Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

*phieuw*
:)
Gelukkig maar, je hebt mijn berichtjes dus positief geinterpreteerd.

De fokster weet heel goed wat er aan de hand is, net als toentertijd de fokster van mijn kitten.

Maar ja, fokster van mijn kitten vond het ook heel normaal om 2 weken op vakantie te gaan naar Spanje, terwijl ze het weekend daarvoor nog met een kitten bij de spoedkliniek zat vanwege de diaree.
Haar zus had haar mond voorbij gepraat toen we kitten gingen halen: zij had 2 weken voor diareekittens en poezenmoeders gezorgd...

Dat ik Lo toen heb meegenomen verbaast mij tot op de dag van heden. Wist ik veel... Nu zou ik hoe hard het ook klinkt zeggen: doe mij mijn geld maar terug en suc6 met de diareekittens.  ;)

edit: oh en ik kreeg ook finidiar mee met de begeleidende tekst: het is eigenlijk al over over, maar laat haar maar nog 1/4 tabletje nemen.
Lo zou nl verkeerd voer hebben gekregen. Ja dat klopt, allemaal br*kken, maar het kwam niet alleen door het voer dat ze diaree had. Iets dat de assistente van de da van Lo, die ik maanden later toch nog heb gebeld, omdat ik het niet kon uitstaan hoe ik was voorgelogen (ten koste van Lo!!) beaamde. 1 Van de moederpoezen had nl iets in haar ontlasting en werd daarvoor behandeld en ja alle kittens waren aan de diarree. Wat de moederpoes had, dat mocht de assistente niet zeggen.  ::)
Laatst gewijzigd door verwonderd op za 09 jan 2010, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Lo schreef: *phieuw*
:)
Gelukkig maar, je hebt mijn berichtjes dus positief geinterpreteerd.

De fokster weet heel goed wat er aan de hand is, net als toentertijd de fokster van mijn kitten.

Maar ja, fokster van mijn kitten vond het ook heel normaal om 2 weken op vakantie te gaan naar Spanje, terwijl ze het weekend daarvoor nog met een kitten bij de spoedkliniek zat vanwege de diaree.
Haar zus had haar mond voorbij gepraat toen we kitten gingen halen: zij had 2 weken voor diareekittens en poezenmoeders gezorgd...

Dat ik Lo toen heb meegenomen verbaast mij tot op de dag van heden. Wist ik veel... Nu zou ik hoe hard het ook klinkt zeggen: doe mij mijn geld maar terug en suc6 met de diareekittens.  ;)

edit: oh en ik kreeg ook finidiar mee met de begeleidende tekst: het is eigenlijk al over over, maar laat haar maar nog 1/4 tabletje nemen.
Lo zou nl verkeerd voer hebben gekregen. Ja dat klopt, allemaal br*kken, maar het kwam niet alleen door het voer dat ze diaree had. Iets dat de assistente van de da van Lo, die ik maanden later toch nog heb gebeld, omdat ik het niet kon uitstaan hoe ik was voorgelogen (ten koste van Lo!!) beaamde. 1 Van de moederpoezen had nl iets in haar ontlasting en werd daarvoor behandeld en ja alle kittens waren aan de diarree. Wat de moederpoes had, dat mocht de assistente niet zeggen.  ::)
Oh echt??? Jeetje!

Nou ik moet wel zeggen dat mijn vriend heen is geweest nadat Paley weer diarree kreeg en hij heeft zelf daar gezegd nog even niet opnieuw Giardia te willen testen hoor. De assistente daar zei namelijk gelijk het zou dat nog steeds kunnen zijn, maar dan moesten we opnieuw testen. Als het iets anders was, kon het evt. met die finidiar op te lossen zijn. Dus mijn vriend heeft gedacht dat scheelt een test van 25 euro als ik nu dit probeer en het blijkt te helpen.... Dus eerlijk van onze kant, dit was niet wat de assistente in eerste instantie aanraadde...  ;)

Maar dat Paley gelijk aan de antibiotica ging was wel hun beslissing natuurlijk... het is ws een ontsteking en vandaar de koorts en dus de antibiotica zeiden ze... maarja... ik heb het vermoeden dat het niet eens de antibiotica is geweest die nu zn werk heeft gedaan, of kun je na het de eerste toediening al gelijk verschil merken??

