diergedrag schreef:
Interessante bijdrage Paul!
Hier worden ingewanden ook fanatiek leeggeschud door de honden en die inhoud laten ze links liggen. Bij konijnen etc. worden delen van de darmen ook niet gegeten.
Ze eten wel graag uitwerpselen van planteneters.
Dus nee, groenten geef ik slechts zeer sporadisch. Als het niet fijn genoeg is, komt het er nl ook net zo uit als het erin gaat.
Het idee dat het schudden bedoeld is om te doden (ik heb het hier niet over schudden van levende wezens), wat vaak wordt gezegd, geloof ik ook niet. De honden hier schudden heel selectief en alleen maar als er wat te schudden valt; spiervlees wordt niet geschud, vuile pens wel.
Misschien interessant om te weten dat mijn honden, wel alles dus ook ingewanden van een konijn, kwartel en kip eten.
En idd,als het niet fijn genoeg is kunnen ze het niet verteren, vandaar dat je er even wat werk aan hebt.
ik ga helemaal mee met Lizzy, ook ik ben ervan overtuigd dat groenten zeker zin hebben, want zoals ik op andere fora,s ook al eens heb geschreven, onze honden eten brok gevoerde dieren, en leven niet in de natuur, en eten daardoor heel anders.
Buiten groenten, maal ik ook kiemen, die een nog hogere voedingswaarde hebben, en ze krijgen regelmatig gemalen noten.
Maar een ieder voert naar zijn idee,mij blijft het in ieder geval nog steeds boeien de voeding van onze honden,.Enne nee, ik vind het ook niet leuk om regelmatig een mix groenten te vermalen,maar wel vind ik het leuk, om net zoals het vlees van mijn honden uit te zoeken, om een mix van groenten/kiemen /zaden en noten samen te stellen.