Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Nikki*
sylvi@ schreef: Shannado heeft afgelopen zomer ook problemen gehad, heb haar een maand op de zitac gehad en echt waar, na 2 dagen at ze als een dijker, nooit geen last meer gehad (terwijl ik heel sceptisch was tegen over de zitac).
Ze heeft vanaf september nog 2 x gal gebraakt denk ik, terwijl ze dat daarvoor zeer regelmatig deed.

Ik kan me zo voorstellen dat haar maag flink 'beschadigd' is door die zuur aanvallen.

Ik zou zelf wel tijdelijk stoppen visolie en Gluco/chon/MSM tabletten zodat je weet waar het vandaan komt.
Dat ben ik ook namelijk.

Visolie heeft ze eigenlijk nodig voor haar vacht/huid (veel en vaak hotspot) en de gluco voor haar gewrichten (ED)
Door Sylvi@
Shannado haar problemen zijn begonnen (waarschijnlijk) nadat ze in mei korte tijd mank heeft gelopen en daarvoor pijnstillers heeft gehad (en gedurende het 'kuurtje' pijnstillers al 1 of 2 keer haar eten heeft uitgekotst, wat ze dus normaal nooit doet).
In de weken/maanden daarna begon ze steeds slechter te eten en ik moest steeds meer trucken uit de kast halen om haar te laten eten, maar ze weigerde steeds meer.
Na 2 dagen op de Zitac at ze weer met veel smaak (alleen Bibi weigert ze in alle toonaarden).

Shannado had dus zeer duidelijk een maag probleem, nu kan ze weer alles eten en is haar maag weer genezen, ze eet ook zonder te zeuren het meeste (al blijft ze voorkeur houden).

Ik kan me van Luna dus heel goed voorstellen dat er bij haar ook een beschadigde maag aan ten grondslag ligt, misschien ook helemaal niet hoor, maar juist omdat het zo wisselend is en je er geen grip op krijgt waarom de ene keer wel en de andere keer niet.
Ik denk dat het eten zelf niet het probleem is bij haar, dan zou ze het naar mijn idee toch altijd moeten hebben op 1 merk/soort. Maargoed, ik ben geen deskundige :P
Door *Nikki*
Vanavond de Bibi schaap gekookt en afgespoeld met koud water. Maagcompositum heb ik erbij gegeven, gluco/chon/MSM en visolie niet.

Ennnnnnnnnnnnnn geen last van maagzuur  :D :D
Door Lizzy
Ik zou zelf ook even geen gluco en visolie geven. Je weet maar nooit of daar nog problemen van komen. Even niet. En dan eerst gluco weer toevoegen en na een weekje de visolie. En dan weer kijken hoe het gaat.
Door elianne
Diezel,nu 29 mnd,als pup een slechte start gehad. Te laat geconstateerde Giardia, met alle gevolgen vandien. Wil even vermelden dat ik toen geen weet had wat Giardia was, na aanschaf van pc is er een wereld voor mij open gegaan! En dat een da ook niet altijd alles weet...mijn ervaring jammer genoeg. Maar terug naar mijn ervaring.... Na het bekijken van de 1e endoscopie zag Diezel dr maagwand was zò erg aangetast door deze parasiet,bijna tot niks geen maagwandslijm,dat ze zelfs kon braken na het drinken van water. Dus Diezel was bijna altijd misselijk en daardoor ook geen eetlust en het beetje wat ze dan at spuugde ze vaak uit. Kreeg ulcogant en Zitac,spec vers voeding van Hills en heel langzaam aan werd ontlasting beter en het braken minder,maw....de medicatie deed zijn werk. Deze herstelinsperiode heeft bijna 1 jaar geduurd. Toen pc aangeschaft...leve de pc!!!! en ben in vers gaan verdiepen. Ben in contact gekomen met voedingsadviezeuse van Farm Food en onder hun gegeleiding ben ik overgestapt naar FFF,deze overstap heeft wel 10 weken geduurd,was erg bang voor een terugslag. Maar is gelukkig niet gebeurd. Diezel heeft ondertssen nog wel 2x de Giardia opgelopen omdat ze natuurlijk bijna of geen weerstand had, maar door mijn (lees)ervaring gelijk inggrijpen is "de schade"beperkt gebleven.Oja...tijdens de overstap naar FFF ben ik gelijk helemaal gestopt met de medicatie....en ik kan je vertellen dat ik door dit te stoppen en de overgang naar FFF nog nooit mijn hond zò vrolijk en goed in dr vel heb zien zitten, kreeg een hele vrolijke hond over de vloer! En nòg steeds ben ik erg blij met een mooie drol. Het gaat nu zo super dat ik ook de andere kvv als afwisseling kan geven.Diezel is wel aangekomen door de kvv en dan valt het niet mee om te minderen....want ze is gek op eten!! il mijn ervring even met je delen, omdat zoals ik de reacties heb gelezen, wel even Zitac kan geven....maar ten eerste is het òòk een aanslag op de organen en vooral als je "de bron" van het ziek zijn  van je hond niet weet. Ik hoop dat het allemaal maar vlug duidelijker word wat je hond mankeert, want ik weet wat het is als je je zo machteloos voelt. Heel veel succes en dat ie maar zsm opgeknapt is
Door *Nikki*
Gisteren heb ik haar gekookte Naturis kip gegeven. Ik heb haar wel 2x horen kuchen achter elkaar maar verder gaf ze niks aan. Dus is het weer goed gegaan gisteren.

