Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Wie van jullie heeft zijn/haar hond(en) verzekerd?

Ja, bij verzekeringsmaatschappij XX en ben tevreden
21
40%
Ja, bij verzekeringsmaatschappij XX en ben ontevreden
1
2%
Nee, om reden XX
27
52%
Anders, namelijk
3
6%
Door jeanne
Onze hondjes zijn ook niet verzekerd, Freule was ook niet verzekerd.
Die enkele keren dat Freule bij de da kwam konden we zelf betalen, en was nog steeds goedkoper als een verzekering.
Ik zit er wel over te denken om een aparte rekening te openen speciaal voor 'noodgevallen' voor de honden, dan zet ik iedere maand een vast bedrag erop. Heb ik dus mijn eigen verzekering gemaakt ;)
Door Nitus
Ik heb mijn honden ook niet verzekerd, ik zet elke maand geld apart voor onvoorziene dingen, helaas hebben we de laatste 2 jaar veel akkefietjes gehad en denk ik soms(héél soms): had ik maar..., maar ja, zoals je hier al leest, de helft wordt niet vergoed.
Ik weet wel dat we bij Abby toen zij pup was (een jaar of 7 geleden) een offerte hebben aangevraagd en dat we toen niet goed werden van de premie.
Ik weet niet wat ik zou doen als ik weer een pup nam, verzekeren of niet :-\. Dan moet ik denk weer even een offerte krijgen met een akelig hoge premie, en dan verzeker ik m'n hond waarschijnlijk weer niet ;D.
Maar ja, aan de andere kant, ik ga nu ook niet naar Atjo Westerhuis (terwijl ik dat eigenlijk wel heel graag zou willen) vanwege de hoge (consult)kosten, misschien dat je als je verzekerd bent je niet door die kosten laat weerhouden :-\.
Door Elvira
Ik heb mijn hond(en) ook nooit verzekerd. Ik heb ooit een programma gezien (radar oi.d.) en daaruit bleek dat als je de kleine lettertjes las, er veel niet verzekerd was (Er waren bepaalde kwalen verzekerd, maar daar waren weer uitzonderingen op). Het grootste deel van de kosten wordt al niet vergoed (inentingen/erfelijke aandoeningen, HD-onderzoek e.d.)
Door Binno
Nee, ik heb ze nooit verzekerd en zal het waarschijnlijk ook nooit doen.
Omdat de premies zo hoog oplopen en de meeste maatschappijen inderdaad een hele hoop uitzonderingen in hun kleine lettertjes hebben staan en je dan toch niet willen vergoeden om die of die reden.... >:(
Met het geld dat ik tot hiertoe uitgespaard heb met ze niet te verzekeren zou ik al aardig wat DA-kosten kunnen betalen! ;D ;)
Door Lind@
Ik heb ze wel verzekerd en ben heel tevreden; ik heb de premie er al dik uit, en ik vind niet dat ze moeilijk doen. Ik heb het gedaan omdat ik niet altijd geld achter de hand heb, en bang ben dat als er eens iets is, ik het niet kan betalen.
Mijn tante wil die verzekering niet voor Sunna, omdat zij wel genoeg geld heeft ::)
Ik had een kontrakt van 5 jaar afgesloten, maar kan het met een handtekening van mij en mijn tante zo opzeggen.
Door Francisca
Ik heb een 'potje'voor onverwachte dingen. Nu is dat ook niet zoveel maar dat geeft niet. Mijn vorige twee honden waren in hun jonge jaren heel gezond, toen ze ouder werden en ziek was ook nog te betalen, inclusief dieetvoer.
Wij zeggen wel eens: onze hond past in onze portemonee.
Door Femke
Sunday, Frodo en pepijn (de 2 katten van mijn moeder) heb ik wel verzekerd, Stan en Olivier niet.

Heb eerlijk gezegd nog nooit nul op het rekest gehad als ik een rekening van de DA indiende.
In januari 2003 heb ik voor meer dan 400 euro DAkosten gehad en toen was het 6 weken adem inhouden tot ik het geld weer teruggestort gekregen had.

