Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sella
gemmaa schreef: zou het kunnen dat de alvleesklier kuren heeft? Ik bedoel niet iets wat je in een bloedtest kunt terugzien, maar af en toe een dip of een onregelmatigheid, iets miniems? Ik weet niet zoveel af van pancreasproblemen. Maar heb gelezen dat in zo'n geval artisjok/mariadistelpoeder goed zou helpen.
nou nee hoor niet voor pancreasproblemen. Wel zijn die middelen voor de lever goed.
Ik heb een hond met pancreasproblemen die ik alternatief weer redelijk op de rit heb gekregen en mariadistel is voor de lever en de artisjok doet niet echt wat bij de pancreas verteringsproblemen.
Door mcSnurk
Sella schreef: nou nee hoor niet voor pancreasproblemen. Wel zijn die middelen voor de lever goed.
Ik heb een hond met pancreasproblemen die ik alternatief weer redelijk op de rit heb gekregen en mariadistel is voor de lever en de artisjok doet niet echt wat bij de pancreas verteringsproblemen.
je hebt gelijk. Ik heb het lomp geformuleerd. Dat ging uit van de gedachte dat bij pancreasproblemen misschien lever, gal en milt ook wat hulp zou kunnen gebruiken.

maar even terug naar Geer en Sophie.....nog geen nieuws?
Door geer
Daar zijn we weer hoor! Sophie heeft de hele middag lustig haar mand onder liggen piesen en is nu weer zo goed als nieuw.

Op de endoscopie zagen ze geen heule rare afwijkingen, wel zagen ze dat haar maagslijmvlies rood en verdikt is. Daar zijn biopten van genomen, evenals van haar darm. Ik heb andere maagmedicatie gekregen en krijg over een week de uitslag. De verdenkingen gaan toch uit naar iets IBS-achtigs en dat hangt toch vaak samen met voedsel. Prednison is de allerlaatste oplossing, misschien dat we nog iets met een gekke eiwitbron gaan proberen. Wat wel fijn was was dat het een fijne arts was, toen hij hoorde dat ik bij Tannetje heb gewerkt zei hij alleen 'oh, dan heb je qua voer vast al wel alles geprobeerd'. Geen naar brokjesgeneuzel dus.

Wat ook erg opviel was haar slechte gebit. Een van haar kiezen zit los en ook haar bovenhoektanden zullen er naar alle waarschijnlijkheid snel allebei uit moeten. Dan wordt het dus echt een oude dame zonder kunstgebit.

Wordt dus weer vervolgd...
Door Sella
In ieder geval geen hele gekke dingen op het eerste gezicht.
Bij ibs zou er toch iets van probiotica en een vullingsvezel verlichting kunnen geven. Maar ik dacht niet dat je daar een verdikt en rood maagslijmvlies van krijgt.
Wel van een chronische irritatie omdat de slijmvlieslaag niet optimaal is.
Ikzelf heb daar een middel voor gehad op natuurlijke basis.
als dit idd het enige is zal ik je even een pb doen met het middel wat echt heel goed werkt, dat rauwe gevoel van binnen in mijn darmen is hier totaal mee verdwenen.
Door geer
Sella schreef: In ieder geval geen hele gekke dingen op het eerste gezicht.
Bij ibs zou er toch iets van probiotica en een vullingsvezel verlichting kunnen geven. Maar ik dacht niet dat je daar een verdikt en rood maagslijmvlies van krijgt.
Wel van een chronische irritatie omdat de slijmvlieslaag niet optimaal is.
Ikzelf heb daar een middel voor gehad op natuurlijke basis.
als dit idd het enige is zal ik je even een pb doen met het middel wat echt heel goed werkt, dat rauwe gevoel van binnen in mijn darmen is hier totaal mee verdwenen.
Ik geef al een behoorlijke tijd probiotica...en heb ook een tijd psyllium gegeven. Ik werk zelf bij de distributeur van natuurlijke middelen aan de dierenarts en eerlijk gezegd vrees ik op dat gebied alles heb geprobeerd.
Door Sella
geer schreef: Ik geef al een behoorlijke tijd probiotica...en heb ook een tijd psyllium gegeven. Ik werk zelf bij de distributeur van natuurlijke middelen aan de dierenarts en eerlijk gezegd vrees ik op dat gebied alles heb geprobeerd.
Soms werkt een andere vezel beter, ik bedoelde het ook niet als kritiek, maar prednison doet niet heel veel voor een ibs in de humane wereld en ik denk dat dit ook voor honden niet zo zal zijn toch?
Door geer
Sella schreef: Soms werkt een andere vezel beter, ik bedoelde het ook niet als kritiek, maar prednison doet niet heel veel voor een ibs in de humane wereld en ik denk dat dit ook voor honden niet zo zal zijn toch?
Het is niet gezegd dat ze aan de Prednison gaat hoor, nog lang niet. In sommige gevallen, bij - ik meen - chronische ontstekingen is het het laatste redmiddel. Ze staat nu op Sere...Serenia...Seresta... eh. Iets met 'se....', maar ik heb geen zin om op te staan om op het doosje te gluren  :biggrin2:en een andere maagzuurremmer, tot de resultaten bekend zijn.
Door bloemetje
geer schreef: Het is niet gezegd dat ze aan de Prednison gaat hoor, nog lang niet. In sommige gevallen, bij - ik meen - chronische ontstekingen is het het laatste redmiddel. Ze staat nu op Sere...Serenia...Seresta... eh. Iets met 'se....', maar ik heb geen zin om op te staan om op het doosje te gluren  :biggrin2:en een andere maagzuurremmer, tot de resultaten bekend zijn.
Ging het goed vandaag? Wanneer hoor je iets?
Door geer
bloemetje schreef: Ging het goed vandaag? Wanneer hoor je iets?
hihi, iets hierboven staat het verhaal van hoe het ging!  :)

Dat gebit is me toch ook wat hoor, dat zit gewoon los en valt uit elkaar. Raar, toch?
Door bloemetje
geer schreef: hihi, iets hierboven staat het verhaal van hoe het ging!  :)

Dat gebit is me toch ook wat hoor, dat zit gewoon los en valt uit elkaar. Raar, toch?
Oeps  :-[, ik moet een bril geloof ik  :biggrin2:

Ja dat vind ik gek.. Ze geeft toch niet heel veel over als ze misselijk is? Anders zou ik denken dat het daarvan komt. (denk aan meisjes met boulimia nervosa.. het maagzuur tast de tanden aan)
Door geer
bloemetje schreef: Oeps  :-[, ik moet een bril geloof ik  :biggrin2:

Ja dat vind ik gek.. Ze geeft toch niet heel veel over als ze misselijk is? Anders zou ik denken dat het daarvan komt. (denk aan meisjes met boulimia nervosa.. het maagzuur tast de tanden aan)
Nee, hij zei ook dat het niet door het zuur kwam, daar krijg je wel tanderosie van, maar geen losse tanden. Ze lijkt wel chronisch ontstoken ofzo...haar huid heeft bij vlagen ook last...haar gebit, haar maag...
Door *Dorothea*
Ik heb laatst in een artikel gelezen dat IBS bij de mens mogelijk veroorzaakt wordt door overgroei van clostridium bacterien in de dunne darm. Heb je al eens een kuur metrazol geprobeerd?

Bedoel je Cerenia, Geer?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door