Dag allemaal,
ik ben hier helemaal nieuw op de site. Ik heb twee cornish rex katjes die ik, op aanraden van de fokker, sinds een maand of twee alleen nog vers vlees of vis voer. Geen brokjes of blikvoer dus maar ik geef afwisselend rodi compleet, smuldier compleet en eens tonijn oid.
. Nu ben ik hier heel tevreden over en mijn katjes volgens mij ook! Maar wat gebeurde er eergisteren: ons katertje Harrie moest snel naar de dierenarts. Hij bleek helemaal verstopt met blaasgruis! Arm zieltje is nu geholpen en heeft nog even een catheter. De dierenarts heeft hem streng op dieet gezet van natvoer van Hils. Zij geeft ook aan dat ze wil dat wij dit blijven gebruiken en straks ook het brokjesvoer van dit merk gaan geven.
Nu zit ik behoorlijk in dubio: mijn gevoel zegt dat het verse voer het beste voor hem is, maar toch, een dierenarts zal ook vast ergens op baseren dat de brokken/ het speciale dieet beter is?
Kan iemand mij (misschien uit ervaring) een advies geven? Ik hoop het want ik ben zelf niet geheel thuis nog in het vers voeren versus dieetvoeding....