Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door kattie
#14636
ik zou graag willen weten hoe jullie hier over denken.er is bij ons hier een discussie gaande of je een kat een goede volwaardige voeding kan geven als je deze voert met versvlees wat eigenlijk geschikt is voor de hond.
aan de ene kant denk ik:het zijn allebij vleeseters,als de kat iets meer nodig heeft eet hij ook iets meer....en aan de andere kant hebben katten natuurlijk toch andere dingen nodig in de voeding...

we zijn op deze discussie gekomen toen we in de winkel versvlees zagen liggen waarop stond dat het zowel geschikt is voor de hond als voor de kat...
hoe denken jullie hierover?
Door Paul_Barte
#14637
ik zou graag willen weten hoe jullie hier over denken.er is bij ons hier een discussie gaande of je een kat een goede volwaardige voeding kan geven als je deze voert met versvlees wat eigenlijk geschikt is voor de hond.
aan de ene kant denk ik:het zijn allebij vleeseters,als de kat iets meer nodig heeft eet hij ook iets meer....en aan de andere kant hebben katten natuurlijk toch andere dingen nodig in de voeding...

we zijn op deze discussie gekomen toen we in de winkel versvlees zagen liggen waarop stond dat het zowel geschikt is voor de hond als voor de kat...
hoe denken jullie hierover?
Draai al tig jaren mee in het vervleescircuit en ben van mening dat katten en honderen ANDERE voeding nodig hebben!
De voeding waarop staat dat het voor kat en hond is is eigenlijk nauwelijks geschikt voor de hond :-/

Een kat haalt de energie hoofdzakelijk alleen maar uit eiwit en de Eiwitfractie moet dus HOGER zijn!! (en vet)
Daarnaast eet een kat GEEN koolhydraten.
Ook de vleessoorten zijn anders als van hondenvoer!!

Een voer wat dus geschikt is voor de kat is NIET geschikt voor de hond en andersom.
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op za 11 okt 2003, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kattie
#14638
dit probeerden ze me wijs te maken in de dierenwinkel:katten en honden zijn allebij vleeseters en kunnen best hetzelfde versvlees eten,want daar zit genoeg vlees in,maar ze moeten wel allebij op een andere soort brok gevoerd worden.hmmm ja,hoezo jezelf tegenspreken ??? ze zeiden later dat een kat misschien wel wat meer orgaanvlees (jaja ze kenden het woord) nodig hebben dan honden,dus dan moest je dat toevoegen aan het versvlees en dan was het volgens hen toch een volwaardige voeding voor de kat.
jaja daar werd ik erg veel wijzer van  :-/
Door sylvia
#14639
dit probeerden ze me wijs te maken in de dierenwinkel:katten en honden zijn allebij vleeseters en kunnen best hetzelfde versvlees eten,want daar zit genoeg vlees in,maar ze moeten wel allebij op een andere soort brok gevoerd worden.hmmm ja,hoezo jezelf tegenspreken ??? ze zeiden later dat een kat misschien wel wat meer orgaanvlees (jaja ze kenden het woord) nodig hebben dan honden,dus dan moest je dat toevoegen aan het versvlees en dan was het volgens hen toch een volwaardige voeding voor de kat.
jaja daar werd ik erg veel wijzer van :-/
Ik heb nog geen dierenwinkel gevonden waar er iets zinnigs gezegd kon worden over voeding.
Door avalon
#14640
Bij onze dierenwinkel worden ook brokken aanbevolen, terwijl ze wel versvlees in de verkoop hebben. Ze hebben Rodi (alle soorten), duck en energique. Als mensen dan vragen welk voer ze het beste aan de hond kunnen geven zeggen ze brokjes (het merk dat ze adviseren verschild, dat is afhankelijk van wie er die week sponsord). (hills, royal canin, pedigree of nutro). Maar ze beginnen nooit zelf over vlees. De eigenaar van die winkel is het eens met het feit dat versvlees het beste is.
Door sylvia
#14641
Ja maar dat is nog iets anders als versvlees voor katten,heel veel dsz hebben geen benul van voeding,maar versvlees voor de kat verkoopt er niet één.Of het moet een uitzondering zijn die bibi verkoopt,maar die heb ik nog niet gevonden.
Door Nelly
#14642
Ja maar dat is nog iets anders als versvlees voor katten,heel veel dsz hebben geen benul van voeding,maar versvlees voor de kat verkoopt er niet één.Of het moet een uitzondering zijn die bibi verkoopt,maar die heb ik nog niet gevonden.
Of AHV voor hond èn kat :o :-/ ;)
Door Angelique
#14643
Of AHV voor hond èn kat :o :-/ ;)
Die bestaat ook niet. Dat is gewoon het logo met standaardkreet van hun. AHV is een een bedrijf, niet 1 product. Dus AHV levert producten voor hond en kat, niks meer en nks minder.
Door kattie
#14644

Die bestaat ook niet. Dat is gewoon het logo met standaardkreet van hun. AHV is een een bedrijf, niet 1 product. Dus AHV levert producten voor hond en kat, niks meer en nks minder.
maar er staat toch echt op dat het voor hond EN kat geschikt is...
Door Angelique
#14645

maar er staat toch echt op dat het voor hond EN kat geschikt is...
Over welk product hebben we het, er zijn namelijk overlapproducten die voor beide dieren geschikt zijn.
Door Laura W
#29402
Honden en katten hebben andere voedingsbehoeften. Hill's AD is bv een voer wat geschikt is voor honden en katten, maar dit is niet bedoeld om gewoon als voer te geven, maar als een dier moet aansterken of gevoerd moet worden bij ziekte.

Katten hebben bepaalde stoffen nodig die honden niet nodig hebben. Een kat op hondenbrokken zetten is zeker niet goed. Hoe het met vers vlees zit weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee. Thuis heb ik mijn boeken van de dierenartsassitente opleiding waar het allemaal precies in staat, maar die heb ik hier dus niet voor handen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door