Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ach Karin, ik had zo gehoopt dat het dit niet zou zijn  :'(

Ik heb een aantal jaren geleden voor het zelfde dilemma gestaan met een kat die ook maligne lymfoom  had.
Wat moet je doen wat is het beste voor het dier, ik weet nog precies de slapeloze nachten.
Uren onder de douche staan huilen zodat meneer Robian het maar niet zou merken  :-\
Mijn kat was op het moment van diagnose 13 jaar, nog niet zo oud dus.
De verwachtingen die jij opnoemt waren voor haar precies hetzelfde.

Ik heb uiteindelijk gekozen om geen chemo te gaan doen.
Ik vond het enorm belastend voor een kat om elke keer weer naar de kliniek te moeten voor de chemo. Ook had ik zoiets van "voor wie doe ik de chemo", doe ik het voor haar of doe ik het omdat ik haar niet kan missen.
Want hoe hard het ook klinkt, ze zou eraan dood gaan, of ik nu voor chemo koos of niet.
De beslissing om niets te doen was de moeilijkste die ik heb genomen en er zijn liters met tranen over gevloeid.
Maar ik heb er geen spijt van gehad want chemo voelde voor mij toch een soort uitstel van executie.

Meis, dit is iets wat jij helemaal voor jezelf moet zien te beslissen.
Niemand kan je raad geven wat je nu moet doen.
Ik wens je heeeel veel sterkte de komende tijd.
En hou alsjeblieft het volgende voor ogen "Wat je ook beslist, het is goed"  :-*
Oh nee Karin, ik vrees dat we in hetzelfde schuitje zitten. Als ik de pred. niet gegeven had, was Finesse er al enkele maanden niet meer geweest. Dat vermoeden heb ik echt. Bewijzen kan ik het niet, maar zo denk ik erover. Ik zeg nogmaals dat mijn Finesse echt geen negatieve bijwerkingen heeft gehad en heeft. Ja, haar eetlust is toegenomen, maar overmatig plassen ? Nee, echt niet. Ik ben vanaf 1 oktober 2009 met de pred. bezig en het gaat nog steeds goed. Aan de eetlust geef ik niet toe, dus haar gewicht blijft goed. Wel moet ik uitkijken voor mijn vingers, want als ik iets lekkers geef hapt ze recht toe. Ik wens je heel veel sterkte  :-*
Klote , die uitslag!!!!!!  Wat een zorgen.....en wat naar voor je oude man. Ik zou geloof ik ook niet meer  gaan knoeien met chemo.Het is per slot van rekening een man van tegen de 90 in zijn  voormaat.Ik zou hem wel op de prednison zetten , zolang hij nog een beetje plezier heeft in zijn leven en nog van elkaar genieten hier op aarde. Want je weet toch wel dat hij je nooit los zal laten???? , maar altijd om je heen  zal zijn. Mijn oude labman wordt 11 in maart en na zijn rugoperatie (die heel goed geslaagd is) blijft hij wel klote lopen met zijn voorpoot. Ik voel zo met je mee!! Het is mooi , maar zorgelijk om zo'n vriend op leeftijd te verzorgen en er alles aan  doet om hem maar te plezieren. Lieve  meis, je zal zelf ervaren wat en wanneer je iets moet doen. Yuke zal je hierbij helpen!! STERKTE !!!
Sher schreef: Dat vraag ik me dus ook af. We hebben al even niets meer gehoord.  :-\
Ik ook. Ach, jee..ik vind het zo erg  :'( 
Het schiet elke dag wel even door m'n hoofd. Yuki lijkt me namelijk een schat van een hond..(en dan heb ik 'm alleen op foto's gezien).
Maar goed, alleen aan medeleven heeft een mens ook niets. Ik snap hoe moeilijk je het hier mee hebt.
Ik hoop dat je nog een tijd van Yuk kunt genieten en dat je fijne mensen om je heen hebt om je te steunen in je verdriet! :bigarmhug:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door