Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door claudiaB
Ik kan mij heel goed voorstellen dat je heel blij bent dat Luna maagzuurvrij is.
Dat ze het goed doet op de brok zou voor mij ook een reden zijn om dit voorlopig even te geven.
Kan je over een poosje als Luna het goed blijf doen voorzichtig overstappen op een vers voer waar zij positief op getest is.
Voorlopig telt alleen Luna's welzijn!
Ik hoop dat deze positieve wending heel lang aanhoud.
Succes verder!!
Door *Nikki*
Ik ben zo blij met Luna momenteel. Ze heeft al bijna 5 weken nergens last van. Geen maagzuur, geen problemen met haar huid en goede br*k drollen.

Vrijdag gaan we weer naar de HD en ben benieuwd wat daaruit komt en wat verder de bedoeling is. Ik moet zeggen dat haar over zetten op vers me momenteel niet aantrekt. Wel twijfel ik tussen het merk br*k. Maar dat is alleen vanwege de prijs. We kunnen de RC wel betalen maar wie weet doet ze het goed op Dog Lover Gold, goedkoper en beter schijnt het te zijn.
Ik zou haar wel op vers willen omdat ik weet dat dat beter is, maar ik twijfel heel erg of het wel beter is voor Luna...

Ik ben allang blij dat 9 van de 10 huisdieren op vers staan. Oké 1 van de katten spartelt nog weleens tegen.
Door bloemetje
Ik kan het me heel goed voorstellen! Wat belangrijk is, is gewoon Luna en verder niks. Ik zou vrijdag even lekker afwachten en ik moet eerlijk zeggen; als ik zeker wist dat ze het hierop goed doet en ze blijft het goed doen.. Dan liet ik het hierbij..
Door Lizzy
[quote="*Nikki*"]
Ik ben zo blij met Luna momenteel. Ze heeft al bijna 5 weken nergens last van. Geen maagzuur, geen problemen met haar huid en goede br*k drollen.

Vrijdag gaan we weer naar de HD en ben benieuwd wat daaruit komt en wat verder de bedoeling is. Ik moet zeggen dat haar over zetten op vers me momenteel niet aantrekt. Wel twijfel ik tussen het merk br*k. Maar dat is alleen vanwege de prijs. We kunnen de RC wel betalen maar wie weet doet ze het goed op Dog Lover Gold, goedkoper en beter schijnt het te zijn.
Ik zou haar wel op vers willen omdat ik weet dat dat beter is, maar ik twijfel heel erg of het wel beter is voor Luna...

Ik ben allang blij dat 9 van de 10 huisdieren op vers staan. Oké 1 van de katten spartelt nog weleens tegen.
[/quote]

Als ze er ziek van wordt, zou ik zeggen dat het niet beter is voor Luna. Blijf ik echter wel van mening dat zelf koken voor Luna (want het zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat het vlees rauw is of met de hoeveelheid koolhydraat of een combinatie van beide en beide zitten ook in de zelfgekookte recepten) beter is. Daar zit tenminste geen conserveringstroep en andere chemische rotzooi in en bovendien weet je wat je voert. Maar, dat is natuurlijk helemaal aan jou en slechts mijn persoonlijke mening. Wel fijn trouwens, dat het goed gaat met Luna!
Door conleeuw
de oude garde hier zullen zich misschien nog heugen hoe ik heb moeten tobben om Dot op vers te krijgen, ze was echt ziek iedere keer weer, toen heb ik even gekookt, en ontdekten op een gegeven moment dat ze het wel aankon mits ik alleen van een dier gaf per keer, dus als ik runder hart gaf moest de rest ook van rund zijn, en als ik kip gaf moest ik er geen andere soort bij geven, zo heb ik dot uiteindelijk via koken en eensoort per keer op vers gekregen en nu, nu is ze de grootste vuilnisvat en kan alles aan. Ik ben nog steeds erg blij dat ik heb doorgezet, ik zou ook liever koken voor mijn hond dan brokken geven, maar eerlijk is eerlijk, als het echt niet ging, ook met gekookt niet en brokken werken wel, dan zou ik wel brokken blijven geven denk ik, in iedere geval even tot de boel echt tot rust was, en stiekum dan opnieuw proberen ;)
Door *Nikki*
Het gaat nog steeds erg goed met Luna.

Maar nu had ik een "discussie" met mijn vader over visolie capsules. Hij slikt ze al jaren voor zijn Artritis psoriatica.
Nu heb ik visolie van de Hema, witte pot met geel op het etiket. Samenstelling per 3 softgels is visolie 2250mg, waarin omega 3 vetzuren EPA 18%, DHA 12% en vitamine E 4,0mg, ADH% =40.
Is dus 750mg per capsule.
Gebruik: 3x per dag 1.
Ik heb deze capsules mee genomen naar de HD en die zei dat ze erg licht waren dus moest ik er 5 dagelijks aan Luna geven. Hier op BP kom ik er niet erg uit hoe het nu zit met de hoeveelheid visolie, welke en betaalbare visolie kan ik het beste gebruiken.
Luna krijgt dus nu dagelijks meer dan wat er op de pot staat voor een mens.

Wie kan me hiermee verder helpen?
Gaf mijn ouwetjes altijd levertraancapsules.

Mijn 2 jonge honden heb ik tijdelijk weer op brok staan omdat het met vers echt niet meer ging.
Dat het symptoombestrijding is en ik nog steeds geen oorzaak wist was ff niet anders,
feit bleef dat ze het er op dit moment beter op doen en eea tot rust kan komen.
Geef ze farmfood vanwege dat het een geperste brok is.

Wat blijkt inmiddels, ze hebben giardia besmetting en gaan binnenkort starten met de kuur.
De verwachting is dat ik ze daarna zonder problemen weer terug kan schakelen op vers.
Zie voor meer info www.poedel.pagina.nl / recent topic op prikbord  ;)
Door Lizzy
In dat geval denk ik dat het verstandig is om zijn/haar advies op te volgen. Als Luna er diarree van krijgt, is het raadzaam (denk ik) om een meer geconcentreerde visolie te gaan geven.
Klopt, daar bedoel ik een holistische dierenarts mee.
Ik kan niet zeggen dat ze regelmatig een wat breierige drol heeft. Maar soms wel. Maar ik moet ook weer natuurlijk even wennen aan een br*k drol.

Ik ga het straks met haar er over hebben. Over een uur gaan we vertrekken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door