Nee met mijn inkomen durf ik het risico niet te lopen dat ik een keer iets niet kan betalen, voor een beetje operatie ben je zo een paar honderd euro kwijt ::) ::)

Ben verzekerd bij Dier&zorg trouwens
Door Mariska
Ik heb mijn beide honden verzekerd bij Dier en Zorg. Ben er bijzonder tevreden over eerlijk gezegd. Ze doen niet moeilijk en declaraties worden erg snel afgewikkeld. Waarom een verzekering? Ben erg actief met jachttraining bezig en een ongelukje zit in een klein hoekje. Mijn oudste Lab dendert werkelijk overal doorheen en heeft regelmatig een schrammetje en een pijntje. Ik loop wat makkelijker bij de dierenarts naar binnen ook al is het alleen maar voor de zekerheid. Onlangs heeft hij een langdurige blessure gehad aan zijn voorpoot. Dikke vette rekeningen ontvangen van de orthopeed maar deze werden keurig vergoed. Zolang ik het me kan veroorloven (betaal eur 30 per maand) hou ik ze lekker in de verzekering.

Groetjes Mariska
Door Jolly
Chasey is ook bij D&Z, betaal dit jaar per maand €17,49 en daar komt elk jaar 3% bij. Das wel wat minder, maar das bij ons ook zo. Ik was een net werkende/afgestudeerde student, dus ik had nog niet veel te makken, omdat ik toen op goede voet met de toenmalige Da stond, zijn de eerste dingen met een sisser betaald, toen zei hij wel dat er ene verzekering bestond en die heb ik toen meteen genomen. Ik heb Chasey toen gratis laten chippen, en kreeg voor zijn castratie 80% vergoed, tegenwoordig is dit al heel anders heb ik van diverse mensen gehoord. Ik ben nog tot jan 2005 verzekerd. Dus we zijn nu in conclaaf, gaan we wel door, of gaan we niet door. Chasey heeft eigenlijk nooit iets, maar soms zoals bijv 2 jaar terug was het wel ff flink heftig, zware gekneusde schouder en een dik abces tussen zijn voetzooltjes. En dat allemaal opgelopen tijdens een middagje lekker ravotten met rasgenoten. Dus we weten het nog niet.
Ongeluk zit dus in een klein hoekje :-\
Door Margreet2
Ook ik heb een apart hondenrekening. Daarnaast bij de da een fokkerskorting en DAT scheelt enorm. Injecties (antibiotica, pijnstiller) kosten bijv. maar 5 € en er worden geen consultkosten in rekening gebracht.
Zo'n verzekering heeft enorm veel 'uitsluitingen' en men kan heel veel redenen bedenken om niet te hoeven uit te betalen. Dan krijg je een touwtrekkerij dat veel meer aan geld en energie kost dan dat het waard is.
Door Ivonne
Bas is verzekerd bij D&Z; dit kost me 180,-- per jaar. Tot zover heb ik iedere keer de maximale vergoeding er per jaar uitgehaald = 2500. Voor mij is het dus rendabel. De laatste operatie van Bas is het enige wat niet vergoedt wordt omdat dat een LPC verhaal is. Maar verder.... altijd alles vergoed gekregen. Aangezien Bas zo'n grote hond is, lopen DA-kosten vlot in de papieren. Dat inentingen niet vergoed worden heb ik geen probleem mee ;). Tot zover kan ik alleen maar positief zijn over D&Z.
Door qyan
pff, ik heb qyan gelukkig wel verzekerd van pup af aan, en heb helaas alles vergoed gekregen, ook hier in het eerste jaar het maximale bedrag van 2500 (behalve de eigen bijdrage dan)
maar..........je moet wel pech hebben met je hond wil je je jaarlijkse premie eruit kunnen halen denk :-\
Door petrap
Ik vind het een prettig idee dat Viento en Alegra verzekerd zijn (bij Dier & Zorg). Viento komt uit Spanje en was als pup in zeer slechte staat gevonden. Ik had zoiets: je weet nooit of dat nog impact heeft op zijn latere gezondheid.
Laatst gewijzigd door petrap op do 19 aug 2004, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door