spiervlees, 15% orgaanvlees, 10% groente, 5% vis
i kwil dit graag verdelen over iedere dag van alles wat..... of is dat onhandig???
ik geef een voorbeeld van 1 van mijn honden: reu 45 kg en ik ga uit van 2,5% van zijn lichaamsgewicht. Dan voer ik dus 1125gr er dag.
Dat zou dus worden per dag: 450gr vleesbot, 338gr spiervlees,168gr orgaanvlees, 112gr groente en 57gr vis.
Maandag : OCHTNED-konijn(met bot), lams pens,ei AVOND-zalmkop, groente en runderhart
Dinsdag : OCHTEND- kalfskopvlees, rundernieren, sardientjes AVOND-kuikens, kalfsmilt, groente, biogarde
Woensdag: OCHTEND- kippennek, geitenpens, makreel AVOND- runderkopvlees, long, groente
Donderdag: OCHTNED- prooidier AVOND- rijst,groente,beetje zalm
vrijdag : OCHTEND- parelhoenvleugels,kiporgaanmis, sardientjes AVOND- hertevlees,pens,groente
Zaterdag : OCHTEND- Geitenrib,lever,ei, hertenvlees AVOND- zalmkop, rundermilt,groente,biogarde
Zondag : OCHTEND- Paardenvlees,hart,groente AVOND- kalkoenpoot,pens,makreel
hierbij houdt ik de percentages aan die ik wil geven. Daarnaast wil ik de organen zoveel mogelijk per week en keer wisselen van diersoort.
Is dit wat? of is het handiger per week de hoeveelheden te verdelen?
Mocht ik dingen missen, graag advies. Ook bij de groentes die ik kan gebruiken, ik denk zelf aan boontjes, worteltjes