Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Lia*
Ik heb jammergenoeg wel ervaring met prednison, en ik moet eerlijk zeggen dat Finesse er heel erg van opgeknapt is. Ik zag er ook heel erg tegenop dit aan haar te geven, maar keus had ik niet.
Sterkte met wachten maar weer
Door Lefki&Amy
Unique schreef: Ik heb jammergenoeg wel ervaring met prednison, en ik moet eerlijk zeggen dat Finesse er heel erg van opgeknapt is. Ik zag er ook heel erg tegenop dit aan haar te geven, maar keus had ik niet.
Sterkte met wachten maar weer
Maar Finesse kon toen eigenlijk ook alleen nog maar opknappen, toch? Ze wilde niet meer eten, etc.
Yuki is wat dat betreft nog in goede doen.
Hij heeft een goede eetlust, drinkt en plast normaal etc.
Mocht daar verandering in komen, dan zal ik ook zeker naar de prednison grijpen, maar op dit moment zie ik de toegevoegde waarde niet zo en vrees ik de bijwerkingen... :-\
Door *Lia*
yuki11 schreef: Maar Finesse kon toen eigenlijk ook alleen nog maar opknappen, toch? Ze wilde niet meer eten, etc.
Mocht daar verandering in komen, dan zal ik ook zeker naar de prednison grijpen, maar op dit moment zie ik de toegevoegde waarde niet zo en vrees ik de bijwerkingen... :-\

Ja, ik begrijp dat wel. Finesse heeft totaal geen negatieve bijwerkingen gekregen.Ze zou veel gaan plassen, maar dat is helemaal nooit gebeurd.
Door millyckk
yuki11 schreef: Maar Finesse kon toen eigenlijk ook alleen nog maar opknappen, toch? Ze wilde niet meer eten, etc.
Je bedoelt eventuele effecten op zijn gewrichten :-\ ?
Door Lefki&Amy
*milik* schreef: Je bedoelt eventuele effecten op zijn gewrichten :-\ ?
Nee, ik bedoel een totaal ontregeling...
eeuwige honger, dik worden, veel drinken, veel plassen, sloomheid etc
Door Lefki&Amy
Unique schreef:
Ja, ik begrijp dat wel. Finesse heeft totaal geen negatieve bijwerkingen gekregen.Ze zou veel gaan plassen, maar dat is helemaal nooit gebeurd.
Hoeveel heb je haar gegeven in t begin??  :-\
Door Lefki&Amy
*milik* schreef: Je bedoelt eventuele effecten op zijn gewrichten :-\ ?
en ik bedoel ook; stel dat het toch een reactief lymfestelsel is, dan wil ik de boel niet nog meer ontregelen met prednison. Zoiets  :-\
Door *Lia*
yuki11 schreef: Hoeveel heb je haar gegeven in t begin??  :-\

Ik begon 1 week 20 mg. Daarna 15 afbouwen naar 5. Ik heb dat heel langzaam gedaan. Rond de jaarwisseling ging het ineens een stuk minder, toen de pred. weer opgeschroefd naar 15, en nu zit ze op 10 mg per dag.
Door millyckk
yuki11 schreef: en ik bedoel ook; stel dat het toch een reactief lymfestelsel is, dan wil ik de boel niet nog meer ontregelen met prednison. Zoiets  :-\
Kan me voorstellen dat je moe en leeg bent: zoveel dilemma's :-\ Eerst maar eens afwachten wat de uitslagen zijn :-*
Door Lefki&Amy
Unique schreef:
Ik begon 1 week 20 mg. Daarna 15 afbouwen naar 5. Ik heb dat heel langzaam gedaan. Rond de jaarwisseling ging het ineens een stuk minder, toen de pred. weer opgeschroefd naar 15, en nu zit ze op 10 mg per dag.
20 mg per dag?? En hoe zwaar is ze??
Door *Lia*
yuki11 schreef: 20 mg per dag?? En hoe zwaar is ze??

7 kilo en 3 ons  Die 20 mg was alléén voor de 1e week om ze op te peppen
Door Lefki&Amy
Unique schreef:
7 kilo en 3 ons  Die 20 mg was alléén voor de 1e week om ze op te peppen
Ok, dus dan is die 60mg voor Yuki (40 kg) nog niet zo heel gek...  :-\  :-X  :-\
Door *Lia*
yuki11 schreef: Ok, dus dan is die 60mg voor Yuki (40 kg) nog niet zo heel gek...  :-\  :-X  :-\

Nee, dat is dan niet een heel hoge dosering volgens mij
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door