Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Greece
yuki11 schreef: Yuki heeft vanaf zijn 3 levensjaar al gewrichtsproblemen met de bijbehorende pijn en functieverlies. Hij loopt nog en daarmee is alles gezegd, hoewel de osteopathie hem wel weer wat stabieler heeft gemaakt. Hij is 11,5 en zit voor mij echt al 1,5 jaar in onze extra tijd!!
Hij gaat waar ik ga, en doet wat ik van hem verlang, zonder morren en vaak ook met veel plezier, omdat hij nou eenmaal zo trouw is.
Maar om nu dit nog van hem te verlangen???
Het hele traject, zijn hele lichaam ontregelt, al het gesleep en gemor aan zijn lijf, dagen contact vermijden ivm de chemo...

Ik weet dat Yuki mee zal gaan in mijn beslissing. Wat ik wil, wil hij en zal hij doen...maar ik vind niet dat ik nog recht heb om iets van hem te vragen, iets wat zo belastend kan zijn  :'(
Ik heb het hele verhaal gevolgd en wat hierboven staat zegt al genoeg. Ik wens je alle kracht en sterkte toe om de juiste beslissing te maken.
Door 202Spots
yuki11 schreef: De kosten zouden rond de 3000 euro bedragen, maar dat ga ik niet meenemen in mijn beslissing.
Tuurlijk moet je dat zelf besluiten..
Ik gaf alleen 'n bedrag wat op de site stond. maar eerlijk gezegd zou het voor mijzelf dus wel meespelen, en ik moet dan realisties zijn in te denken dat $4000.- voor 'n 100% beterschap en genezing van 'n ziekte of ongeval dan hoe dan ook betaald zou worden,
maar wanneer ik ook zeker weet dat het alleen uitsel van het onvermijdelijke is, en geen herstel...dan weet ik ook wat ik mijn keus is..
En ja...ik heb met beide voorbeelden ervaring..
Cis d'r thyroid cancer operatie heeft mega $$$$$$gekost,en om gelijk eerst opereren was vanzefsprekend..
daarna het afwachten of er wel of geen verspreiding was was moeilijk, maar gelukkig niet verspreid..
maar wanneer het wel verspreid zou zijn dan zou ik niet verder gaan..
Onze Boef had seizures en zou ook $3-4000 alleen voor onderzoek gaan kosten, zonder dat er dan verder iets gedan kon worden..
dat hebben we dus niet gedaan...en met beide beslissingen heb ik vrede mee.
En voor mij en anderen zijn de kosten van dure behandeling zonder garantie...zeker iets om over na te denken.
Maar wanneer het voor jou geen punt is ...good for you!
Nogmaal veel sterkte...
Door Lefki&Amy
202Spots schreef: Tuurlijk moet je dat zelf besluiten..
Ik gaf alleen 'n bedrag wat op de site stond. maar eerlijk gezegd zou het voor mijzelf dus wel meespelen, en ik moet dan realisties zijn in te denken dat $4000.- voor 'n 100% beterschap en genezing van 'n ziekte of ongeval dan hoe dan ook betaald zou worden,
maar wanneer ik ook zeker weet dat het alleen uitsel van het onvermijdelijke is, en geen herstel...dan weet ik ook wat ik mijn keus is..
En ja...ik heb met beide voorbeelden ervaring..
Cis d'r thyroid cancer operatie heeft mega $$$$$$gekost,en om gelijk eerst opereren was vanzefsprekend..
daarna het afwachten of er wel of geen verspreiding was was moeilijk, maar gelukkig niet verspreid..
maar wanneer het wel verspreid zou zijn dan zou ik niet verder gaan..
Onze Boef had seizures en zou ook $3-4000 alleen voor onderzoek gaan kosten, zonder dat er dan verder iets gedan kon worden..
dat hebben we dus niet gedaan...en met beide beslissingen heb ik vrede mee.
En voor mij en anderen zijn de kosten van dure behandeling zonder garantie...zeker iets om over na te denken.
Maar wanneer het voor jou geen punt is ...good for you!
Nogmaal veel sterkte...
Ik zie t zo, Dory....stel dat hij daarmee nog een jaar zou leven, is mij dat dan 3000 euro waard...en mijn antwoord is dan ja.  Mijn tijd met Yuk is onbetaalbaar (voor mij)...
En nee, ik heb t geld ook niet liggen, maar loop er graag jaren een krantenwijk voor bv.
Maar ik wil hier verder niet over nadenken, omdat andere factoren voor mij de doorslag moeten geven, namelijk het welzijn van Yuki, de kwaliteit van leven moet in de plus blijven, ook gedurende de behandeling.
Wat een rotuitslag.  >:(
Je zult een goed besluit nemen. Egoïstisch kun je hierin niet zijn, want alle mogelijkheden gaan volledig in tegen wat jij wilt. Kies dus niet voor de minst egoïstische keuze, maar kies voor wat jou het beste lijkt. Slaap en jank er nog maar een nachtje over.  :'(
Ik wens je heel veel sterkte!  :-*
oh meis..  :'(  heel stom misschien.. maar ik had t niet verwacht!!!
yuuk op deze manier aan zijn eindje?? dat klopt toch niet!!
tenminste.. dat is wat mijn gevoel zegt.. maar ik zit er nog wel eens naast..  :'(

