Ik heb twee katten, broer en zus, allebei geholpen, die vrijwel niet buiten komen (alleen in de achtertuin).
Omdat ik groot voorstander ben van kvv/barf probeer ik steeds opnieuw om de katten ook aan de carnibest/
kvv te krijgen. Steeds mislukt dit en wel om de volgende redenen:
De kater heeft last van blaasgruis. Hij is dol op kvv (mits genoeg variatie), eendagskuikens, vis etc. Alleen gaat hij elke keer dat we hem proberen over te zetten meer sproeien en lijkt het alsof hij nodiger moet plassen waardoor meer dan de helft naast de bak terecht komt.
Weet iemand of dit van voorbijgane aard is? Of kan ik hem beter van de Carnibest afhalen en hem iets anders geven?
Ik ga zijn urine overigens sowieso laten testen. Het probleem is alleen dat de DA niet verder komt dan Hills c/d. KVV wordt absoluut niet gepromoot/geadviseerd. Met vragen kan ik dus niet bij hun terecht

De poes eet niet graag KVV (ten minste, carnibest vindt ze niet geweldig, alleen als ik het een beetje opwarm in de magnetron, wat ik nu dus voor allebei doe). Ze eet geen eendagskuikens, maar wel gekookte kipfilet en bijv. vis (uit blik). Maar dat is geen volwaardig dieet dus krijgt ze er Hills c/d brokjes bij (die eigenlijk voor haar broer waren).
Nu eet ze een week Carnibest diabetes (aangeraden wegens het blaasgruisprobleem van haar broer) welke ik 50 seconden opwarm in de magnetron. Dan eet ze er een paar happen van en laat de rest staan. Ze heeft nu ook ineens (en dat had ze de vorige keren dat ik ze op kvv probeerde te zetten ook) kale plekjes op haar poten. Weet iemand waar dat door komt? En gaat dat over? Moet ik stoppen met het geven van brokjes?
Weet iemand hoe ik haar aan de kvv (mag ook barf) kan krijgen?? Ik heb het afbouwen van het opwarmen geprobeerd, maar dan trekt ze haar neus ervoor op.
Genoeg vragen dus weer

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Grtz
Hanneke