Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Jakkes wat een rotnieuws :'(

Als het operabel is en de dierenarts verwacht dat hij nog een hele tijd vooruit zal kunnen, zou ik het zelf wel laten doen.... tenzij zijn conditie zo slecht is dat je het niet aandurft natuurlijk. Maar het is en blijft een moeilijke beslissing, heel veel sterkte! :bigarmhug:
@Lizzy: Nee ik weet (nog) niet zoveel. Het gaat ook zo snel zo'n gesprek. Er worden dan allerlei termen en namen genoemd en ik moet dan goed luisteren. Zit ook op mijn werk wat het allemaal niet makkelijker maakt. Maandag kan ik even rustig met haar praten en dan hoop ik meer te horen.....

@Astrid: Nou volgens de statistieken mag een Malamute wel dood hoor met zijn 11 jaar ;) maar wat heb je aan statistieken als het om jouw hond gaat. En het is wel helemaal mijn hond geworden in de afgelopen vier jaar. Ik merk aan veel dingen dat hij ouder wordt; hij wordt ook aanhankelijker en wil bij me liggen op de bank, hij slaapt dieper en heeft steeds meer moeite met lopen op de houten vloer. Ik moet hem nu soms helpen met omkeren. Tja, dat soort constateringen gaan je toch niet in je koude kleren zitten.

Ik moest vanmiddag wel even een traantje wegpinken bij het nieuws maar ben gelukkig redelijk koelbloedig daarin en ga niet als een blinde kip in paniek dingen doen.
Nee hè  :'(  :'( wat een triest nieuws...

Ik zou hem ook laten onderzoeken op uitzaaiingen...en als die er niet zijn de bult als de donder weg laten halen....maar wel na uitvoerige bespreking van de narcose (het zgn risiconarcose-protocol volgen).

Heel veel sterkte!  :bigarmhug:
Hè bah, wat een akelig nieuws  :(

Wat betreft de narcose, zou ik dat wel aandurven. Wij opereren zo vaak oude dieren. Ik merk bij mensen dat ze allemaal heel bang zijn, maar bij gebruik van andere middelen is het het risico minimaal.
De vraag is wel wat voor tumor is het? Is het er één die snel uitzaait (helaas zie je uitzaaingen pas op een foto als ze een paar mm zijn) Kan hij in z'n geheel verwijderd worden? Ik weet niet waar hij zit, maar als hij ruim weggenomen moet worden, dan moet er wel genoeg huid overblijven om te kunnen sluiten, anders wordt het een langdurig genezingsproces. Hij zal weken een kap om moeten. Allemaal dingen om te overwegen.

Ik wens je alle wijsheid toe om te komen tot een besluit  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door