Maar idd... ik heb gelijk de fokster gemaild over de Giardia... nou dat was dan toch echt iets van hier uit (niet van haar) want haar 10(!) poezen hadden neeeergens last van en ze had zei ze ook gevraagd naar de mensen van het andere kitten en die zou ook nergens last van hebben... sja... dat vind ik dus wel moeilijk te geloven, maar omdat ik het niet kan aantonen e.d. doe ik het maar... klein beetje welliswaar hahaha....  ;)

En daarbij was Paley natuurlijk idd lichter dan die kg wat officieel moest en zo nog wat dingetjes die erg raar verliepen maar goed..

Ik ben wel zo'n muts dat ik haar (als ik het geweten had van de diarree bijv.) ws toch wel mee had genomen... ik vind het dan zo zielig voor het poesje dat ze bij een kennelijk niet goed verzorgend iemand zou zitten en zou haar dan alsnog daarvan willen beschermen, maar ik begrijp wel wat je bedoelt ja.

Jammer dat het dan zo moet gaan he...

Maar ik hoop dat Paley misschien toch een virusje had ofzo... ook van een dag of een paar dagen en dat dat nu dan over is. Of als het wel iets anders was dat de antibiotica dus wel heeft geholpen en dat het weg is (en niet meer terug komt  ;))

Ik geloof wel dat katjes die met een achterstandje zijn begonnen misschien iets sneller iets kunnen krijgen, maar met name als ze veel buiten los lopen denk ik... hoop ik... Die van ons gaan strakkies als het weer wat droger en ietsje minder koud is lekker de ren in wanneer ze zin hebben en tot die tijd nog maar even binnen...

Och en Phrabu wordt maandag gecastreerd  :-[ Gossie.. kereltje haha... och... hopen dat daar alles goed verloopt zonder complicaties e.d.
Wij hebben zelf een kleine 10 jaar Maine Coons gefokt en ik ben geschokt met wat ik hier soms allemaal lees, nu ook weer.

Aan de andere kant, lieve mensen kijk toch goed bij welke 'fokker' je een dier koopt en dat geldt dus echt niet alleen voor honden!

Ook bij goede fokkers gaan er soms dingen mis, maar een goede fokker lost dat netjes met je op, helpt je met raad en daad (dus ook met DA kosten).

Ik hoop dat het bij jou allemaal mee zal vallen, je hebt al genoeg gedoe achter de rug zeg voordat deze kleintjes kwamen  :'(
Borke schreef: Wij hebben zelf een kleine 10 jaar Maine Coons gefokt en ik ben geschokt met wat ik hier soms allemaal lees, nu ook weer.

Aan de andere kant, lieve mensen kijk toch goed bij welke 'fokker' je een dier koopt en dat geldt dus echt niet alleen voor honden!

Ook bij goede fokkers gaan er soms dingen mis, maar een goede fokker lost dat netjes met je op, helpt je met raad en daad (dus ook met DA kosten).

Ik hoop dat het bij jou allemaal mee zal vallen, je hebt al genoeg gedoe achter de rug zeg voordat deze kleintjes kwamen  :'(
Hai hai,

Ja en dat wist zij ook (de fokker) hoe het met Nicky was gegaan... ik had uitgelegd waarom we twee nieuwe kittens zochten en dat we juist bij een fokker wilden, aangezien die er wel alles aan doen om hun kleintjes zo goed en gezond mogelijk een nieuw huis te geven. Ook met het geld is het niet netjes gegaan overigens hoor... uiteindelijk hebben wij meebetaald aan de laatste enting van Paley, omdat zij zich vergist had in de datum (Paley was een week later geënt dan Phrabu ivm haar gewicht en juist die week ervoor zouden wij haar ophalen...) maar goed.

Ik durf niet hard te zeggen ze zat fout, want ik kan dus niks echt aantonen zeg maar. Maar het is wel vervelend allemaal en idd zit ik nu toch weer een beetje met ongeruste gevoelens en hoop ik dat dit van Paley iets kleins was wat nu over is. Net als hopelijk de Giardia nu over is.