die lieve grote witte teddybeer van jou.. die ijzersterke vriend..
wat moet jij je klote voelen meis.. :bigarmhug:

als ik iets kan doen??
:-*
Door Do
wat een verdrietige uitslag!!
wat ik zou doen......ik zou dus wel voor chemo gaan
er is kans op 1 jaar verlenging van het leven, maar er is wel kans op!!!!
het verschil met bv Lupa is dat je niks hoeft te amputeren om die kans te kunnen grepen
ik heb honden gekend die op chemo stonden en het ging prima
nou ja...1 dag in de week waren ze beroerd, dat was de dag dat ze de chemo kregen.
heel veel sterkte met je beslissing
Do schreef: wat een verdrietige uitslag!!
wat ik zou doen......ik zou dus wel voor chemo gaan
er is kans op 1 jaar verlenging van het leven, maar er is wel kans op!!!!
het verschil met bv Lupa is dat je niks hoeft te amputeren om die kans te kunnen grepen
ik heb honden gekend die op chemo stonden en het ging prima
nou ja...1 dag in de week waren ze beroerd, dat was de dag dat ze de chemo kregen.
heel veel sterkte met je beslissing

Ik kan hierin met je meegaan, maar bedenk dan wel dat Yuki al een wat problematisch lichaam heeft. Hij heeft al slechte gewrichten en heeft daar ook pijn van. Karin geeft aan dat hij al 1,5 jaar in zijn extra tijd leeft.
Volgens mij kan alleen Karin zelf de juiste beslissing maken. Zij ziet hem elke dag en weet wat hij aan kan en wat het beste voor hem is.  :-*
spreeuwtje schreef: oh meis..  :'(  heel stom misschien.. maar ik had t niet verwacht!!!
yuuk op deze manier aan zijn eindje?? dat klopt toch niet!!
tenminste.. dat is wat mijn gevoel zegt.. maar ik zit er nog wel eens naast..  :'(

die lieve grote witte teddybeer van jou.. die ijzersterke vriend..
wat moet jij je klote voelen meis.. :bigarmhug:

als ik iets kan doen??
:-*
Dan ben ik vast ook heel stom, maar ik had t ook niet verwacht en vind het ook niet kloppen... :'(
En hoewel de uitslag er nu is, kan ik t nog niet helemaal geloven. Zitten ze er niet naast??  :-\
hebben ze niet een deel van de biopten bewaard??
zouden ze niet kunnen verzoeken om nógmaals het lab aan t werk te zetten voor een extra peiling?
hoe zeker is t?
zijn ze 100%
of hebben zij ook nog twijfels..

pfff..
het zou zo fijn zijn als je die uitkomst lekker pootje kunt haken..  :-\
yuki11 schreef: We gaan zwemmen nu, of althans, naar t hondenzwembad en de hondenzwemjuf....
Even een babbeltje en als Yuki wil, een lekkere plons...  :)
Goed dat je je afleiding zoekt en samen iets leuks gaat doen. Opnieuw zeg ik dat ik veel aan jullie denk. Veel plezier straks!  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door