Naar aanleiding van het berichtje van Elianne ben ik gaan lezen over Giardia

Hoe ziet Giardia diarree eruit:
Giardia geeft dunne ontlasting of brijachtige stinkende diarree. Er kan slijm en bloed bij zitten. Ook zie je vaak dat de honden misselijk zijn en makkelijk overgeven, maar vaak behouden ze wel hun eetlust.

Luna haar ontlasting stink soms behoorlijk (weetje nog Ellen toen we in Schoorl aan het wandelen waren, maakte je nog een opmerking van hé ik ruik brokken drollen!!!). Ze heeft geen diarree maar ook geen mooie KVV drollen. Ik noem ze altijd wat smeuïg en platgeslagen. Overgeven doet ze niet behalve als ze iets tegen de misselijkheid heeft gegeten zoals stukjes van een knuffel die Diezl heeft gesloopt.
Ik ga nu toch twijfelen aan alles maar het koken van haar eten helpt wel. Ik weet het even niet meer. Wel ben ik eruit dat we snel naar een holistische DA gaan dan gepland stond.
Door *Nikki*
Thanx Lizzy. Ik wist niet dat ze daar ook op Giardia teste!

*edit ik heb een wormenkit besteld bij ze maar helaas zijn ze van 15 december 2009 tot 4 januari 2010 gesloten.
Laatst gewijzigd door *Nikki* op do 24 dec 2009, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
sylvi@ schreef: Shannado haar problemen zijn begonnen (waarschijnlijk) nadat ze in mei korte tijd mank heeft gelopen en daarvoor pijnstillers heeft gehad (en gedurende het 'kuurtje' pijnstillers al 1 of 2 keer haar eten heeft uitgekotst, wat ze dus normaal nooit doet).
In de weken/maanden daarna begon ze steeds slechter te eten en ik moest steeds meer trucken uit de kast halen om haar te laten eten, maar ze weigerde steeds meer.
Na 2 dagen op de Zitac at ze weer met veel smaak (alleen Bibi weigert ze in alle toonaarden).

Shannado had dus zeer duidelijk een maag probleem, nu kan ze weer alles eten en is haar maag weer genezen, ze eet ook zonder te zeuren het meeste (al blijft ze voorkeur houden).