Qua eten at ze vandaag weer iets minder dan normaal, maar nog wel voldoende. Vanochtend 50 en net ca. 60/65 als ze dus vanavond nog een beetje eet dan heeft ze in principe gewoon goed gegeten. Echter in verhouding met de afgelopen weken is het wel wat minder dan (terwijl Phrabu het liefst alleen maar meer en meer eet hahaha), maar zolang ze zo eet als vandaag ben ik iig goed tevreden en verwacht ik ook dat ze wel blijft groeien e.d.

Ja arme Nickje ook... nu zit mijn zus met een halve ragdoll die het aan de nieren blijkt te hebben... hij is pas 5 en ze zeiden dat de waarden heel ietsje omhoog waren en niks zorgwekkends... een week of 2 verder (ook nadat een rot tandje getrokken is bij hem) en hij is mega afgevallen, eet bijna niet meer, drinkt steeds minder en geeft de hele dag door over...

Je maakt mij niet meer wijs dat dit het begin is van nierfalen.... dit oogt meer naar een eindstadium als je het mij vraagt... ze is nu bij de DA dus ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Zielig hoor, zij is al "bijna" net zo gek op dat beestje als ik met Nicky was.
Borke schreef: Wij hebben zelf een kleine 10 jaar Maine Coons gefokt en ik ben geschokt met wat ik hier soms allemaal lees, nu ook weer.

Bij elke fokker kan Giardia bij de meute uitbreken, dat kan!

Maar om te roepen: mijn katten hebben nergens last van, ook niet de kittens die al uit huis zijn geplaatst, het moet echt bij jou vandaan komen...

Dit is precies!!! dezelfde reactie die ik had gekregen van de fokker van Lootjekadootje!!!!

Enfin, ik maak me weer helemaal kwaad, pfff, ik kan me er zo ongelooflijk kwaad om maken. Want het ging blijkbaar om de centen, niet om de katten.
Goed, de twee verschillende da's die Lootje hebben gezien EN niet te vergeten de da van de fokker zelf, die ik dus uiteindelijk heb gebeld, omdat ik vond dat ik recht had om te weten hoe het toen met Lootje ging..... nou deze da's reageerden wel heel anders dan de fokster herself, nl: het is onmogelijk geweest dat de andere katten en kittens geen last zouden hebben gehad.

En Lo had ook nog cryptosporidia naast de giardia, ja ja, die parasieten had ze dus in de auto van mijn moeder opgelopen  ::) want ze poepte nl al stinkende diarree in de auto (ritje van 15 minuten)  >:( >:( >:( >:(

Hou het in de gaten hoor Es
Ja ik hou het goed in de gaten... baal al enorm, want ze wilde vanochtend weer eens niet eten. En het volgende hapje zou eigenlijk pas om half zes moeten zijn, aangezien we ze dat hebben aangeleerd nu ivm werken e.d. ('s ochtends 1x en dan half zes en rond 10 uur). Maar ik denk dat ik dan straks maar even tussendoor een keer moet proberen, al moet ze daar dus niet aan wennen (als ze dan tenminste al wil eten)...

Bij Nicky voelde ik altijd wel aan wat er was of iig DAT er echt iets was... bij haar twijfel ik zo, omdat het af en aan is...
Nou die antibiotica helpt volgens mij niks....

Ik zie net weer wat plakaatjes diarree in de bak EN nu ook eten wat over is gegeven.. ik word hier zo moedeloos van weer. Moet ook nog op de centen passen, want nadat ik net een nieuwe baan had, zit ik nu alweer thuis en wederom krap bij kas met ww.... zucht...  :'(
Volgens mij moet het de Giardia nog steeds zijn.... heeft iemand er ervaring mee dat de kat dan gaat overgeven en slecht eet? Paley heeft vandaag het kleine beetje dat ze had gegeten vanochtend en net er namelijk weer uitgegooid....  :'(

Ik las iets over Panicure 5 dgn en daarna alsnog ook de Metronidazole voor 10 dgn, omdat Giardia soms voor de ene of de andere resistent zou zijn...

