Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
Ik zit net deze topic te lezen en schrik me meteen het apelazarus!
Het zal toch niet weer!
Gelukkig blijkt het achteraf allemaal mee te vallen...
Neem een flinke borrel voor de schrik :P
Jullie hebben tenslotte al zat voor de kiezen gehad ;)
Door casangio
Jeetje Lizzy jullie Pinkel ook al. Ik las het nu pas want ik kom maar een paar keer in de zoveel tijd op de bp.
Ter geruststelling onze Gio viel vorig week ook bijna om (letterlijk dan) van het niezen. Het was eigenlijk een komisch gezicht als ie zo'n bui kreeg, zijn lippen wapperden heen en weer en zijn neus hield ie helemaal scheef. Ik ga zelf niet zo vlug naar de da. Ik kijk het eerst altijd even aan. Na twee dagen was het van zelf over. Hij had het echt heel erg! Ik dacht even aan de kattenniesziekte omdat hij aan alles intensief snuffelt en ook likt bah >:( >:( ;D, maar gelukkig is het helemaal weg nu. Ik was al bang dat het soms besmettelijk zou zijn voor de andere honden, maar gelukkig niet en het is gewoon vanzelf weer overgegaan. Ik heb nu via jullie ook ontdekt dat het ook grasharen kunnen zijn, heb daar nog nooit bij stilgestaan, heb trouwens dit ook nog nooit gemerkt bij mijn honden. Ik heb hem wel Nisyleen gegeven of dat geholpen heeft weet ik niet maar het is niet meer terug gekomen.

groetjes, alma
Door Lizzy
Nou, Pinkel heeft toch de afgelopen dagen wat niesaanvalletjes gehad.... dus vanmorgen (hadden we afgesproken) belde we de kliniek in Den Haag. Werden we net teruggebeld: "op grond van 5 keer niesen in totaal (in drie dagen) kan er nog steeds een grasaar inzitten en er is maar 1 manier om erachter te komen en dat is onder narcose brengen en kijken". En verder mochten we het uitzoeken met onze eigen DA.

Nou, daar sta je dan met je goeie gedrag... ik weet nu ff niet wat ik moet doen hoor... nog een paar dagen aankijken? Afwachten? Of toch laten onderzoeken?
Door K@rin
Wanneer je echt tegen de narcose bent, zou ik het nog ff aanzien, wanneer de niesbuien NIET te erg zijn ................
Een irritatie is nu eenmaal niet 1, 2, 3 verdwenen ....
Wanneer er echt iets in zit, zal het zeker niet stoppen of zelfs meer gaan irriteren ...........
Je kunt dan altijd nog aan de alarmbel trekken ........

Wil je direct het zekere voor het onzekere, dan zul je aan het onderzoek MET narcose vastzitten ............. :-\ :-\

uuuuh volgens mij heb je aan dit advies ook niets ........... ;)
Door Nitus
Moeilijk hoor, Lizzy. Ik sluit me aan bij Karin.
Bedenk ook dat bv met kennelhoest de honden vaak nog een tijdje door blijven hoesten. En verder hoor ik jouw hond natuurlijk niet niezen, jij wel.
Sterkte met het nemen van een beslissing :).
Door sandra1
Jeetje lastig zeg. Wel of niet onderzoeken. Ik zou zelf niet zo snel weten wat te doen. Sterkte in ieder geval.

Sandra
Door Lizzy
Nou, alleen vanmorgen heeft onze kleine meid lopen niesen, we kijken het mooi nog even aan. Ik vind trouwens wel dat ik wat heb hoor Karin, aan je advies.

En zeker gezien het feit dat ook de hond van Alma zo heeft lopen niesen. En zo heb ik veel meer mensen horen klagen over niesen. Dus we bekijken het even per dag. Ze is zo naar Den Haag gebracht mogen we het niet vertrouwen.

Overigens, we zijn even aan onze buren gaan vragen want hun hond Mitrosz had een grasaar in zijn neus, een paar weken geleden. Bij hem kwam het bloed er zelfs uit!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door