Ik kan me van Luna dus heel goed voorstellen dat er bij haar ook een beschadigde maag aan ten grondslag ligt, misschien ook helemaal niet hoor, maar juist omdat het zo wisselend is en je er geen grip op krijgt waarom de ene keer wel en de andere keer niet.
Ik denk dat het eten zelf niet het probleem is bij haar, dan zou ze het naar mijn idee toch altijd moeten hebben op 1 merk/soort. Maargoed, ik ben geen deskundige :P
Ow dat klinkt bekend!!!
Boris heeft enorme maagproblemen (zweren) gehad door 2 weken rimadyl  :-X :-\
zitac hielp, net wat Ellen zei.
Verder heeft hij heel lang kvv gekregen en als hij last van de maag had deed ik het koken of alleen wat kipvlees geven.
Nu bijna anderhalf jaar later barft hij weer, maar dan alleen beginnersbotten. Verder dus herby botmix of kvv.
Bij maagklachten geef ik ook geen glucosamine preparaten, dat verergert het alleen maar.
Door kira
wat een ellende zeg. Theemuts had altijd last van maagzuur e.d. Had ook Zirtac gekregen bij da. Bij de hol. da. andere zaken gehad, toen ging het goed (was nog wel in br*ktijd). Dus ik hoop dat de hol. da. jullie ook verder kan helpen. Hou er wel rekening mee dat het in het begin vaak erger wordt, ook de huidproblemen.
Door *Nikki*
Nou moet zeggen dat ik tot nu toe elke dag een ander merk of vleessoort heb gegeven en ze heeft echt helemaal niks, nergens last van.

Ik denk dat ik gewoon even door ga met het koken van het vlees zodat haar mag rust krijgt. Ik kan later het dan weer rustig aan wat minder koken lijkt mij
Door Lizzy
Ja, je kunt dat langzaam weer afbouwen. Door bijv. 1/4 rauw te geven en 3/4 gekookt. En dat een paar dagen lang. En dan 1/2 rauw en de rest gekookt. En dan 2/4 rauw en 1/4 gekookt.
Door Borke
Fijn dat het nu wat beter gaat.
Wat ik me nog afvraag is hoe vaak oer dag je eten geeft, zou het beter gaan als je vaker eten geeft en kleinere porties?
Als je Barft is dat niet handig, maar met kvv maakt het niet zoveel uit.
Door *Nikki*
Borke schreef: Fijn dat het nu wat beter gaat.
Wat ik me nog afvraag is hoe vaak oer dag je eten geeft, zou het beter gaan als je vaker eten geeft en kleinere porties?
Als je Barft is dat niet handig, maar met kvv maakt het niet zoveel uit.
Ik voer haar 1x per dag kvv. Meerdere keren per dag heb ik zeker aan gedacht maar zij is de enigste die kvv eet hier in huis van alle honden. De katten beginnen nu ook steeds meer te barfen. Waarom ik nog niet vast geprobeerd heb om haar meerdere keren per dag kvv te geven is eigenlijk alleen maar vanwege de onrust die er hier ontstaat rond etenstijd.
Ik heb het weleens 2x per dag gegeven maar het lijkt hier echt telkens als ik met vlees bezig ben, dan een losgeslagen kudde stieren in huis. Natuurlijk hebben de honden hun plek om te wachten op hun eten. Maar helaas de katten niet. Het geeft bij de dieren en bij mezelf dus erg veel onrust.
Zou meerdere keren per dag wel de oplossing zijn dan moet ik even een oplossing vinden om rust te creëren op die momenten.
Door Borke
*Nikki* schreef:Het geeft bij de dieren en bij mezelf dus erg veel onrust.
Zou meerdere keren per dag wel de oplossing zijn dan moet ik even een oplossing vinden om rust te creëren op die momenten.
Ik begrijp precies wat je bedoelt, want hier heb ik dat ook met 2 honden en 2 katten.
Toch ben ik de katten weer 2x per dag wat te eten gaan geven, ondanks de onrust bij de honden.
De honden geef ik dan een snoepje.
Nu Sofi ziek is krijgt zij ook 2x per dag eten, simpelweg omdat ik anders die enorme bak groentemix er niet in krijg bij haar.
Borke wil de hele dag wel eten, maar die zet ik dan even apart en krijgt een snoepje. Zoiets zou jij ook kunnen doen.

Ik denk dat vaker per dag kleinere porties eten altijd minder belastend is voor de ingewanden als daar wat mis is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door