Het arme meisje ligt weer continue in haar mandje nu... niks in het maagje en kennelijk dus nog misselijk ook  :'(

We rollen zo van de ene zieke in de volgende...
Snaptest positief: Panacur 3 dagen of 5 dagen, weet het niet meer en dan na 3 weken de kuur herhalen, Snaptest: moet negatief zijn. Voor de zekerheid na x weken weer een snaptest, aangezien snaptest niet 100% betrouwbaar zijn.

Tegen giardia bestaan idd verschillende middelen, ik weet even niet meer welke, ff opzoeken
Es, het is ook een idee om aan de da te vragen naar isogel. Dat bindt de diarree. Ook protexin erbij geven. En wat het virusje betreft waar de ab voor gegeven is, daarover kan ik je niet raden.

Hoe doen de andere katten het?

In principe is het zo dat wanneer 1 kat besmet is met giardia, alle katten behandeld moeten worden  :-\
Ja klopt, Phrabu had het op gegeven moment ook (de diarree) dus ze zijn beiden toen aan die kuur gegaan. Bij hem is het (zover ik weet en kan zien e.d.) niet terug gekomen, maar bij Paley dus wel. Als het de Giardia is, dan is het een kwestie van tijd voor hij ook weer is besmet.

Nu is hij natuurlijk een vreetzakje en al een heel stuk groter dan zij, dus hij zal er misschien minder last van hebben qua misselijkheid oid... (?) Ik denk dat haar weerstand misschien ietsje minder is dan die van hem ivm haar achterstandje van slechts 40 gram bij de geboorte en slechts 800 gram toen ze 13 weken was... hij was toen immers al boven de 1500 gram!

Inmiddels is zij nu bijna 1800 en hij is al ahum.. 2700 gram!

Maarja, ondertussen heeft die kleine alweer de hele dag niets gegeten (het kleine beetje ook niet binnen gehouden) dus aankomen staat nu ook stop natuurlijk  :'(
Laatst gewijzigd door Esmeralda77 op zo 10 jan 2010, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Dankjewel... ik baal echt zo enorm. Nu heeft ze dus wederom de hele dag praktisch niets gegeten/binnen. Hooguit 20 gram wat ze op heeft en binnen gehouden ook... En die stomme DA's weten er ook nooit raad mee, wordt er echt niet goed van. Zie het beestje gewoon verslechteren, hoewel ze gelukkig nog wel speelt en spint e.d. maar voor hoe lang als ze zo weinig tot niet eet  :'(

Probeerde net al te voeren, maar ze moet er momenteel echt niets van hebben... heeft totaal geen trek
Laatst gewijzigd door Esmeralda77 op zo 10 jan 2010, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
EsdeVos schreef: Dankjewel... ik baal echt zo enorm. Nu heeft ze dus wederom de hele dag praktisch niets gegeten/binnen. Hooguit 20 gram wat ze op heeft en binnen gehouden ook... En die stomme DA's weten er ook nooit raad mee, wordt er echt niet goed van. Zie het beestje gewoon verslechteren, hoewel ze gelukkig nog wel speelt en spint e.d. maar voor hoe lang als ze zo weinig tot niet eet  :'(
Heeft de Da ook al bloedonderzoek gedaan en opgestuurd?
boskat schreef: Heeft de Da ook al bloedonderzoek gedaan en opgestuurd?
Nee nog niet.... ik heb er het geld ook eigenlijk allemaal niet meer voor... Aan Nicky hebben wij honderden euro's uitgegeven en ook aan deze twee schatjes. We hebben zelfs wat dingen verkocht om ze te kunnen betalen.  We hadden ook juist nu bij een fokker gedaan om iig de kans op gezonde kittens te vergroten, want na Nicky wilde ik voorlopig niet weer met die ongerustheid en problemen en hartezeer zitten, maar niet gelukt dus. Wederom een ziek poesje in huis.

Ik hoop maar dat het de Giardia (nog) is en dat het kuurtje wat ik morgen ga halen zal helpen...

Het schijnt dat ietwat minder sterke katjes daar namelijk ook last van kunnen hebben in de zin van misselijkheid e.d. (zou verklaren waarom ze niet eet)... ik hoop dat het helpt nu  :'(

Ze is nog zo klein en onwijs lief... nu al medicijnen, bah!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door