Ik ben helemaal nieuw hier op BARFplaats, heb al wel eens wat meegelezen, maar nooit wat geschreven. Ik heb eigenlijk ook alleen een vraag en hoop dat iemand een tip voor mij heeft. Ik heb deze vraag ook al op een ander forum geplaatst, dus kan zijn dat je hem al bent tegengekomen.

Het zit namelijk zo, ik geef Juta, onze Berner van 11 maanden sinds een tijdje vers vlees. Als pup had ze al gauw een darminfectie en nog steeds is ze als zoveel Berners erg vatbaar voor kwaaltjes aan haar darmen. Met kvv gaat dit gelukkig prima.
Nu gaan wij alleen regelmatig een weekend weg. Niet iedereen waar we logeren is blij met zo'n bak vers vlees in zijn/haar koelkast. Buiten de koelkast bewaar ik het wel in een afgesloten bak en dat weer in een vrieszak, maar na 2 dagen vind ik dat toch echt niet prettig meer.
Mijn vriend is er niet zo'n voorstander van om het in onze eigen koelbox o.i.d. te bewaren en dus geven we Juta tegenwoordig half vlees/ half brokken. Maar de klachten met haar darmen komen alweer terug. (Bij Farmfood kreeg ze zelfs bloed in haar ontlasting.)
Het liefst zou ik dus gewoon weer volledig op kvv overstappen, maar weet niet goed hoe ik dat aan moet pakken in dit soort weekenden.
Vlees meenemen is voor ons eigenlijk geen optie meer. Maar kunnen we in een weekend zomaar overstappen op brokken, of moeten we dan toch bij blijven voeren met brokken. Of kunnen we standaard de weekenden brokken geven, zodat haar lichaam er toch aan gewend blijft?
Wat doen jullie in dit soort gevallen of wat raden jullie mij aan?