Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

May Linn schreef: Hoe is het vandaag?

Goed te horen dat er nu iets gebeurt en dat deze behandeling aan lijkt te slaan
Dat jullie nog heel lang van elkaar mogen genieten!!!  :) :) :)
Vandaag...
Hij ziet er goed uit (klieren nauwelijks nog te voelen), heeft geen diarree meer, maar weer keurige barfkeutels  :biggrin2:
Vind 'em wat sloom, maar misschien verandert dat nog...(zijn lijf heeft natuurlijk ook heel wat te verwerken  :-X)
Nu eerst maar eens eten; daar heeft ie altijd zin in!!  ;)
Misschien had hij ook zijn bedenkingen bij die knobbels in zijn hals, en zat ook hij psychisch wat aan z´n taks...

Fijn in ieder geval dat het de goede kant op lijkt te gaan, op topsnelheid ook nog! Straks heb je aan een vierbaanssnelweg niet genoeg; moet je meteen het TT-circuit in Assen op!  ;D
spreeuwtje schreef: jeetje wat werkt dat snel!!!
lijkt me wel positief dat zijn klieren zo snel geslonken zijn..
er stond toch een paar weken voor??
of heb ik dat verkeerd gelezen?

ik kan me wel voorstellen dat ie er een beetje moe van is..
:-*
Nee, in een dag of 2-3 moeten ze wel gereduceerd zijn. En volgens mij zelfs tot normale grootte, want anders is het nog niet voldoende resultaat. Zie nu pas goed hoe groot ze waren...nu hij weer de redelijk normale proporties aangenomen heeft. Hij heeft weer een heel ander koppie/bekkie  :)

We gaan buitenspelen nu  :D
Ik lees nu pas je topic en krijg altijd nog even een koude rilling als ik zo'n verhaal lees. Het voelen van die knobbels in de nek...lang de ontkenning dat het niks was en als dan een onbekende ook zegt....wat voel ik daar...ja dan weet je hoe laat het is.  :'( Wij hadden de pech dat het al door het hele lichaam woekerde en de nek als laatste lymphe aan de beurt was. Ook de leeftijd speelde parten.

Ben blij om te lezen dat het beter gaat met Yuki. Wens je heel veel sterkte met hem! Hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten.
rheawithpixels schreef: Ik lees nu pas je topic en krijg altijd nog even een koude rilling als ik zo'n verhaal lees. Het voelen van die knobbels in de nek...lang de ontkenning dat het niks was en als dan een onbekende ook zegt....wat voel ik daar...ja dan weet je hoe laat het is.  :'( Wij hadden de pech dat het al door het hele lichaam woekerde en de nek als laatste lymphe aan de beurt was. Ook de leeftijd speelde parten.

Ben blij om te lezen dat het beter gaat met Yuki. Wens je heel veel sterkte met hem! Hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten.
Wat is jouw (complete) verhaal??? Wil je t vertellen of kan ik t ergens lezen??  :-\
Nee het staat niet ergens te lezen, want ik barfte toen nog niet ;-) Maar Nike is overleden aan lymfeklierkanker. Ze was een hond op leeftijd al, 11 jaar dat we voor het eerst wat voelden. Honden op die leeftijd hebben wel vaker een vetbult, maar toen we ook de andere kant dikker voelden worden, wisten we al genoeg. Wat doe je er aan, een hond die in zijn nadagen van zijn leven zit? Ze kreeg al Metacam tegen de atrose en we waren eigenlijk bang dat het daar mee te maken had. Omdat je dat in de keel spoot. Maar goed, het ging heel snel met onze hond en in eens stopte ze ook met blaffen. We besloten naar de dokter te gaan en die zei gelijk dat het klierkanker was. Ze kreeg een Prednison injectie om het proces te vertragen en wij kregen de boodschap mee dat het nog 6 weken tot 6 maanden kon duren. Hij had ook al een bult gevoelt in haar lies. Haar hele lichaam zat vol, elke lympfe ongeveer die ze had was aangetast. Van een levendige vurige hond veranderde ze binnen een week in een comatische hond. Een week na de constatering konden we niks anders doen dan haar laten inslapen. Het was in haar lichaam begonnen en had zich naar boven gewerkt dus waarschijnlijk droeg ze het al heel lang bij zich. Maar met de Metacam tegen haar atrose heeft ze nog een goed laatste jaar gehad en ik ben blij dat ze zo oud is mogen worden. Ik vind altijd dat ik geen recht van spreken heb als ik lees of hoor dat andere honden het veel jonger krijgen, nog in de bloei van hun leven. Nike had al een heel leven achter zich. Maar op 1 of andere manier heb ik heel lang de nek vermeden van onze huidige hond. Als ik dan zo'n bericht lees van jou en je schrijft over die bulten dan kan ik zo goed begrijpen hoe dat voelt, krijg er kippenvel van. Ben altijd blij dat ik dan heel veel reacties verderop kan lezen dat het goed gaat met je hond  :) Hoop dat het wegblijft uit zijn systeem. Het is verraderlijke rotziekte :-(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door